سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-30
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 35323 |
|
تاریخ انتشار : ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

ارتقاءرتبه شهرامامزاده عبداله شهرامامزاده عبداله با مرکزیت اسکومحله سال ۱۳۹۰ تاسیس شد. این شهر بافاصله ۱۲کیلومتری درجنوب غربی شهرآمل، همراه امامزاده ای متبرک که نام این شهر نیز از آن بر گرفته شد با جمعیت ۵,۷۶۸ نفر هم اکنون جزء ۴ شهر معنوی و فرهنگی استان مازندران قرار گرفته است. شهردار امام زاده عبداله درگفتگو پایگاه […]

ارتقاءرتبه شهرامامزاده عبداله

شهرامامزاده عبداله با مرکزیت اسکومحله سال ۱۳۹۰ تاسیس شد.

این شهر بافاصله ۱۲کیلومتری درجنوب غربی شهرآمل، همراه امامزاده ای متبرک که نام این شهر نیز از آن بر گرفته شد با جمعیت ۵,۷۶۸ نفر هم اکنون جزء ۴ شهر معنوی و فرهنگی استان مازندران قرار گرفته است.

شهردار امام زاده عبداله درگفتگو پایگاه خبری سیده آمل با بیان این مطلب که شهرامامزاده عبداله درحالی به بنده محول شدکه جزء شهرهای درجه سوم در رتبه بندی شهرداریها بود، ادامه داد: این شهر در ۱۲ سالی که عنوان شهری را با ۳ دوره شورای شهر و شهرداری، بخود اختصاص داد؛ تنها۶۳ هزار مترمربع از خیابانهای اصلی آن زیر آسفالت رفته بود.

به گفته مهدی حسن نژاد در ۲۲ ماه اخیر که تصدی این شهر را گرفتم از ۱۹۵ هزار مترمربع از کوچه های خاکی ۱۲۵ هزارمترمربع، زیر آسفالت شهری رفت و یکی از آرزوهای دیرینه شهروندان اتمام خیابان اصلی ۳۵ متری امام رضا بود نیز محقق شد.

وی به پایین بودن سرانه پارک شهری امامزاده عبداله تا ۲سال پیش اشاره کردوگفت: درحال حاضر۳ محله اصلی شهریعنی اسکومحله،کاسمده و اسپند دارای پارک بازی هستند که درسالهای ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ این پارکها به شهروندان امامزاده عبداله تحویل داده شد.

شهردار امامزاده عبداله با تاکید براینکه، هم اکنون این شهربالاتراز سرانه شورای عالی شهرسازی و معماری قرار گرفته است، اظهارداشت: با محصور کردن روبروی شهرداری فضایی را بعنوان مسیر سلامت برای اسکان مسافران تا ۵۰ خانوار و همچنین ورزش پیاده روی شهر وندان با فضایی نورانی ایجاد کردیم.

وی همچنین تصریح کرد: طی این ۲۲ ماه خدمت با تملک ۷۵۰ مترازاراضی منابع طبیعی خیابان ۳۵ متری ورودی شهررا با حمایت شورای شهرامامزاده عبدالله با اجرای رفرژ و جدول بندی وسط با ۲ لاین به انجام رساندیم.

ارتقاءرتبه شهرامامزاده عبداله

شهردار امامزاده عبداله اذعان داشت:درمازندران ۳ شهر باعنوان شهر نمونه فرهنگی معرفی شد که در معیت امام جمعه با درایت و فعال شهر امامزاده عبداله در سال ۱۴۰۲ این شهرهم جزء شهر نمونه فرهنگی مازندران شناخته شد.

مهندس حسن نژادازاجرای المانهاوفضای بصری شهرش می گوید: تا ۲ سال گذشته چیزی بعنوان المان شهری وجود نداشت و ازآنجاییکه در رشته کاری بنده هست یک المان را با توجه به اقتصاد سنتی امامزاده عبداله که صنعت دامداری است در ورودی شهر با طراحی تلم زنی و المان دیگر را با توجه به قداست امامزاده متبرک شهر در میدان لیتکوه شهربه اجراء درآوردم.

تحویل کامل آرامستان امامزاده عبداله تاپایان سال۱۴۰۳ به شهرداری

وی یکی از دغدغه های عمده مدیریت شهری را وجود آرامستان در این شهر دانست وافزود: چرا آرامستانی که درشهرماست بنام شهرداری آمل تمام شد و این سوال ما را برآن داشت تا ازهمان بدو ورود درسال ۱۴۰۰ و زمان فرماندار وقت آقای شریعت در جلسه ای ۵۰ درصد از عواید و سود آرامستان امامزاده عبداله که حق مسلم شهرداری این شهر بود را از شهرداری آمل بگیریم.

حسن نژادتاکیدکرد:یکی ازنیازهای اصلی شهرشناسایی حفاظتی بنای جدیدآرامستان هست، طبق این قرارداد مهلت تحویل آرامستان شهرمابصورت کامل به شهرداری امامزاده عبداله تا پایان سال ۱۴۰۳ است و از آن تاریخ کل آرامستان امامزاده عبداله به تملک شهرداری امامزاده عبداله قرارخواهد گرفت و شهرداری آمل باید بفکر مکانی برای آرامستان شهرآمل باشد.

تقسیم شرح وظایف طبق قانون

وی با اشاره به کمربندی که از داخل شهر عبورمی کند، ابراز داشت: قانونگذار تمام شرح وظایف را مشخص کرد وطبق تبصره قانون ۱۷ شرح وظایف نگهداری از این جاده بعهده اداره راهداری شهرستان هست که با احداث نوار تاسیساتی باند کند رو و تند رو بعهده شهرداری است که متاسفانه تاکنون این همکاری ازسوی اداره راه داری صورت نگرفت.

اشتغالزایی از منابع موجود شهری

شهرداری امامزاده عبداله از راه اندازی طرح اقتصادی بازارمبل درحریم شهری کمربندی امامزاده عبداله خبرداد وبیان داشت: ساماندهی منابع طبیعی ازجمله فنس کشی حاشیه جنگل و ساماندهی کارخانه های چوب بری که مواداولیه مبل سازیهای تهران و جاجرود را تامین می کنددر این طرح گنجانده شده تا آورده اقتصادی آن سهم جوانان مشتاق اشتغال شهروندان باشد.

وی همچنین اعلام کرد: ازدیگر برنامه های در دست اقدام شهرداری امامزاده عبداله، خرید و تکمیل تجهیزات شهرداری مانند بیل زنجیره ای و ماشین سواری برای اعزام ماموریتها و ساخت ورزشگاه است.

شهرامامزاده عبداله ویترین ورودی شهرستان آمل

مهندس مهدی حسن نژاد شهردار امام زاده عبداله خاطر نشان کرد: شهر امامزاده عبداله درواقع درمسیر جاده ترانزیتی هراز؛ ورودی شهرستان آمل است که باتوجه به شعار مسئولین تحت عنوان شهر دارالمومنین و دارلفنون شرایط درحد این شعار بوجود نیامده است.

ارتقاءرتبه شهرامامزاده عبداله
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید