دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-29
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 25616 |
|
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

استاندارمازندران گفت: بهره‌هوشی دانش آموزان بالاست اما خلاقیت ذاتی نیست بلکه اکتسابی است بنابراین باید دانش آموزان را به سمت خلاقیت‌ها سوق داد. به گزارش واحد خبری سیده آمل: احمد حسین‌زادگان در آیین نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی و زنگ مقاومت در مدرسه ۱۵ خرداد نوشهر بابیان اینکه تجدید نظر در محتوای درس و […]

استاندارمازندران گفت: بهره‌هوشی دانش آموزان بالاست اما خلاقیت ذاتی نیست بلکه اکتسابی است بنابراین باید دانش آموزان را به سمت خلاقیت‌ها سوق داد.

به گزارش واحد خبری سیده آمل: احمد حسین‌زادگان در آیین نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی و زنگ مقاومت در مدرسه ۱۵ خرداد نوشهر بابیان اینکه تجدید نظر در محتوای درس و نوع رفتار جامعه آموزش و پرورش مورد تاکید است، اظهار کرد: دانش آموز حق انتقاد، پرسش و پاسخ از معلم خود را دارد و غیر از این لزومی به حضور وی در مدرسه نیست.

وی بااشاره به اینکه طرح سوال، خلاقیت و نوآوری را برای دانش آموز به همراه دارد، تصریح کرد: بهره‌هوشی دانش آموزان ما بالاست اما باید گفت خلاقیت ذاتی نیست بلکه اکتسابی است بنابراین باید دانش آموزان را به سمت خلاقیت سوق داد.

استاندارمازندران خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان آینده سازان کشور هستند بنابراین نیاز است قانون را از همان کودکی یاد بگیرند.

حسین‌زادگان گفت: در این زمینه مشکلات موجود در مدارس نیاز است از ظرفیت  بخش خصوصی به نحو شایسته بهره برد.

وی بابیان اینکه مدرسه، دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا از اعضا اصلی آموزش و پرورش هستند، افزود: عدم توجه به ارتباط منطقی بین این سه ضلع و عدم توجه به اولیا از اشکالات موجود است.

استاندارمازندران بابیان اینکه حلقه اتصال بین این سه ضلع تا حدی دچار اشکال شده است، تصریح کرد: علت اصلی تشکیل انجمن اولیا برخورداری از نظرات خانواده‌ها در فرآیند آموزش دانش آموزان است.

استاندار مازندران باتاکید بر اینکه پرسشگری حق دانش آموزان است، خاطرنشان کرد: با توجه به استفاده روز افزون از فضای مجازی این ضلع پر اهمیت نیز باید به سه ضلع دیگر اضافه شود زیرا اهمیت آن کمتر از آموزش توسط معلمان و اولیا نیست.

حسین زادگان یادآورشد: از آنجایی که دانش آموزان وقت زیادی را صرف فضای مجازی که به نوعی تهدید محسوب می‌شود، می‌کنند بنابراین نیاز است آگاهی بخشی لازم به دآنش اموزان صورت گیرد.

* مدرسه تنها محل خواندن و نوشتن نیست

بهروز امیدی مدیر کل دفتر هماهنگی هیئت رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش نیز در ادامه این مراسم گفت:  مدرسه تنها محل خواندن و نوشتن نیست بلکه مکانی مناسب جهت یادگیری ده‌ها مهارت است.

وی افزود: مهارت‌هایی چون عشق ورزیدن، باهم زیستن، جهانی زیستن در دهکده جهانی که نیاز است دانش آموز فرا گیرد.

* آموزش و پرورش محور توسعه است

عسگری نیکزاد مدیر کل آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش محور توسعه است و برای طی کردن مسیر توسعه باید دو حکمرانی نخبگانی و داده پذیرفته شود.

وی تصریح کرد: در حکمرانی نخبگانی باید مجموعه آموزش و پرورش نیروهایی را تربیت کند که قدرت تجزیه و تحلیل بالایی را داشته باشند و دانش آموزانی با قدرت تخلیل بالا تربیت کند.

مدیر کل اموزش و پرورش مازندران بااشاره اینکه وقتی صحبت از حکمرانی داده‌ها می‌شود، تئوری‌های مدیریت دانش مطرح است، بیان کرد: دانش و تجربیات شخصی افراد به گونه‌ای باشد که وقتی شخص از مسندی بازنشسته شد، علم و تجربه وی از دسترس خارج نشود.

نیکزاد ادامه داد: امسال حدود ۴۰ هزار فرهنگی با ۵۳۸ هزار دانش آموز در چهار هزار و ۴۳۸ مدرسه سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

وی بابسان اینکه مازندران ۱۲ مدرسه با یک دانش آموز دارد که برای هر کدام یک معلم اختصاص داده شده است، عنوان کرد: این نهاد برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای خود نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است.

 قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور استاندار مازندران برای نخستین بار در طول انقلاب اسلامی برای آغاز سال تحصیلی در نوشهر گفت: با وجود فشارهای اقتصادی موجود در کشور دولت چندین مدرسه را با کمک خیرین در این استان و شهرستان نوشهر در حال ساخت دارد.

وی باتاکید بر اینکه تعلیم و تربیت در کنار هم کارایی دارد، افزود: پرداخت صرف به آموزش به تنهایی کارایی ندارد بلکه باید به یک نسبت به هردو توجه شود.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی بااشاره به استفاده‌های روزافزون از فضای مجازی توسط دانش آموزان گفت: باید طرز درست استفاده از فضای مجازی به دانش آموزان آموزش داده شود.

احمدی لاشکی ادامه داد: طرح رتبه بندی معلمان به استناد ماده ۶۳ برنامه ششم توسعه به عنوان یک بند ارائه شد و منتظر اجرای لایحه آن توسط دولت به مجلس هستیم.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید