یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-28
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 36140 |
|
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

کوه عمارت اندرخم اگرها درحالیکه مکان منال هیچ اعرابی ازمعرفی سایت دپوی زباله شهرستان آمل را ندارد فرماندارویژه شهرستان بدون اعلام نامی عنوان کرد ۲ منطقه برای حل معضل زباله آمل مشخص شد. سرریز زباله نیز به کوه عمارت بعد از اتمام مهلت اولتیماتم ۱۵ روزه ریاست جمهوری جهت ایزولاسیون سازی که در چهارمین نشست […]

کوه عمارت اندرخم اگرها

درحالیکه مکان منال هیچ اعرابی ازمعرفی سایت دپوی زباله شهرستان آمل را ندارد فرماندارویژه شهرستان بدون اعلام نامی عنوان کرد ۲ منطقه برای حل معضل زباله آمل مشخص شد.

سرریز زباله نیز به کوه عمارت بعد از اتمام مهلت اولتیماتم ۱۵ روزه ریاست جمهوری جهت ایزولاسیون سازی که در چهارمین نشست ویژه رفع موانع تولید از نخستین روزهای آبان برگزار شد همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: شهردارآمل درارتباط با سوال خبرنگاران مبنی برچگونگی ادامه رای زنی حل معضل عمارت گفت: متاسفانه کارغیرکارشناسی ادوارگذشته؛ امروز نه تنها شهرستان آمل بلکه استان را با تلاقی ۲ نیاز مهم شهر دریک مکان درگیر کرده است، یکی بحث آبگیری سد رودخانه هرازو دیگری دغدغه وزارت کشوردرحوزه پسماند هست که هنوز با آن مشکل داریم.

داوودی درتوضیحات بیشتراضافه کرد: درحوزه پسماند ما همچنان مشکل داریم به نوعی عمارت باید تنظیم و تعدیل شود که وزارت نیرو سال ۹۰ به واسطه آب منطقه ای استان مازندران به این نتیجه رسید که عمارت را ایزولاسیون کنند.

دست رد فرماندار نور به سینه مسئولین کشور

این درحالیست که باتوجه به آمایش سرزمینی ازلحاظ بعد فاصله مسافت با آمل و شرایط محیطی مناسب بودن زمین منال می توانست پاسخگوی حل معضل عمارت و زباله شهرستان آمل باشد با برخورد منفی فرماندارشهرستان نور مواجه شد که امکان قبول ورود به آن منطقه را نداده است.

از سوی دیگر فرماندارویژه شهرستان بدون اعلام نامی عنوان کرد ۲ منطقه برای حل معضل زباله آمل مشخص شد.

کوه عمارت اندرخم اگرها

اما شهردارآمل دراین خصوص می گوید: اگر آب منطقه ای درامرحمل انتقال زباله عمارت مشارکت کند، همین فردا صبح عمارت را تعطیل می کنیم و می بریم به شهری که قابلیت پذیرش آن را داشه باشد.

داوودی همچنین ادامه داد: براساس قانون مدیریت پسماند تعیین محل جدید باید وزارت کشور با همکاری سازمان محیط زیست و جهادکشاورزی به واسطه شورای معماری شهرسازی اتفاق بیافتد که متاسفانه کل استانهای شمالی کشور بدلیل شرایط زیستی جهت پیداکردن مکان دپو و امحاء زباله با مشکل مواجه هستند که طبق آمایش سرزمینی همه آیتم های استاندارد سازمان محیط زیست و جهادکشاورزی را توامان داشته باشد، پس این مشکل تنها برای آمل نیست.

۲ طرح پیشنهادی شهردار آمل

شهردارآمل با طرح ۲ پیشنهاد تصریح کرد:یکی آب منطقه ای برای انتقال عمارت یا حمل زباله شهرستان به شهری که قابلیت پذیرش دارد مشارکت کند و هرهزینه ای که ازهلومسر تا عمارت دارد من حاضرم ۲ برابرآن هزینه را بدهمتا این اتفاق بیافتد.

وی دردومین طرح بیان داشت: ایزولاسیون زباله یک فرآیند چندین ساله است ما بجای اینکه فکر بازه زمانه طولانی ۲ تا ۵ ساله پروژه باشیم همزمان با اینکه انتقال زباله عمارت توسط آب منطقه ای استان صورت می گیرد ما هم به فکر راه اندازی زباله سوز و امحاء آن در زمین و مکان دیگر باشیم تا زباله های جدیدی به عمارت اضافه و انباشت نشود.

بودجه تخصیصی برای حل زباله عمارت

داوودی با بیان اینکه امروز جلسات کارگروه راهبردی مدیریت پسماند به نتایج خوبی رسیده است تاکیدکرد: در این جلسات عمارت بعنوان پروژه ملی محسوب شده و معاونت فن آوری ریاست جمهوری برایش بودجه گذاشته است که درصورت کاری کارشناسانه می توان به پایان چالش سایت عمارت امیدواربود.

سالیان سال است که دیگر عمارت، توان و ظرفیت انباشت زباله را ندارد، ولی با این وجود همچنان پسماند آملی‌ها در دل منطقه کوهستانی عمارت سرازیر می‌شود و همچنان اندر خم کوچه های اگرها سرگردان مانده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید