شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 17765 |
|
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۸:۵۹ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با رد شایعه وجود آلودگی در برنج‎های استان، گفت: سلامت برنج‌های مازندران مورد تأیید مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی است. پبه گزارش واحد خبری سیده آمل، عزیزالله شهیدی بعد از ظهر امروز در سومین جشنواره ملی برنج دابودشت و دشت‌سر این شهرستان، اظهار کرد: ۲۱۷ هزار هکتار از […]

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با رد شایعه وجود آلودگی در برنج‎های استان، گفت: سلامت برنج‌های مازندران مورد تأیید مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی است.

پبه گزارش واحد خبری سیده آمل، عزیزالله شهیدی بعد از ظهر امروز در سومین جشنواره ملی برنج دابودشت و دشت‌سر این شهرستان، اظهار کرد: ۲۱۷ هزار هکتار از اراضی مازندران امسال به زیر کشت رفت.

وی افزود: مازندران با اراضی شالیزاری حاصلخیز ۴۵ درصد تولید برنج داشته که با تولید یک میلیون و ۳۵۰ تن برنج بیش از ۲.۵ میلیون ایرانی را با محصولات خود به سر سفره غذا می‌کشاند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: امروزه دو موضوع مهم کیفیت و کمیت در تولید برنج اهمیت فراوان دارد.

این مسؤول با اشاره به تولید محصولات مرغوب در زمینه برنج در شهرهایی همانند آمل، محمودآباد، فریدونکنار، بابل و سرخرود، بیان کرد: برنج بخش دابودشت مازندران یکی از مرغوب‌ترین برنج‎های مازندران است هر چند برنج‌های وارداتی قابل مقایسه با ارقام داخلی و محلی نیستند.

شهیدی با رد شایعه عدم سلامت و وجود آلودگی در برنج‎های مازندران، خاطرنشان کرد: موضوع سلامت برنج‌های مازندران به تأیید بسیاری از کارشناسان و محققان مراکز تحقیقاتی و ۱۰ دانشگاه برتر کشور قرار گرفت.

وی افزود: واردات بی‌رویه برنج خارجی امروزه از دغدغه‌های اصلی کشاورزان است و با توجه به استقبال مردم مازندران به کشت دوم برنج نباید با واردات بی‌رمقی حاصل شود.

 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید