دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-06
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 35384 |
|
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

سهم الارث ازحق الزحمه راننده هرسال با آغاز سال تحصیلی یکی از دغدغه های عمده والدین و آموزش و پرورش؛ جابجایی دانش آموزان توسط سرویس مدارس هست. باشرکتی شدن حمل ونقل مدارس، علاوه بر ایجاد مشکلات عدیده برای مدیران مدارس آموزش و پرورش؛ رانندگان سرویس، پازل مغفوله طرح ساماندهی سرویس مدارس شدند. چرا که بدون […]

سهم الارث ازحق الزحمه راننده

هرسال با آغاز سال تحصیلی یکی از دغدغه های عمده والدین و آموزش و پرورش؛ جابجایی دانش آموزان توسط سرویس مدارس هست.

باشرکتی شدن حمل ونقل مدارس، علاوه بر ایجاد مشکلات عدیده برای مدیران مدارس آموزش و پرورش؛ رانندگان سرویس، پازل مغفوله طرح ساماندهی سرویس مدارس شدند.

چرا که بدون توجه به زحمات این بندگان خدا که غالبا افراد نیازمند و جزء زنان سرپرست خانواده هستند؛ مساله کم شدن حق الزحمه عملکرد رانندگان به نفع سازمان حمل و نقل شهری و افرادشاغل در شرکتهای مربوط سبب بی رغبتی در ادامه کار سرویس دهی مدارس شود.

مشکل دیگر اینجا است که تا ۵ سال قبل ساماندهی و جذب رانندگان سرویس مدارس بصورت مستقیم زیر نظر مدیران مدارس بود نحوه عملکردی به مراتب بهتر داشتند.

حجت الاسلام محمدعلی ابراهیم زاده، ریاست آموزش و پرورش شهرستان آمل درگفتگو باپایگاه خبری سیده آمل باگلایه از نحوه عملکرد سازمان حمل و نقل شهرداری آمل، گفت: در سال گذشته هیچ یک از این شرکت های معرفی شده به آموزش و پرورش نتوانستند درقبال ساماندهی سرویس مدارس عملکرد خوبی داشته باشند.

 وی با اشاره به اینکه امسال نیز برای ثبت نام رانندگان متقاضی و معرفی این شرکتها هنوز از سوی سازمان حمل و نقل شهرداری آمل اقدامی صورت تگرفت، افزود: این شرکت ها در قبال سرویس دهی سال تحصیلی ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ مشکلات عدیده ای را برای آموزش و پرورش، خانواده ها و حتی رانندگان سرویس بوجود آوردند.

وظیفه مدارس اعلام تعدادنیاز به سرویس مدارس هست

به گفته رئیس آموزش و پرورش شهرستان آمل: وظیفه آموزش و پرورش در قبال سرویس ایاب ذهاب مدارس این است که ۱- تعداد دانش آموزانی که به سرویس نیاز دارند را به سازمان حمل و نقل شهرداری بدهد. ۲- تعداد ماشین هایی که نیازهست را به این سازمان بدهد و سوم اینکه تعداد مدارسی که به سرویس نیاز دارند را نیز به این سازمان معرفی کند.

وی درادامه تصریح کرد: درحال حاضرشهرداری وسازمان حمل ونقل آن بایدبرای نام نویسی رانندگان شرکت ها را به ما معرفی می کردند و در راستای تسریع این کار فراخوانی را در سطح شهر می دادند.

سهم الارث ازحق الزحمه راننده

درحالیکه گلایه رانندگان سرویس مدارس حاکی از اعتراضی به حق است که هیچ نوع خدمات یاسوبسیت سهمیه بنزین و روغنی را هم از سوی این شرکتها به ما تعلق نداده اند و صرفا از دست رنج زحمت کاری ما منبع درآمدی برای افراد اشتغال درشرکت بصورت رایگان تقدیم می شود که اصلا منصفانه نیست.

عدم تعهد و پاسخگویی شرکتها

ابراهیم زاده همچنین در این خصوص با تاکید بر اینکه شرکتهای معرفی شده سال قبل شرکتهایی نبودند که پاسخگوی سرویس مدارس ما باشند، ابراز داشت: این شرکت ها ادعا کردند که ۲۰۰ ماشین را برای مدارس مهیا می کنیم درحالی که حتی ۲۰ ماشین هم جهت سرویس دهی مدارس نداشتند.

اعلام نرخ سرویس مدارس

رئیس آموزش و پرورش شهرستان آمل خاطر نشان شد: امسال نرخ شهریه سرویس هردانش آموز ۸۰۰ هزار تومان اعلام شده است و عملکرد بد سرویس دهی درسال گذشته باعث ایجاد بازار سیاه در ایاب ذهاب دانش آموزان مدارس شد که مشکلات زیادی را برای مدیران ما بوجود آورد.

اعلام تخلفات مدارس به دایره شکایات مردمی آموزش پرورش

حجت الاسلام محمدعلی ابراهیم زاده از تخلفات گرفتن شهریه توسط مدیران مدارس می گوید: در خصوص شهریه ثبت نام دانش آموزان، بغیر از مبالغ کتاب و حق بیمه، هیچ مدرسه دولتی حق گرفتن شهریه از والدین را ندارد و در صورت مشاهده تخلف پرداخت شهریه خانواده ها مراتب را به دایره شکایات مردمی مراجعه کنند تا عملکرد مدیران مدارس ارزیابی و به مشکلات رسیدگی شود.

وی تاکید کرد در صورت مشاهده و اطلاع رسانی به واحد دایره مردمی تخلفات پیگیری و رسیدگی می شود.

اعلام شهریه مدارس با تفکیک مدیریت آنها

 ابراهیم زاده ادامه داد: باتوجه به تنوع مدارس هرکدام از مدارس هیات امنایی، شاهد، نمونه غیردولتی جهت گرفتن شهریه از سوی سامانه سمپاد مصوبات کلی را برای دریافت مبالغ برای مدیران ابلاغ نموده است که به شرح زیر است: هیات امنایی ۲ میلیون پانصد هزار تومان و مدارس نمونه غیردولتی شهریه ۳ میلیون تومان و در صورت تخلف دریافت مبالغ بالاتر قطعا ما اقدام خواهیم کرد.

رئیس آموزش و پرورش آمل همچنان ابراز داشت: هیچ مدرسه ای به بهانه ارائه خدمات ویژه به دانش آموزان حق ندارد از خانواده ها شهریه اضافه بگیرد.

لباس فرم مدارس طبق تفکیک مقاطع و گروه سنی

محمدعلی ابراهیم زاده در راستای فرم مدارس نیز اذعان داشت: طبق جلساتی که با صنف اتحادیه خیاطان آقایان و بانوان داشتیم به تفکیک مقاطع تحصیلی و جنس قیمت ها مشخص شده و هیچگونه مشکلی در این زمینه نداشتیم.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید