سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-30
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34811 |
|
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

پوست اندازی کشاورزی مازندران با پیشرفت تکنولوژی ناخودآگاه انسان به دست یابی ابزارهای پیشرفت نیازمند می شود و در این راستا با افزایش مهارتهای خود از پیله فرسودگی و فرسایشی گذشته پوست اندازی کرده و امورات خود را با استفاده از ادوات روز به سهولت انجام می دهد. مراسم توسعه کشت مکانیزه برنج شهرستان محمودآباد […]

پوست اندازی کشاورزی مازندران

با پیشرفت تکنولوژی ناخودآگاه انسان به دست یابی ابزارهای پیشرفت نیازمند می شود و در این راستا با افزایش مهارتهای خود از پیله فرسودگی و فرسایشی گذشته پوست اندازی کرده و امورات خود را با استفاده از ادوات روز به سهولت انجام می دهد.

مراسم توسعه کشت مکانیزه برنج شهرستان محمودآباد با حضور بهمن نادری، رئیس اداره امور فن آوری مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی مازندران و هادیزاده، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد به همراه خانواده پیغمبرزاده ازکارشناس شالیکار استان و کشاورز نمونه کشوری بمدت ۵ سال در روستای بولیده برگزارشد.

رئیس اداره امور فن آوری مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با سیده آمل، با اعلام اینکه ۲۱۵ هزار هکتار از اراضی مازندران زیر کشت محصول برنج هست ادامه داد: سال گذشته بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از زمینهای مازندران با استفاده انواع دستگاههای نشاءکار به کشت مکانیزه اختصاص پیدا کرد.

پوست اندازی کشاورزی مازندران
پوست اندازی کشاورزی مازندران
seyyedeamol.ir

پوست اندازی کشاورزی مازندران

بهمن نادری بیان داشت: با مقایسه سنوات گذشته طبق آماری که برای توسعه کشت مکانیزه در سطح استان در دست هست تاسال ۹۸ این نوع کشت در سطح مازندران تا ۶۴ هزار هکتار بوده که درسال ۹۹ با رشد ۱۰۰ درصدی کشت مکانیزه برنج در مازندران به ۲ برابر رسیده است.

مزیتهای مکانیزه شدن کشاورزی

وی به اهداف ومزیتهای مکانیزاسیون شدن برنج اشاره کرد وگفت: ازجمله هدفهای ما در تشویق مکانیزه شدن کشاورزی استان کاهش هزینه های تولید، افزایش تولید با این نوع کشت، کاهش صعوبت کاری کشاورزان هست که خوشبختانه توانستیم خیلی به این اهداف نزدیک شویم.

گزارش رئیس جهاد محمودآباد

در ادامه این مراسم ریاست جهادکشاورزی شهرستان محمودآبادنیزابرازداشت: براساس تلاشهای بسیار زیادی که همکاران جهت رشد توسعه کشت مکانیزه در استان انجام دادندماشاهدافزایش عملکرددرواحدسطح هستیم.

برنامه های آینده سازی شالیکاری مازندران

محمدهادیزاده اذعان داشت: ما برای ایجاد امنیت غذایی در آینده با هماهنگی اداره آموزش و پرورش شهرستان جهت تشویق دانش آموزان و کسب تجربه بصورت اردوی تحقیقاتی آنها را بر سر مزارع کشاورزی می بریم تا آینده روشنی را برای کشاورزی مازندران رقم بزنیم.

بسته های حمایتی شالیکاران مازنی

این مدیر جهادی از پوست اندازی ناوگان بخش صنعت کشاورزی محمودآباد خبر داد و عنوان کرد: از سال ۹۹ تا  ۱۴۰۱ ما تاسقف ۱۳ میلیارد تومان ابلاغ حمایتی داشتیم که درحال حاضر با همکاری بانک کشاورزی جهت توسعه کشت مکانیزه این مبلغ به ۲۶ میلیارد تومان رسید.

seyyedeamol.ir

کاهش صعوبت کار از کاشت تا برداشت با مکانیزاسیون کشاورزی

رئیس جهادکشاورزی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: با تزریق حمایتی از ۱۷هزار و ۵۴۵ هکتار سطح زیر کشت شهرستان ۱۳ هزارهکتار توسط کشت مکانیزه زیر کشت رفت که در برداشت محصول هم با استفاده از ماشین آلات مکانیزه کمباین در کاهش صعوبت کاری کشاورزان تلاش شده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید