یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-05
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 35658 |
|
تاریخ انتشار : ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

میدان هزارسنگرآمل درگذرزمان میدان هزارسنگر شهرستان آمل یکی از پرحادثه خیزترین میادین کشور شناخته شد اصلاح هندسی میدان هزارسنگر شهرستان آمل ازجمله تقاطع میدانی چند شاهراه مواصلاتی اصلی کشور از پایتخت به شهرهای ساحلی خزرمی بایست درلیست پروژه های ملی قرارمی گرفت تاباتامین اعتبار ازبودجه ملی با امکانات بهتر در بازه زمانی کمتر به انجام […]

میدان هزارسنگرآمل درگذرزمان

میدان هزارسنگر شهرستان آمل یکی از پرحادثه خیزترین میادین کشور شناخته شد

اصلاح هندسی میدان هزارسنگر شهرستان آمل ازجمله تقاطع میدانی چند شاهراه مواصلاتی اصلی کشور از پایتخت به شهرهای ساحلی خزرمی بایست درلیست پروژه های ملی قرارمی گرفت تاباتامین اعتبار ازبودجه ملی با امکانات بهتر در بازه زمانی کمتر به انجام می رسید.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: رئیس شورای شهر آمل، اسدالله تورنگ در زمان تصدی اش در این شورا طی مصاحبه ای بابیان اینکه تامین بودجه پل روگذر هزارسنگر ملی است،تصریح کرد: کل هزینه اجرایی پل روگذر هزار سنگر از محل اعتبارات دولتی تامین می شود و با توجه به وجود المان ارزشی نماد حماسه مردمی ۶ بهمن در اجرای پل، این نماد حفظ خواهدشد.

میدان هزارسنگرآمل درگذرزمان

این درحالیست که با گذشت ۱۸ سال از مصوبات جلسات پروژه های زیرگذر تا آغاز اجرای پل روگذر تقاطع هزارسنگر شهرستان آمل و خداحافظی با نماد ایستادگی و مقاومت مردمی دیار علویان آمل امروز کارشناسان امر به این نتیجه رسیده اند که راه اندازی این پل از کمربندی هراز به سمت کمربندی جاده محمودآباد صرفا برای رفاه مسافرین تهرانی بسمت سواحل خزر مناسب بوده و فقط ۱۵ % از بار ترافیکی این تقاطع استراتژیکی شهرستان را زیر پوشش خود قرارمی دهد که دردی را از درد ترافیکی شهروندان آملی به سوی روستاها و شهر دابودشت شهرستان درمان نکرده که هیچ معضلات دیگر را هم به مشکلات ترافیکی منطقه افزوده است.

 

به گفته کارشناسان شورای ترافیکی شهرستان آمل، کلا در مهندسی شهرسازی امروزی به اجرا درآوردن پل روگذر در ورودی شهرها منسوخ شده و می بایست به شکل دیگری این معضل ترافیکی اصلاح شود.

سوال: چرا مسئولین مدیریت بحران و امنیت شهرسازی قبل از وقوع مشکلات، همه جوانب کارشناسانه پروژه های اجرایی را درنظر نمی گیرند و بودجه های ملی به راحتی حیف و میل می شود؟!

چرا در یک نقطه شهری، پروژه اجرای پل، ملی معرفی می شود و اعتباری ملی را به آن تخصیص می دهند ولی درهمان مکان برای اتمام پروژه و اصلاح هندسی آن تامین اعتبارات ملی لحاظ نمی شود و در ادامه از بودجه ملی بی نصیب می ماند؟!

ادعای کارشناسان

دکترغلامعلی بهزادی،مدیرعامل شرکت مهندسین ومشاورطرح واندیشه خزر از مشاورین شورای ترافیکی شهرستان آمل عنوان کرد: اعمال نفوذ سیاسی پس ازاتمام مصوبات طرح ها ازشروع کارما تاروند پایانی درتسریع آن تاثیر زیادی دارد.

وی که یکی از منتقدین اجرای پل روگذر میدان هزارسنگر آمل هست ادامه داد: اطلاعات بدست آمده از بازه زمانی ۳ ماهه نشان دهنده آمار فراوانی تصادفات قبل از اصلاح هندسی این میدان است.

تاثیر حضور پلیس در کاهش ترافیک

بهزادی حضور نیروی راهور پلیس راهنمایی و رانندگی را جهت ساماندهی و نظم بخشی ترافیکی میدان هزارسنگر مغتنم دانست و افزود: یکی از مشکلات این تقاطع توقف بیجای خودروها بصورت پارک دوبل و حتی سوبله است که در افزایش بار ترافیکی تاثیر می گذارد.

از بازه زمانی ۳۶ ماهه تا ۱۸ ساله

هنگام اجرای مصوبات این پروژه محمدصادق وجدی مدیرکل دفتر ساخت و توسعه راه های شمال کشور در جلسه ای با شورای شهر سال ۸۸ و تصدی شهردار امیرسلیمانی و فرمانداری مهندس رسولی بازه زمانی ۳۶ ماهه را برای زمانبندی پایان پروژه ساماندهی تقاطع هزارسنگر اعلام کرد و گفته بود: این پروژه یکی از پروژه های عظیم برای ساماندهی ترافیک خودروهای درحال تردد از شهرآمل به دیگر شهرهای همجوار و روستاهایش است.

وجدی با اشاره به تخصیص بودجه ملی با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان درآن زمان، با اشاره به زیبا سازی شهری تاکیدکرد: با توجه به بررسی درخواست های مدیریت شهری آمل شکل ظاهری این پروژه براساس طرح مصوب دفتر فنی اقدام می شودکه کاهش ارتفاع و دهانه های پل از مسائل مطرح شده شورا و شهرداری آمل،مشکل خاصی از سوی وزارت راه نیز وجود نداشت.

محسنات پروژه مهندسی هندسی تقاطع هزارسنگر

اما جدای از اجرای پل، گلایه مردم امروز از اجرای طرح اصلاح هندسی میدان هزارسنگر هست که غلامعلی بهزادی مشاور ترافیکی طرح از محسنات آن مدعی است: با اجرای این پروژه مشکل سی ساله آبگرفتگی سطحی منطقه کاملا حل و همچنین ترافیک میدان میرحیدر و ۴ راه بسیج تاحدی مرتفع شده بود که با دستکاری های غیرکارشناسانه اخیرمجددا شاهد ترافیک هستیم و با اتمام طرح هندسی میدان هزارسنگر گره کور ترافیکی کاملا باز خواهدشد.

نواقص طرح

با توجه به دلایل کامل بودن این طرح از زبان کارشناس ترافیکی مهمترین ضعف مساله، عدم اجرای راستگرد از سمت بابل به محمودآباد و راستگرد کمربندی تهران بسمت بابل است که شاهد هستیم.

مشکلات بجا مانده

نتیجه مصوبات پشت مصوبات از جلسات متعدد طی سالها، با اجرای این پروژه از زیرگذر تا روگذر و مهندسی شکل هندسی نه چندان متناسب با مساحت میدانی هزارسنگر در بازه زمانی طولانی، ترافیک تقاطع استراتژیک مواصلاتی میدان هزارسنگر شهرستان آمل را نه تنها مرتفع نساخت بلکه به چالشی بزرگ تبدیل کرد که عواقبش گریبانگیر شهروندان آملی شده است که با تحمل هوای گرم و سر در فصول مختلف و مصرف بنزین با اعصاب و روانی متشنج حاصل از ترافیک بالا باید با صبوری همچنان مدیریت بدون تعهد مسئولین شهرساز را تحمل کنند.

میدان هزارسنگرآمل درگذرزمان
میدان هزارسنگرآمل درگذرزمان
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید