پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-02
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 36789 |
|
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۹ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

دفاع ازحقانیت کشاورزان آملی،مرحوم حاج ذبیح الله اولیایی همراه باپسرش مرحوم مهندس محمداولیایی ازبنیانگذاران کشت مکانیزه شالی درکشاورزی ایران و مازندران، روستای فیروزکلای دشت سر شهرستان آمل بود که بعد از فوت این ۲ کشاورز مبتکر و نمونه، دختران مرحوم پدر به همراه همسرانشان راه پدر را ادامه داده اند. به گزارش پایگاه خبری سیده […]

دفاع ازحقانیت کشاورزان آملی،مرحوم حاج ذبیح الله اولیایی همراه باپسرش مرحوم مهندس محمداولیایی ازبنیانگذاران کشت مکانیزه شالی درکشاورزی ایران و مازندران، روستای فیروزکلای دشت سر شهرستان آمل بود که بعد از فوت این ۲ کشاورز مبتکر و نمونه، دختران مرحوم پدر به همراه همسرانشان راه پدر را ادامه داده اند.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل : درمراسم آغاز کشت نشاء مکانیزه برنج روستای فیروزکلای دشت سر باحضور استاندار مازندران و فرماندارشهرستان آمل و سرپرست سازمان جهادکشاورزی مازندران و مسئولین این شهرستان، نماینده منتخب شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زحمات بی شائبه خانواده اولیایی جهت رشد وتوسعه صنعت شالیکاری بیان داشت: از سال ۱۳۷۸ این مرد شریف به همراه پسرارشدش با ایده های ناب از پیش تازان مکانیزه نمودن صنعت کشاورزی ایران از مازندران روستای فیروزکلای دشت سر بودند.

دفاع ازحقانیت کشاورزان آملی
دفاع ازحقانیت کشاورزان آملی

آمل پایلوت کشاورزی مکانیزه کشور

رضا حاجی پور درادامه گفت: خانواده اولیایی با توجه به عشق و خلاقیت در صنعت کشاورزی از فعالان خانه انجمن برنج بودند و با اعتقادی که به توسعه بخش شالیکاری داشتند با گامی فراتر در حوزه مکانیزاسیون برنج برای اولین بار در ایران از مازندران قدم برداشتند تا این روستا الگو پایلوت مکانیزاسیون شالیکاری کشورشود.

وی همچنین ابرازداشت: حاج ذبیح الله اولیایی از اولین کشاورزان منطقه بود که در انجمن کشاورزان پیشنهاد ایجاد بانک نشاء برنج را مطرح کرد و امروز ما شاهد ادامه آن زحمات توسط دختران رهرو راه پدرشان هستیم که این خود جای بسی مسرت برای کشاورزان منطقه و مسئولین هست.

چالش های فراروی کشاورزی شهرستان آمل

نماینده منتخب شهرستان آمل خطاب به مسئولین استانی و شهرستان از چالش های فرا روی کشاورزان شالیکار می گوید: با همه دغدغه و علاقه ای که کشاورزان ما به صنعت کشاورزی و شالیکاری نشان می دهند همچنان درگیر مشکلات توزیع و قیمت سم و کود کشاورزی هستند که درقبال این همه زحمات، ما مسئولین امر نیز باید نسبت به دغدغه کشاورزان دغدغه مند باشیم و برای رفع چالش های پیش رو این حداقل ها تمام همت خود را بکار بریم.

کمبود آب از اولویتهای شهرستان

رضا حاجی پور به کمبود آب زراعی بعنوان یکی دیگر از چالش ها پرداخت و تصریح کرد: طبق شریعت دین مبین اسلام ما، آب بعنوان عنصر حیاتی جزءانفال قرار دار که برای نیازمندان جامعه منطقه در اولویت خواهد بود.

به گفته نماینده شهرستان آمل: در قرآن کریم با موضوع انفال رضایت از سهمگیری ذخایر منابع شرط اول می باشد و با توجه به اینکه سرچشمه های آبی با ۲۰ حلقه چاه از شهرستان آمل شروع می شود سهمگیری شهرستانهای همجوار از این منبع حیاتی باید با رضایت شهروندان آملی بوده و دراولویت دستورکار بررسی مسئولین شهرستان باشد.

دفاع ازحقانیت کشاورزان آملی

وی همچنین به انجام سدانحرافی هراز و حق آبه آن اشاره وعنوان کرد: اگر درخصوص اهم و فی الاهم هم ورود پیدا کنیم در سطح استان مازندران و استانهای شمالی % برنج کشور را مازندرانیها تامین می کنند که ۴۰% ایت تولید در ۳۶هکتار از زمین های زراعی شهرستان آمل صورت می گیرد و در چنین شرایطی کشاورزان ما برای کشت برنج آب نداشته باشند؟

حاجی پور با اعلام اینکه امسال هم با رای زنی که انجام شد در کمیسیون کشاورزی حضوور پیدا خواهم کرد، خاطرنشان شد: همه بیانات امروز قطعا تمام قد به حمایت کشاورزان مازندران می ایستم.

سهم آمل از کشاورزی کشور

نماینده مردم آمل خطاب به استاندار مازندران، اذعان داشت: آقای استاندار آمل عنوان دار حوزه های مختلف صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی کشور هست، سهم آمل در تولیدات کشور ۴۸% نیست با محاسبات درست تر سهم تولیدات آمل درکشور ۷۰% است و بنده بعنوان نماینده مخردمی درصحن علنی نیز پیگیر مطالبات مردمی خواهم بود تا رضایتمندی آنها تامین شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید