سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-30
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 36340 |
|
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

شهرامامزاده عبدالله درمسیر توسعه گلایه شهردار و اعضاءشورای شهر امامزاده عبدالله از عدم همکاری برخی از دستگاههای اجرایی شهرستان آمل بالاخص عدم اجرای تعهدات اداره راهداری و شهرسازی شهرستان در قبال شهرامامزاده عبدالله هست. به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: نصرالله فضلی رئیس شورای شهر امامزاده عبدالله درنشستی با رسانه های شهرستان آمل ازعملکرد شورای […]

شهرامامزاده عبدالله درمسیر توسعه

گلایه شهردار و اعضاءشورای شهر امامزاده عبدالله از عدم همکاری برخی از دستگاههای اجرایی شهرستان آمل بالاخص عدم اجرای تعهدات اداره راهداری و شهرسازی شهرستان در قبال شهرامامزاده عبدالله هست.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: نصرالله فضلی رئیس شورای شهر امامزاده عبدالله درنشستی با رسانه های شهرستان آمل ازعملکرد شورای این شهر وچالش های فراروی امامزاده عبدالله اینچنین گفت: امامزاده عبدالله با توجه به اینکه شهر نوپای رو به رشدی است، برای توسعه شهری به توجه و پیگیری بیشتری نیازدارد.

به گفته فضلی درسال ۹۳ طبق محاسبات انجام شده محدوده شهرابتدا به ساکن ۴۲۵ هکتار بسته شد که به همین ترتیب ۳ونیم برابر این محدوده را حریم امامزاده عبدالله اعلام کردند .

عدم پایبندی شهرداری آمل و  ادارات راه و ترابری و شهرسازی به تعهدات

وی به معضل ترافیکی پلیس راه قدیم اشاره کردوافزود: پلیس راه قدیم بعنوان یکی از گلوگاههای ترافیکی هراز بشمار می آید که قرار بود از طریق شهرداری و شورای شهرآمل در خصوص اجرای زیرگذر این ناحیه اقداماتی انجام دهند که ظاهرا بعداز گذشت یکسال همچنان این پروژناتمام ماند.

رئیس شورای شهر امامزاده عبدالله؛ منطقه اکسین رایکی ازحادثه خیزترین قسمت جاده هراز دانست وبیان داشت: ۴ سال پیش اداره راهداری و راه وشهرسازی قرار بود برای حل مشکل اقداماتی را انجام دهند اما بعداز گذشت این بازه زمانی مشکل خطرآفرینی این قسمت از جاده هرازبجای خود باقی مانده است.

همکاری خوب شهرداری امامزاده عبدالله با شورای این شهر

وی در ادامه تصریح کرد: ازآنجایی که شهرداروشورای شهرامامزاده عبدالله فرا شهری فکرمی کند طرحی را بابت جابجایی پلیس راه فعلی و انتقال به نارنجستان ارائه داده ایم که امیدواریم در سال آینده به اجرایی شود.

فضلی با تاکیدبراینکه درراستای اصلاح شهری طرح های خوبی دردست داریم، ادامه داد: با نشستی که با مسئولین دانشگاه شمال وشهرک صنعتی داشتیم با کمک تپوگرافی که دانشگاه شمال انجام داد قرار شد با توجه به بیمارستان شمال میدانی بین بلواراین دانشگاه به اجراء درآید تا وضعیت ترافیکی این قسمت ساماندهی داده شود.

وی درمورد یکی دیگر ازعدم اجرای تعهدات اداره راهداری و شهرسازی شهرستان در قبال شهرامامزاده عبدالله اینگونه می گوید: روزانه ۵هزارکامیون مصالح ساختمانی، ازمسیر جاده شهر امامزاده عبدالله حمل می کنند، قرار بود درمرحله اول برای افزایش عرض ۲ مترجاده منتهی به شهرتعریض شود که نشد.

رئیس شورای شهرامامزاده عبدالله ابرازداشت: اجرای چراغهای روشنایی جاده با توجه به اینکه مدیریت پارک هلومسر به نوعی دراختیار شهرداری آمل هست ولی متاسفانه اقدامی انجام نگرفت.

شهرامامزاده عبدالله درمسیر توسعه

نصرالله فضلی با اشاره به اینکه شهرک صنعتی یکی دیگر از مشکلات مساله عمده شورای امامزاده عبدالله است، اضافه کرد: باتوجه به اینکه دربحث ارزش افزوده این شهرک به خزانه پرداخت می شود، براساس سرانه به شهرها پرداخت می شود، چراکه معضلات بوی معفن ناشی از محصولات تولیدی وزیست محیطی، سروصدای ناشی از تولیدات صنعتی را شهروندان ما با کمترین بهره متحمل می شوند و این ناعادلانه است که این سرانه که به شهر کوچکی با ۷ هزار نفر جمعیت به نسبت شهرهای بزرگ به ما تعلق نگیرد.

از مصوبات کمربندی تا جاده بین شهری

وی همچنین از بی توجهی و عدم رسیدگی کمربندی تیپ مالک اشتر به جاده نورشهرستان آمل، اذعان داشت: این کمربندی فقط اسم کمربندی را به یدک می کشد و به دلیل عدم اجرای تعهدات و رهاسازی آن باید گفت یک جاده بین شهری با عرض ۱۰متر رفت و برگشت محسوب می شود، درحالی که تملک آن انجام شد عملیات اجرایی کمربندی به انجام نرسید و به جاده ای پرمخاطره تبدیل شد.

رئیس شورای شهرامامزاده عبدالله با گلایه از اداره راه و ترابری تاکیدکرد: باتوجه به اینکه آسفالت دور میدان لیتکوه درتعهدات راه و شهرسازی است از سویی قطعه زمینی که مالکیت آن خریداری نشده باعث مسدود شدن این قسمت از جاده و عدم اتمام و اجرای کار شود.

عدم تخصیص بودجه کافی نسبت به رشد جمعیت و حریم شهری

فضلی دربحث حریم محدوده شهرامامزاده عبدالله که از سال ۹۳ طبق ابلاغیه استاندار وقت آقای جلودار زده شد، تاکیدکرد: متاسفانه این محدوده درسال ۹۷ زیرسوال رفته و منتج به کندشدن خدمات شهری شد که با وجود دانشگاههای شمال و دانشگاه توحید و شهرک صنعتی درکنار شهرمذهبی امامزاده عبدالله با پتانسیل بالا بالطبع حضور مسافران و دانشجویان رشد جمعیتی که خدمات ویژه ای را می طلبد ولی توزیع اعتبارات حمایتی با توجه به این عوامل مهم گستره حریم و محدوده با مصوبات محدوده ۵/۳ برابری، بصورت ناعادلانه ای بسته شد.

اظهارامیدواری فضلی از همکاری دستگاههای اجرایی شهرستان

رئیس شورای شهرامامزاده عبدالله درپایان با اظهارامیدواری از مسئولین اداره راه و ترابری وشهرسازی و شهرداری شهرآمل تقاضا کرد برسر تعهدات کاری خود بوده و درامر سازندگی شهرمقدس امامزاده عبدالله بعنوان هفتمین شهر مذهبی و فرهنگی کشور اهتمام ورزند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید