دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-06
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 36203 |
|
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

فنون تجارت و اقتصادنوین بیزینس کوچینگ چیست و چرا به بیزینس کوچ نیاز داریم؟ شاید تصور کنید که بعنوان یک کارآفرین، هیچ‌ کس به‌اندازه‌ی خودتان به زوایای کسب‌ و کارتان تسلط نداشته و در پیشبرد آن نمی تواند به شما کند. این درحالی است که تسلط فنی و علمی برحوزه‌ی فعالیت تجاری بامدیریت و برنامه‌ […]

فنون تجارت و اقتصادنوین

بیزینس کوچینگ چیست و چرا به بیزینس کوچ نیاز داریم؟

شاید تصور کنید که بعنوان یک کارآفرین، هیچ‌ کس به‌اندازه‌ی خودتان به زوایای کسب‌ و کارتان تسلط نداشته و در پیشبرد آن نمی تواند به شما کند.

این درحالی است که تسلط فنی و علمی برحوزه‌ی فعالیت تجاری بامدیریت و برنامه‌ ریزی برای آن متفاوت است. به همین دلیل است که در دهه‌های اخیر، تخصصی بعنوان بیزینس کوچینگ یا مربیگری کسب‌وکار پدید آمده است.

مریم پروین ازبانوان فعال اجتماعی شهرستان آمل به پایگاه خبری سیده آمل از دوره آموزشی کوچینگ درموسسه مردم نهاد حفظ و توسعه حقوق شهروندی خبر داد و گفت: در این موسسه دوره های آموزش توانمندسازی بانوان درمشاغل خانگی نیز داده می شود.

در ادامه مهدی فرامرزیان از اساتید فن کوچینگ به تفاوتهای ارائه خذمات مشاوره ای، منتوری، تسهیلگری و کوچینگ پرداخت و افزود: متاسفانه افراد نا آشنا به فنون گفتمان همه این آیتم ها را در کوچینگ قرار می دهند درصورتیکه خلط مباحث از این دست مشکل آفرین خواهدبود.

فنون تجارت و اقتصادنوین

وی تصریح کرد: در کوچ، کوچینگ برای حل چالش فرد که در انتخاب رشته های مختلف برای رسیدن به هدفی مطلوب نیاز به راهنمایی دارد با طرح سوال در خصوص همان رشته مدنظر بدون قضاوت و هل دادن فرد به سمت خاص به رشد بینش ذهنی شخص برای چگونه رسیدن به اهدافش یاری خواهد کرد.

به گفته فرامرزیان در منتور کسی که راهنما هست باید در زمینه خاص هم دانش و هم تجربه کاری داشته باشد.

حل چالش های شغلی باکوچینگ

مهدی فرامرزیان با اشاره به اینکه در کوچ معکوس عمل می شود بیان داشت: مثلا فرد به می گوییم چگونه به این نتیجه رسیدی که این رشته می تواند به زمینه شغل شما کمک کند؟ و آنقدر با سوال ذهن شخص را باز می کنیم تا خودش به یک نتیجه و یا راهکار برسد بدون دادن راهکار فرد شخصا به درک لازم و کافی می رسد که آیا آن رشته یا کار را ادامه دهد یا خیر باید در آن تغییراتی ایجاد کند و حتی ادامه ندهد.

علم کوچ به مدیران تجارت‌های مختلف در برنامه‌ریزی، مدیریت، بودجه‌بندی، هدف‌گذاری، شناسایی بازار هدف و غیره کمک کرده و برعملکردشان با آنالیزهای منطقی و ریاضی نظارت دارد.

 بهره‌گیری از یک بیزینس کوچ حرفه‌ای و متخصص، علاوه بر حفظ شرکت در موقعیت‌های بحرانی و افزایش سود، سبب پیشی گرفتن شما در میدان رقابت با کسب‌وکارهای مشابه خواهد شد.

فنون تجارت و اقتصادنوین
فنون تجارت و اقتصادنوین seyyedeamol.ir

نظرات کوچ در حوزه تجارت

مطابق تعریف برایان تریسی (Brian Tracy) یکی از معروف‌ترین نویسنده‌های حوزه‌ی تجارت که خود یک کارآفرین (Entrepreneur) برتر نیز محسوب می‌شود؛ بیزینس کوچ (Business Coach) خود کارآفرینی باتجربه و موفق است که تصمیم گرفته از استعداد آموزگاری و نیز تجاربش برای کمک به سایر کارآفرینان استفاده کند.

آنچه ما به‌عنوان متقاضی راهنمایی از مربی کسب‌وکار دریافت می‌کنیم، بسته به انتظارات، اهداف، نقاط ضعف و قوت فعلی و دیگر جزئیات خودمان و کسب‌وکارمان متفاوت است. اما اگر بپرسید که هدف بیزینس کوچینگ چیست؟ پاسخ را شاید بتوان در یک کلمه خلاصه کرد؛ و آن کلمه «رشد» است.

یک مربی کسب‌وکار خوب، علاوه بر داشتن دانش به‌روز و اطلاع از روندهای تجارت در دنیای به‌شدت درحال‌تغییر امروز، باید شنونده‌ای توانا، توانمند در حل مسئله و دارای روحیه‌ی همدلی و دلسوزی باشد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید