یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-28
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 36272 |
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

امید درسلامت خانواده مازندرانی آنچه که در رویداد ۲۴ ساعته جام رسانه امید، ویژه تمامی فعالان رسانه با ۳رویکرد جهاد تبیین، جهادخدمت و جهاد امیدآفرینی که به همت بسیج رسانه استان مازندران باحضور استاندارو فرمانده سپاه کربلامطرح شد. به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: با برخورداری از ۱۱۰۰ […]

امید درسلامت خانواده مازندرانی

آنچه که در رویداد ۲۴ ساعته جام رسانه امید، ویژه تمامی فعالان رسانه با ۳رویکرد جهاد تبیین، جهادخدمت و جهاد امیدآفرینی که به همت بسیج رسانه استان مازندران باحضور استاندارو فرمانده سپاه کربلامطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: با برخورداری از ۱۱۰۰ خانه بهداشت،۳۸۰ مرکز جامع سلامت،۲۶ بیمارستان، ۲۲ شبکه و ۲۲هزار و ۴۰۰ پرنسل در این مراکزدرمانی،۳ میلیون نفر جمعیت را تحت پوشش قرارداده ایم.

امید درسلامت خانواده مازندرانی

وی با اشاره به اهمیت شاخص‌های سلامت در مازندران افزود: شاخص‌های امید به زندگی پیش از انقلاب سن ۵۲ سال بود و درحال حاضرافزایش امید به زندگی در۷۶ سالگی است.

غلامی آمارمرگ و میر مادران بارداررا درسال ۵۷ را اینگونه اعلام کرد: آمارمرگ و میر مادران باردار ۷۰ درهزار بود و الان ۲۶ درهزار است و در کشور۲۸ درهزار تخمین زده شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به سن امید به زندگی در کشور ۷۵ و در مازندران ۷۶ است گفت: مرگ و میر کودکان ۱۳۰ در هزار بود و الان در مازندران ۳۳ در هزار است.

به گفته دکترغلامی درسالهای قبل از انقلاب، ۱۴۰۰ پزشک داشتیم و الان بالای ۱۰ هزار پزشک داریم.

تجهیز بیمارستانهای استان

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد:درزمان انقلاب بیمارستانهای مازندران فاقد دستگاه سی‌تی اسکن بودند اما اکنون بیش از ۷۰ درصد بیمارستان‌های ما مجهز به دستگاه های سی تی اسکن و ۱۰ بیمارستان نیز ام آر ای هستند.

مقایسه توسعه علمی پزشکی چهل سال اخیر

وی ادامه داد: در زمان انقلاب دانشگاه علوم پزشکی در این استان وجود نداشت و تنها یک دانشکده نسیبه بود با یک رشته و ۱۰ استاد و اکنون ۱۳۰ رشته با ۵۳۰ استاد که در حال تدریس داریم.

دکترفرهادغلامی همچنین ابرازداشت: در زمان انقلاب ۱۰۰دانشجوپزشکی درمازندران داشتیم و الان۸هزار دانشجوی پزشکی، ۱۲ دانشکده و ۵۸۰ عضو هیئت علمی داریم.

وی با تاکید براینکه پیشرفت‌ دردانشگاه علوم پزشکی جهشی بوده است خاطرنشان شد: ما جزو ۱۰ دانشگاه اول کشورهستیم که ۱۰ منطقه آمایشی داریم و مدیریت ۶ دانشگاه ازگیلان، بابل، مازندران، گلستان، سمنان و شاهرود منطقه یک و با مرکزیت دانشگاه علوم پزشکی مازندران هستند.

بهره برداری از بیمارستان رازی بعداز ۱۸سال

این رئیس دانشگاه پزشکی درمازندران یکی از اقدامات مهم در دولت سیزدهم را بهره برداری از بیمارستان رازی قائمشهر دانست و گفت: این بیمارستان بعد از ۱۸ سال، در دولت سیزدهم با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

اقدامات آتی حوزه سلامت مازندران

دکترغلامی درخصوص برنامه های آتی اذعان داشت: بیمارستان ماهفروجک ساری درهفته دولت سال آینده به بهره برداری خواهدرسید و همچنین دستگاه “ام آر ای” بیمارستان ۱۷ شهریور آمل و “سی تی اسکن” نور به زودی تحویل داده خواهد شد.

 

 

#پیشرفت-مازندران

#پیشرفت-ایران

#اخبار-امیدآفرین

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید