یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-05
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 35328 |
|
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

دردو سرهای آرامستان آمل یکی از دغدغه های شهروندان آملی دفن ازدست رفته عزیزان پس از مرگ هست. درکنار سوءمدیریت شهری بگونه ای تقاضاهای نامعقول برخی شهروندان آملی سبب بداحوالی اوضاع آرامستان شده است. این روزها تب لاکچری شدن به مصیبت خانه بازماندگان پس از مرگ متوفا نیز سرایت کرده و در شهرستان آمل بهشت […]

دردو سرهای آرامستان آمل

یکی از دغدغه های شهروندان آملی دفن ازدست رفته عزیزان پس از مرگ هست.

درکنار سوءمدیریت شهری بگونه ای تقاضاهای نامعقول برخی شهروندان آملی سبب بداحوالی اوضاع آرامستان شده است.

این روزها تب لاکچری شدن به مصیبت خانه بازماندگان پس از مرگ متوفا نیز سرایت کرده و در شهرستان آمل بهشت آستان مقدس امامزاده ابراهیم، داخل شهر آمل گوی سبقت را از بقیه آرامستانها ربوده است.

علی فلاح، مدیر اجرایی آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) آمل بعنوان عضوی از هیات امنای این مکان مقدس درگفتگو با پایگاه خبری سیده آمل از نرخ ۷۰ میلیون تومانی قبر در این امامزاده خبردادوگفت: شایعه افزایش قیمت قبور تا ۸۰ میلیون تومان در امامزاده ابراهیم صحت ندارد.

وی همچنین تصریح کرد: ۲ میلیون بابت آماده سازی قبر توسط قبرکن، مصالح آن و اقامه نماز میت خواهدشد که در مجموع نهایتا این مبلغ به ۷۲ میلیون تومان می رسد که آن هم منوط به این هست که از قبل درگذشتگانی را در بهشت امامزاده ابراهیم آمل داشته باشند.

قیمت گذاری توسط کارشناس دادگستری است

به گفته فلاح: کارشناس دادگستری قیمت قبور را بخصوص در امامزاده ابراهیم مشخص می کند و اصلا این کارشناسی نه ازطرف اوقاف و نه ازطرف هیات امنا انجام نمی شود.

میزان تقاضا قیمت بازارعرضه را دربازار مشخص می کند.

از سویی حجت الاسلام محمدهادی بهرامی، ریاست اداره اوقاف شهرستان آمل در گپ و گفتی با سیده آمل یکی از دلایل گرانی قبور امامزاده ابراهیم را تقاضای مردم دانست و افزود: در مقوله اقتصادی هر حوزه ای میزان نرخ آن کالا و یا خدمات را تقاضای مردم تعیین می کند

بهرامی تاکید کرد: هرچه تقاضا بیشتر باشد قیمت عرضه بالا خواهدرفت و براین اساس کارشناس مربوطه قیمت گذاری می کند.

قابل یه ذکر است این روند درحالی اتفاق می افتد که عواید هنگفت بدست آمده از فروش دوباره قبور درگذشتگان به خانواده متوفایی ها نه تنها برای عمران شهری بکار گیری نمی شود و حتی به خادمان امامزاده ابراهیم هم رسیدگی نمی شود بلکه مستقیما به اداره کل اوقاف استان رفته و از آنجا برای خزانه تهران واریز می شود.

دردو سرهای آرامستان آمل

اما از طرف دیگر مابقی شهروندان آملی درگذشتگان خود را به آرامستان امامزاده عبدالله منتقل می کنند که با اعلام بازه زمانی مهندس حسن نژاد شهردار امامزاده عبدالله مبنی بر تحویل کامل مکان آرامستان تا پایان سال ۱۴۰۳ به آن شهرداری قطعا نرخ قبور در آرامستان امامزاده عبدالله نیز افزایش خواهد یافت.

متعاقبا برای مدیریت صحیح این امر مهم می طلبد شهردار وقت شهرآمل با مهندسی زمان و مکان زیست محیطی شهروندان هم اکنون بفکر آماده سازی آرامستان مجهز برای متوفایان شهروندان آملی باشد.

انتخاب مکان جدید برای آرامستان

با توجه به مسافت زیاد تا آرامستان امامزاده عبدالله و اشباع شدن قبور در بهشت امامزاده ابراهیم که سبب گرانی قبرها هم هست و وضعیت بهداشت آن از لحاظ محیط  زیست شهری که قبرستان در داخل شهرآمل قرار گرفته عواملی است که شهروندان رابرآن داشته از مسئولین امر جهت ساخت آرامستانی جدید مطالبه داشته باشند

اینکه آیا شهردار آمل تاکنون اقدامی انجام داده است یا نه هنوز جوابی به دست ما نرسیده ولی درغیر اینصورت درآینده ای نه چندان دور عواقب این نابسامانی و تورم قبور درامامزادگان و بقاع متبرک شهرستان بازچالش دیگری است که با عدم مدیریت، گریبانگیر آملی های محترم خواهد شد.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید