جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 33584 |
|
تاریخ انتشار : ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

امضای ۱۶ تفاهمنامه همکاری با دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی برای احیای جایگاه فرهنگ و هنر در مازندران توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان. به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: حسین جوادی آملی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در نشست اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان آمل، مجموعه بزرگ فرهنگ و هنر […]

امضای ۱۶ تفاهمنامه همکاری با دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی برای احیای جایگاه فرهنگ و هنر در مازندران توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: حسین جوادی آملی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در نشست اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان آمل، مجموعه بزرگ فرهنگ و هنر را یک امپراتوری عظیم عنوان کرد و افزود: حوزه گسترده فرهنگ و هنر دارای ۲۸ زیرمجموعه قدرتمند است که این امپراطوری قوی را هیچ اداره ‎کل دیگری ندارد که متاسفانه باتوجه به این مهم اقتدار موجود در شآن این مجموعه بزرگ نیست.

ضرورت همپوشانی امپراتوری اصحاب فرهنگ
ضرورت همپوشانی امپراتوری اصحاب فرهنگ seyyedeamol.ir

نگاه نامناسب به جایگاه فرهنگ و هنر کشور

مدیریت فرهنگ و هنر مازندران، با اعلام اینکه هنرمندان مازندران باسابقه و پشتکار فراوان از میراث‌ ارزشمند کشورهستند،تصریح کرد:یکی از آفتهای موجود، نوع نگاه نامناسب جامعه و مملکت به جایگاه فرهنگ و هنرمند است که نه تنها وضع مادی و معیشتی این قشر اثر گذار در جامعه کنونی خوب نیست بلکه از لحاظ جایگاه و شأنیت هنرمندان آن جایگاه شایسته‌ و بایسته نیز فراهم نشده است.

ضرورت همپوشانی امپراتوری اصحاب فرهنگ

جوادی با تاکیدبر اینکه هنرمندان گنجینه‌هایی هستند که باید نسل آینده کشورمان از آن بهره ببرد، اظهار داشت: برای رفع آفت در این حوزه و تغییر نگاه جامعه به جایگاه هنرمندان باید اعضای این قشر در بین خودشان یک‌دستگی و همدلی بوجود آورند و رسانه‌ها می‌توانند بعنوان عضو خانواده بزرگ فرهنگ و هنر در این زمینه بسیار موثر باشند.

احیای شآن هنرمندان در جامعه

به گفته جوادی آملی ۱۷روزنامه، ۶دفترنمایندگی خبر گزاری و ۱۲۸ نشریه در مازندران فعالیت دارند.

استقبال از پیوند اصحاب رسانه با اصحاب هنر

ریاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد:امروزه باید رسانه درخدمت موسیقی، تاتر، نقاشی، خوشنویسی همچنین بخش‌های مختلف فرهنگ و هنر باشد و در مقابل بخش‌های مختلف به یاری هم بیایند تا شاهد یک همپوشانی سازنده و اثربخشی در زمینه فرهنگ و هنر باشیم.

وی همچنین اذعان داشت: مجموعه شعر از مظلوم‌ترین بخش‌های فرهنگ و هنر است که این شأنیت دادن در زمینه ارتقای فرهنگی و هنری تنها با کار تیمی اثرگذار و میسر می شود.

آسیب شناسی چالش های فرا  وی اصحاب هنر و رسانه

جوادی آملی به چهار محور آفت‌شناسی، آفت‌زدایی، بسترسازی و برنامه‎ریزی در حوزه فرهنگ و هنر اشاره و عنوان کرد: اقتصاد هنر مازندران مطلوب نیست و باید بستر برای درآمدزایی هنرمندان مازندران فراهم شود نه اینکه عده‌ای بیایند و با استفاده از برنامه ریزی ما به نفع خود بهره کلان ببرند.

اعمال تخصیص ۲ درصدی درآمد نهادها به احیای فضای فرهنگ

وی همچنین ادامه داد: نقش مهم برگزاری جشنواره استعدادیابی فرهنگی و هنری در مازندران، غیرقابل انکار است که در زمینه ارتباط با دستگاه‌های اجرایی مازندران می تواند تعامل خوبی را رقم بزند که در این ارتباط، ۱۶ تفاهم‌ نامه همکاری با دستگاه‌های دولتی و اجرایی مانند: آموزش و پرورش، اداره صمت، میراث فرهنگی و گردشگری و اوقاف داشتیم تا تعامل این دستگاه‌ها با فرهنگ و هنر بیش از پیش شود

جوادی با بیان به اینکه باید دو درصد از درآمد صنعت و تجارت صرف فرهنگ و هنر شود، متذکر شد: لازم است با برنامه مدون دست به کارهای اساسی و بنیادین بزنیم نه اینکه کارهای سطحی دو روزه را در برنامه هایمان تکرار کنیم.

هنر را از مجتمع ها خارج کنید

این مدیرفرهنگ و ارشاد همچنین گفت: هنر باید از مجتمع‌های فرهنگی خارج شود و وارد فضای مجازی و عمومی شده تا همه از کارهای فاخر و ارزشمند استفاده کنند و بازخورد خوبی داشته باشیم.

وی سهم فرهنگ و هنر را در فضای مجازی کمرنگ دانست و اضافه کرد: باید برای حضور فعال فرهنگ و هنر در فضای مجازی بسته‌های مفید محتوایی ارائه داده شود.

اتفاق فاجعه ای بزرگ برای آینده فرهنگ اصیل مازندران

جوادی یادآور شد: هم‌اکنون در مازندران شاهد بروز فاجعه‌ای به نام رشد معکوس و منفی جمعیت هستیم که در نگاه آماری مازندران منفی‌ترین رشد جمعیت را در کشور دارد.

وی با اشاره به مهمان‌پذیر بودن مازندران تاکید کرد: با مشاهده آمارها این استان بابیش از ۳ میلیون نفر جمعیت ثابت، در ایام تعطیل به ۲۱ میلیون مسافر می رسد که طی ۱۵ سال آینده مازندرانی را می‌بینیم که افراد بومی با سنت، آداب، رسوم و فرهنگ مازندران از دست رفته و غیر بومی ها جای آن را گرفته اند و دیگر نشانی از مازندران با اصالت نیست و این هشدار را باید برای نسل های کم جمعیت مازنی جدی گرفت.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید