سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-07
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 36210 |
|
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

۱۳۰۰ بقعه متبرک درمازندران مازندران به دلیل داشتن بیشترین بقاع متبرک در کشور بعنوان دیار علویان شناخته شد. با حضورمدیرکل بقاع متبرکه امورخیریه کشور ومدیرکل اوقاف مازندران، دوره آموزشی خادمان هیئات امنای بقاع متبرکه استان مازندران درموسسه افق امامزاده ابراهیم شهرستان آمل برگزارشد. مدیرکل بقاع متبرکه امورخیریه کشور درگفتگو با پایگاه خبری سیده آمل پس […]

۱۳۰۰ بقعه متبرک درمازندران

مازندران به دلیل داشتن بیشترین بقاع متبرک در کشور بعنوان دیار علویان شناخته شد.

با حضورمدیرکل بقاع متبرکه امورخیریه کشور ومدیرکل اوقاف مازندران، دوره آموزشی خادمان هیئات امنای بقاع متبرکه استان مازندران درموسسه افق امامزاده ابراهیم شهرستان آمل برگزارشد.

مدیرکل بقاع متبرکه امورخیریه کشور درگفتگو با پایگاه خبری سیده آمل پس از تبریک ایام میلاد فاطمه زهراء و روز زن و گرامیداشت یاد سردارشهید سلیمانی، هدف از برگزاری این دوره آموزشی را، آشنایی خادمان هیئات امنای بقاع متبرکه مازندران با آخرین شرح وظایف هیئت ها عنوان کرد و گفت: دراین دوره همچنین اساتید کشوری واستان مازندران، خادمان بقاع متبرک را با روشهای سیستمی به روز آشنا خواهند کرد.

حجت الاسلام محمدنوروزی افزود: درایران استان مازندران بعنوان اولین استانی است که بیشترین امامزادگان را در آغوش خود جای داده است.

۱۳۰۰ بقعه متبرک درمازندران

به گفته مدیرکل بقاع متبرکه امورخیریه کشور ما درکشور ۸ هزاروهفتصدوشصت وهفت بقعه داریم که هزارو سیصد از آن بقاع در استان مازندران قرار دارد که نشان از علاقه مردم این دیار به خاندان عصمت و طهارت و ولایت اهل بیت علیهماالسلام است.

وی با بیان اینکه از دیرباز امامزادگان بعنوان مراجع علمی، دینی، قرآنی و فکری اعتقادی بشمار می آمدند ابراز داشت: با دعوت عاشقان و محبان به ولایت امامزادگان برای تبلیغ دین به این خطه از سرزمین ایران اسلامی ما که دیار علویان و شیعیان بوده و هست می آمدند تا معارف اسلامی را به مردم بخصوص جوانان تعلیم دهند.

فلسفه حضور امامزادگان در ایران

نوروزی با فلسفه و علت وجودی این امامزادگان را در ابتدا آموزه های دینی به مردم دانست و ادامه داد: در مرحله دوم برخی از این امامزادگان به علت واقع شدن در ظلم و جور حاکمان ظالم که برآنها روا می شد، امامزاده ها به توصیه ائمه و معصومین به سمت ایران مهاجرت می کردند و مردم هم که ارادت خاصی به اهل بیت داشتند از آنها استقبال می کردند.

مدیرکل بقاع متبرکه امورخیریه کشورتصریح کرد: این سادات جلیل القدر که در زمان حیاتشان منشاء اثر و برکات زیادی بودند در آغوش خانواده های ایرانی جای مخصوص داشتند تا جاییکه پس از رحلت فوت آنها بدلیل کراماتی که در قید حیاتشان داشتند مردم برایشان حرم و محل زیارت ساختند که البته این شامل هر ساداتی نمی شد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید