جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34987 |
|
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

هشدار حفظ محصول استراتژیک با ورود فصل گرما و آفت زدگی محصول استراتژیک برنج که امنیت غذایی معیشت خانوارها را تضمین می کند، داد کشاورزان برای حفظ محصول برنج در انبارها سر به فلک کشیده شد و صدای حمایتی مسئولین شهرستان و استان برای تدابیر پیشنهادی به پایتخت رسید. سیدعباس حسینی در جلسه رای زنی […]

هشدار حفظ محصول استراتژیک

با ورود فصل گرما و آفت زدگی محصول استراتژیک برنج که امنیت غذایی معیشت خانوارها را تضمین می کند، داد کشاورزان برای حفظ محصول برنج در انبارها سر به فلک کشیده شد و صدای حمایتی مسئولین شهرستان و استان برای تدابیر پیشنهادی به پایتخت رسید.

سیدعباس حسینی در جلسه رای زنی بر برون رفت از مشکلات اقتصادی شهرستان آمل با رئیس سازمان بورس کشور و دکتر پورزرندی مشاور حوزه اقتصادی استاندار مازندران ابراز داشت: می توان بر روی بیش از ۲۰۰ نوع محصول باارزش افزوده بسیار بالا ی شهرستان آمل از کشاورزی گرفته تا صنایع دانش بنیان و صنعتی مانور اقتصادی داشت.

گزارش پایگاه خبری سیده آمل: به گفته فرماندار ویژه شهرستان آمل محصول استراتژیک برنج مازندران بعنوان یک برند باید از لحاظ کیفی و کمی آنقدر ارتقاء یابد که در سبد مسافرتی هموطنان مانند سوهان قم و گز اصفهان، نان برنجی مازندران جای خود را محفوظ داشته باشد.

حسینی به بستن تفاهم نامه با هیات روسی درامر صادرات سال گذشته اشاره و ابراز کرد: بتازگی بیش از ۱۱۶ هزار همت به صورت ویژه با محوریت پایانه برنج شهرستان آمل اقدام و برای رسیدن نتایج مثبت آن در حال پیگیری هستیم.

وی با بیان اینکه آمل یکی از اثرگذار ترین قطب اقتصادی کشور هست ادامه داد: در استان مازندران ۲ شرکت به لحاظ تامین مالی موفق شدند در بازار بورس پذیرش شوند که هر ۲ شرکت از شهرستان آمل بود.

پذیرش بنگاههای اقتصادی آمل دربورس و شتاب رشد اقتصادی منطقه

فرماندار آمل خطاب به رئیس بورس کشور بیان داشت: انتظار داریم همکاران شما درمجموعه بورس برای شتاب بیشتر رشد اقتصادی شهرستان آملدانش و ابزارهای لازم را در اختیار بنگاههای تجاری این شهرستان قرار دهند چراکه مابراین باوریم ادبیات بازار ادبیات تسهیلگری است تا اقتصاد ما بالغ شود.

حسینی تصریح کرد: اگر شما آمل را بعنوان پایلوت کمک کنید و صندوق های اوراق ارزه در شرکتهای شهرستان فعال شوند قول می دهم شتاب خوب اقتصادی را از این شهرستان در شمال کشور شاهد باشید.

شهرستان آمل قطب اقتصادی کشور

وی از وجود ۱۰۰ پروژه بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان با ماهیت مناسب اقتصادی در آمل خبر داد و افزود: شهرستان آمل ۴۵% معادن و ۳۰ % محصول استراتژیک برنج مازندران را بخود اختصاص داده و با به بار رسیدن ۲ اتفاق بزرگ اقتصادی دانش بنیان درآمل با اشل کشوری ما منتظر اتفاقات خوبی در استان خواهیم بود.  

تاثیرات آموزش بنگاههای اقتصادی

این نماینده دولت درفرمانداری آمل با تاکید براینکه عمده واحدهای تولیدی ما از نوع SME هستند، اظهار داشت: عدم آشنایی بنگاههای اقتصادی ما با آموزش و ادبیات اقتصاد نوین بخصوص بورس تنها چالشی است که ما در این حوزه شاهد هستیم که با ورود اساتید فن بورس در بازار آمل امیدواریم این مساله نیز حل شود.

هشدار حفظ محصول استراتژیک

سیدعباس حسینی با اعلام هشدار درخصوص دپوی بیش از ۲۵۰ تن برنج سال گذشته درانبارها و رسیدن فصل گرما و اثرات مخرب آن بر روی محصول برنج خاطر نشان شد: بدلیل شفاف نبودن بازار گردش مالی و نوع معاملات تولیدکنندگان ومصرف کنندگان ودلالان این پرسه درحال تبدیل به یک چالش امنیت اقتصادی و غذایی است که تولید کنندگان را به سمت ربا کشانده و اگر ظرف یکماه آینده برای برنج استان مازندران تدبیری نشود اثرات مخرب تری بوجود خواهد آمد.

راه برون رفت از چالش بخش کشاورزی مازندران

فرماندار آمل راه برون رفت ازاین چالش راتزریق نقدینگی به بخش کشاورزی دانست و گفت: حضور فعالان و بنگاههای اقتصادی برنج در بازار بورس و خرید تضمینی فروشگاههای زنجیره ای شاید از التهاب موضوع بکاهد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید