چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-08
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 36220 |
|
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

جشن تکلیف دختران آملی سن بلوغ سنی است که در آن دختران و پسران از لحاظ جسمانی و بعضاً فکری و اجتماعی و هیجانی به بلوغ می‌رسند و از کودکی وارد مرحله بزرگسالی میشوند. این سن بنا بر اینکه چه نوع بلوغی مدنظر است، می‌تواند متفاوت باشد. به دختران و پسران در این سن، نوجوان […]

جشن تکلیف دختران آملی

سن بلوغ سنی است که در آن دختران و پسران از لحاظ جسمانی و بعضاً فکری و اجتماعی و هیجانی به بلوغ می‌رسند و از کودکی وارد مرحله بزرگسالی میشوند. این سن بنا بر اینکه چه نوع بلوغی مدنظر است، می‌تواند متفاوت باشد. به دختران و پسران در این سن، نوجوان می گویند.

سن بلوغ در همه ادیان وجود دارد و نشان دهنده زمانی است که برخی از احکام یا وظایف بر نوجوان واجب می‌شود تا با انجام فرایض خالق هستی را شاکر باشند.

دریهودیت، سن بلوغ برای پسران ۱۳سالگی و برای دختران در ۱۲سالگی است. مراسم تکلیف در یهودیت بر میتصوا و بت میتصوا نام دارد.

در مسیحیت، بلوغ بیشتر به معنای رشد جنسی است. این به معنی رسیدن به بلوغ نهایی است که مترادف با تطبیق با میزان کامل که مسیح باشد است.

در دین اسلام این سن، سن تکلیف نامیده می‌شود و برای پسران تمام شدن ۱۵ سال هجری قمری و برای دختران تمام شدن ۹سال هجری قمری است. پس از رسیدن به این سن، رعایت برخی از احکام دینی برای مسلمان‌ها واجب می‌شود.

ریاست آموزش و پرورش شهرستان آمل درگفتگو با پایگاه خبری سیده آمل با بیان اینکه امسال هم خداوند توفیق داد تا جشن بندگی به تکلیف رسیدن ۲ هزار دختر دانش آموز کلاس سومی را جشن بگیریم، افزود: دختران ما دراین سن از دوره کودکی گذر کرده و دوران طلایی را با عنوان نوجوانی درپیش می گیرند.

خاطره سازی باجشن تکلیف

حجت الاسلام ابراهیم زاده ادامه داد: این جشن برنامه ای هست تا برای دانش آموزان خاطره سازی شود و روز بیادماندنی را برایشان شکل دهیم.

به گفته ریاست آموزش و پرورش شهرستان آمل: درحقیقت این برنامه تبیینی از آموخته های دینی مدارس و کلاس معارف اسلامی است که دستورات الهی در آن تشریح می شود.

جشن تکلیف دختران آملی

وی همچنین خاطرنشان شد: الحمدلله خانواده ها از این برنامه استقبال خوبی داشتند و برای برپایی جشن تکلیف با اولیاء و آموزگاران  مدارس همکاری لازم و خوبی را بعمل آوردند.

 حجت الاسلام محمدعلی ابراهیم زاده: جشن تکلیف تداعی این است که والدین تربیت فرزندانشان را دنبال می کنند و به مساله بلوغ آنها و ارزشهای دینی بی تفاوت نیستند که در این تجمع ۲ هزار نفره دیده می شود.

جشن تکلیف دختران آملی
جشن تکلیف دختران آملی seyyedeamol.ir
جشن تکلیف دختران آملی

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید