یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-05
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 35466 |
|
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

کمپین نذرکتاب درآمل تاثیرتوجه به زیرساختهای فرهنگی و فضاسازی بصری شهری در اندیشه فرهنگی شهروندان جوامع فرهنگی امریست غیرقابل انکارکه متاسفانه درطرح های فضاسازی شهرداری های شهرستان مغفول واقع شد. رضاکسب ور: از ۱۰۵ شهر فرهنگی استانهای ایران ۱۲ شهر جزء شهرهای فرهنگی دوستداران کتاب شناخته شد که شهرستان آمل نیز درلیست شهرهای دوستدارکتاب قرار […]

کمپین نذرکتاب درآمل

تاثیرتوجه به زیرساختهای فرهنگی و فضاسازی بصری شهری در اندیشه فرهنگی شهروندان جوامع فرهنگی امریست غیرقابل انکارکه متاسفانه درطرح های فضاسازی شهرداری های شهرستان مغفول واقع شد.

رضاکسب ور: از ۱۰۵ شهر فرهنگی استانهای ایران ۱۲ شهر جزء شهرهای فرهنگی دوستداران کتاب شناخته شد که شهرستان آمل نیز درلیست شهرهای دوستدارکتاب قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: جلسه هم اندیشی طرح های فرهنگی آمل شهر دوستدار کتاب باحضور کسب ور، سرهنگ داداش تبارویوسف لاطف در کتابخانه عمومی شهرستان آمل با اصحاب رسانه مطرح شد.

ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل باتاکیدبرتوجه همه جانبه دستگاه های اجرایی به توسعه زیرساختهای فرهنگی شهرستان بیان کرد: آمل جزء ۱۲ شهر فرهنگی دوستداران کتاب درکشور شناخته شد و برای ثبت چنین ادعایی باید همه دستگاههای اجرایی پای کار این امر مهم فرهنگی بیایند.

به گفته رضا کسب ور: شهرستان آمل درحالی به رقابت با ۱۲ شهر دیگر رفت که با ۷۰ هزار جلد کتاب در ۲۱ کتابخانه حرف دارد و این درحالیست که اصفهان با ۲۲ کتابخانه و ۱ میلیون جلد کتاب در این میدان قرار گرفته است.

وی همچنین افزود: المانی از مشاهیرخود با کتابشان را در میدانی به اندازه میدان هزار سنگر آمل درشهرهای اقماری مانند عوض فارس نصب کرده اند که ما در خود شهر آمل چنین فضاسازی بصری را شاهد نیستیم.

اهمیت توجه به زیرساخت های فرهنگی شهرستان

کسب ور اضافه کرد: این شهرها از لحاظ امکانات رفاهی جزء شهرهای کم برخوردار هستند اما ما شاهد آن بودیم زیرساختهایی را که این شهرها دارند چندین برابر شهرستان آمل حتی مازندران هست.

راه اندازی خانه های فرهنگ

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل به عنوان طرح های پیش رو پرداخت و ادامه داد: یکی از مواردی که بما کمک می کند تا بتوانیم زیرساخت های فرهنگی را درشهرستان آمل بصورت زیربنایی به اجرا درآوریم راه اندازی خانه های فرهنگ در شهرها و بخش های شهرستان هست.

وی با اشاره به اینکه حتی شهر امامزاده عبدالله شهرستان آمل که باعنوان شهر فرهنگی معرفی شده یک خانه فرهنگ ندارد، تصریح کرد: راه اندازی خانه های فرهنگ به ما کمک می کند تا بتوانیم، امکانات فرهنگی را در منطقه شناسایی و گسترش دهیم.

کسب ور با اعلام اینکه با ایجاد این مرکزیت، می شود در بخش ها هم شاهد رشد مناسبی در زمینه فرهنگ باشیم، عنوان کرد:ماتمدن هزار ساله ناصرالحق، میر حیدر آملی وشمس آل رسول را داریم وعلامتین حسن زاده آملی و جوادی آملی و مشاهیری مانند: طالب آملی و طبری که از وجود ذی جود آنها غافل مانده ایم.

کمپین نذرکتاب درآمل

یوسف لاطف، ریاست کتابخانه عمومی شهرستان آمل نیز به اجرای کمپین من کتاب می خوانم و نذر کتاب اشاره کرد و گفت: درحوزه وقف هم ما یک وقف کتاب داریم که جا دارد بابت اقدامی که ریاست امورخیریه و اوقاف آمل آقای بهرامی برای پرداخت هزینه افزایش کتاب این کتابخانه متقبل شدند تقدیر و تشکر نمایم.

تخفیف جرایم سبک با اهداء کتاب

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آمل هم ابرازداشت: جرمهایی که می شود برایشان تخفیف قائل شد مانند قطع درخت و یا جرایم رانندگی و امثالهم را با اهداء تعداد جلد کتاب به کتابخانه های شهرستان می شود تخفیف داد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید