شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-04
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 36807 |
|
تاریخ انتشار : ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۸ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

روزجهانی زمین پاک بانه به پلاستیک روز زمین پاک، نمادی برای حفاظت از محیط زیست است، در همین راستا مجامع بین الملل شعار امسال روز جهانی زمین پاک را “سیاره زمین در مقابل پلاستیک” نامگذاری کردند و سازمان محیط زیست ایران با توجه به شعار سال “مشارکت مردم ایران دربرابر پلاستیک و نجات زمین ” […]

روزجهانی زمین پاک بانه به پلاستیک

روز زمین پاک، نمادی برای حفاظت از محیط زیست است، در همین راستا مجامع بین الملل شعار امسال روز جهانی زمین پاک را “سیاره زمین در مقابل پلاستیک” نامگذاری کردند و سازمان محیط زیست ایران با توجه به شعار سال “مشارکت مردم ایران دربرابر پلاستیک و نجات زمین ” را بعنوان شعار محیط زیستی خود انتخاب کرد.

۲ اردیبهشت، مصادف با۲۲ آوریل روزجهانی زمین پاک؛ نمادی از ترویج فرهنگ پاسداری از محیط زیست محسوب می‌شود.

به همت اداره محیط زیست شهرستان آمل با حضور امام جمعه امام زاده عبدالله ، مسئولین شهرستان آمل و انجمن های مردم نهاد شهرستان و جمعی از دانش آموزان مراسم گرامیداشت زمین پاک در جنگلهای هلومسر بخش امامزاده عبدالله برگزارشد.

علی محمد دعاگو درگفتگو با پایگاه خبری سیده آمل بابیان اینکه ۹۹% از زباله های رها شده در منابع طبیعی محیط زیست را انواع پلاستیک تشکیل می دهد، تصریح کرد: بسته به نوع پلاستیک تا ۷۰۰ سال طول می کشد تا پلاستیک رهاشده در طبیعت تجزیه شود.

روزجهانی زمین پاک بانه به پلاستیک

ریاست محیط زیست شهرستان آمل با اشاره به اهمیت مدیریت پسماندهای زباله، افزود: قدمت تولید پلاستیک به ۱۵۰ سال رسیده و همین پلاستیک و انواع کیسه های زباله بلای جان خود انسانها هستند، با این وجود ما یک زمین بیشتر نداریم که باید در حفظ آن و تحویل به آیندگان بکوشیم.

آلودگی کره زمین از فرآیند تولید زباله توسط انسان و ایجاد شرایط بحرانی برای زیست محیطی انسانها و جانداران کره زمین برکسی پوشیده نیست به همین جهت یکی از دلایل نام گذاری چنین روزی هشدار در پاسخ به بحران محیط زیست و نمادی برای داشتن زمینی پاک با مشارکت مردمی است.

انعکاس احترام به محیط زیست

در ادامه مراسم علی اصغر اسماعیل زاده ریاست منابع طبیعی شهرستان آمل نیز ابراز داشت:احترام به طبیعت جنگی، مرتع، منابع طبیعی محیط زیست در بضاعت هرفرد یعنی احترام به خودمان و باید احترام بگذاریم تا در آینده نه چندان دور آیندگان ما هم به ما احترام بگذارند.

ما امانتدار آیندگان هستیم

اسماعیل زاده تاکیدکرد: ما اعتقاد داریم میراث ما درمحیط زیست و منابع طبیعی امانتی در دستان ما است، در میراث، موروث می تواند، حق دخل و تصرف داشته باشد، اما در امانت عینا باید آ امانت به نسل آینده تحویل داده شود و من امیدوارم تا امانتدار خوبی باشیم.

در پایان پویش جمع آوری زباله برای زمین پاک رها سازی یک قلاده عقاب نیز پس از تیمار و درمان توسط محیط بانان انجام شد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید