شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-04
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 36811 |
|
تاریخ انتشار : ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۲ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

لزوم ثبت سازمانهای مردم نهاد کواکبیان اظهارداشت: امروزدرمازندران باوجود اینکه همه چیزداریم، اماباتوجه به گستره منابع هیچ چیز نداریم، چون وعده هایی را که می شنویم در حوزه عمل اتفاق نمی افتد. بمناسبت روز جهانی زمین پاک کارگاه آموزشی، جهت آشنایی تشکل ها و نهادهای مردمی با نحوه ثبت شکایت از متخلفین مدیران سازمانهای دولتی […]

لزوم ثبت سازمانهای مردم نهاد

کواکبیان اظهارداشت: امروزدرمازندران باوجود اینکه همه چیزداریم، اماباتوجه به گستره منابع هیچ چیز نداریم، چون وعده هایی را که می شنویم در حوزه عمل اتفاق نمی افتد.

بمناسبت روز جهانی زمین پاک کارگاه آموزشی، جهت آشنایی تشکل ها و نهادهای مردمی با نحوه ثبت شکایت از متخلفین مدیران سازمانهای دولتی و پیگیری از مراجع قضایی در جایگاه مدعی العموم با حضور مدیرمشارکت های مردمی و سرمایه های اجتماعی دادگستری کل مازندران، نماینده تشکل های مردمی استانداری، مدیرآموزش و مشارکت های مردمی اداره کل محیط زیست مازندران، به میزبانی اداره حفظ محیط زیست شهرستان آمل، خانه محیط زیست مسجدسجادیه آمل برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: ریاست اداره محیط زیست شهرستان آمل با خیرمقدم گویی به مهمانان استانی و تشکلهای مردمی، از۱۵۴ شهید محیط بان سازمان حفظ محیط زیست که برای اعتلای مرز و بوم کشور جان گرانبها را درطبق اخلاص قرار دادند؛ یادکرد و گفت: فلسفه برگزاری این کارگاه، حضور تشکلها و مشارکت در کنار یکدیگر و اثرگذاری آنها در تعاملات و هم فکری برای رفع مشکلات است.

مهندس بابایی، مدیرآموزش ومشارکتهای مردمی اداره محیط زیست مازندران نیز رشد کشورهای توسعه یافته برای حفظ منابع طبیعی خود مدیون وحدت رویه و همدلی دانست و افزود: یکی از نشانه های توسعه کشورها میزان فعالیت و تعداد سازمانهای مردم نهاد آنهاست.

بابایی ادامه داد: ویژگی دغدغه مندی سازمانهای مردم نهاد باعث می شود حوزه عملکرد وسیعی در بخش های مختلف بوجودآمده و در خصوص موضوعات دارای تخلف طرح شکایت کرده و یا مشاوره بدهند.

سازمانهای مردم نهاد حلقه واسط مردم و نظام

به گفته مدیرآموزش ومشارکتهای مردمی اداره محیط زیست مازندران، سازمانهای مردم نهاد نقش رکن سوم توسعه پایدار و حلقه واسطه جامعه و حکومت را ایفا می کند و با نقد و بررسی موضوعات باعث ارتقاء سطح فرهنگ عمومی می شوند.

لزوم ثبت سازمانهای مردم نهاد

مدیرمشارکت های مردمی وسرمایه های اجتماعی دادگستری کل مازندران نیزبااعلام اینکه سازمانهای دولتی بدون همکاری سازمانهای مردم نهادنمی تواند کاری ازپیش ببرند،ابرازداشت:همه سازمانهای مردم نهادکه دراستان مازندان فعالندبصورت ناخداگاه زیست محیطی هستند.

دکترمقدسی تاکیدکرد: قوه قضایی هم بدون همراهی وهمکاری شما عزیزان نمی تواند فعالیت تاثیرگذار داشته باشد.

سامانه سجام

وی همچنین از نحوه ثبت شکایات و پیگیری های مردمی از طریق سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضائیه(سجام) می گوید: از سال ۹۸با تصویب قانونی رئیس قوه قضائیه وقت دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه و ابلاغ آن به مراجع قضایی لازم الاجراءشد و سازمانهای مردم نهاد باید بصورت رسمی جهت فعالیت و تعامل با مراجع قضایی در این سامانه نام انجمن و اعضاء خود رابه ثبت برسانند.

مقدسی لازمه این مصوبه را اینگونه بیان کرد: سازمانهای مردم نهاد باید شرح وظایف خود را و حق و حقوق و حیطه گستره فعالیت کاری خود را بدانند که در ماده ۴ و ۶۶ قانون تشریح نمود.

نقش سازمانهای مردم نهاد در حل مشکلات مردمی

مسئول تشکلهای مردم نهاد استان مازندران با اشاره به اهمیت نقش سازمانهای مردم نهاد در کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد: ما اگر به دنبال یک جامعه پویا و هدفمند و قدرتمند هستیم حتما نقش مردم را نباید نادیده بگیریم.

کواکبیان اظهارداشت: امروزدرمازندران باوجود اینکه همه چیزداریم، اماباتوجه به گستره منابع هیچ چیز نداریم چون وعده هایی را که می شنویم در حوزه عمل اتفاق نمی افتد.

حضور نماینده سازمانهای مردم نهاد در مجامع تصمیم گیری

وی بیان داشت: بزرگواران حداقل یک کرسی در مراکز تصمیم گیری برای مردم قائل شوید تا نماینده سازمانهای مردم نهاد با ورود دغدغه مندانه طرح مشکلات را پیگیری و تاثیر بسزایی تا رفع آن داشته باشد.

مسئول تشکلهای مردم نهاد استان مازندران خطاب به مسئولین، اذعان کرد: ناامیدی در دین ما راه ندارد و ما دلسرد نخواهیم شد و راه خود را ادامه خواهیم داد.

                             

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید