جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-03
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 35688 |
|
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

درسوگ صاحب لوح معرفتی عبدالله حسن زاده آملی یادگارعلامه ذوافنون حسن زاده آملی در دومین سالگرد ارتحال پدر بیان داشت: اگر امروز به ظاهر علامه درمیان ما نیست و ما دستمان از او کوتاه است، حداقل ۲ میراث گرانبها برای ما بجا گذاشتند که یکی آثار فاخر و گرانبهایی است که در علوم ماوراء نظیر […]

درسوگ صاحب لوح معرفتی

عبدالله حسن زاده آملی یادگارعلامه ذوافنون حسن زاده آملی در دومین سالگرد ارتحال پدر بیان داشت:

اگر امروز به ظاهر علامه درمیان ما نیست و ما دستمان از او کوتاه است، حداقل ۲ میراث گرانبها برای ما بجا گذاشتند که یکی آثار فاخر و گرانبهایی است که در علوم ماوراء نظیر ندارد و دوم شاگردان معظم و بزرگوار که امروزنیز از محضر آنها استفاده بردیم. و آنچه که علامه ما را خشنود خواهد ساخت که سبب رستگاری ما هم خواهدشد، استفاده از این ۲ میراث هست.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل:دردومین سالگرد سوگ عالم ربانی حسن زاده آملی که با حضور مسئولین کشوری و استانداری مازندران، فرمانداری شهرستان آمل و هیات همراه و دلدادگان برحقش در روستای ییلاقی ایرا برگزارشد پس از خوش آمدگویی پسرعلامه حسن زاده آملی، حجت الاسلام هادی عباسی خراسانی از شاگردان علامه حسن زاده آملی به صفات برجسته استادپرداخت و گفت: کشاندن مردم از غیبت به حضور هنرنیست، بلکه آمادگی مردم برای حضور به غیبت خیلی مهم است.

خصوصیات علامه حسن زاده آملی

به گفته عباسی خراسانی: افتخار ملت ایران و مردم آمل، علامه حسن زاده آملی ما، مظهر سمیع و بصیر بود.

وی همچنین ادامه داد: صاحب لوح محفوظ معرفتی حضرت علامه حسن زاده آملی بود، یعنی حضرت علامه عبور دهنده مشکلات مملکتی، ارتباط بین حکیم مطلق سیاست مدن داشت.

این شاگرد متواضع افزود: حضرت استاد نگهدارنده علمی و عملی قرآن بود، که از بصیرت شروع کردو مطالب نظری را با بصیرت دید.

درسوگ صاحب لوح معرفتی

حجت الاسلام هادی عباسی خراسانی اذعان داشت: اگر دیگران گاهی وقتها با قلم، برهان را می نوشتند، استاد ما با عصای عرفانش حضور داشتند و با قلم عرفانش مطالب را بیان می کرد.

منشآت علامه ذوالفنون حسن زاده آملی

وی در ادامه به منشآت علامه حسن زاده آملی اشاره و ابراز کرد: منشآت استاد معنایی بیش از این داشت که دیگران دارند؛ یعنی قرآن در وجودش نزول اجلالی و انزالی پیداکرده است.

عباسی خراسانی تصریح کرد: قرآن در نفسش نزول پیدا کرده و این نفس ۶ هزارو ۲۳۶ آیه قرآن را پرورانده بعد از آن یک آیه یا سوره را بعنوان مظهر شناسنامه ای ظهورش تعین و نشخص داده سپس به دیگران انشاء نموده است.

این شاگرد با وفا به استاد توصیه هایی را از علامه حسن زاده آملی نقل می کند: سعی کنیدعلوم را دریافت کنیدو نویسنده نباشید” و علمک مالم تکن تعلم”

وی درتوضیحات بیشتر بیان داشت: که جبرائیل انشاء می کند و نفس صاحب ولایت و نفس مطمئنه مثل نفس حضرت استاد حسن زاده آملی انشاء می کند و می شود منشآت

حجت الاسلام عباسی خراسانی در معنای بیشتری می گوید: منشآت بر علامه حسن زاده آملی یعنی اینکه تمام علوم اسلامی این نفسی که می خواهد این علم را نگهدار باشد، آن باید نفس منشا و نفس منَشا باشدو این از خصوصیات علامه ما بود.

درج زندگینامه معرفتی علامه درکتب درسی

این شاگرد حاذق به رحلت علامه ذوالفنون در مهرماه اشاره واضافه کرد: از مسئولین و وزارت آموزش و پرورش تقاضا داریم بی مناسبت نیست که در کتب درسی مدارس و دانشگاهها از زندگینامه و گزیده ای از حالات معرفتی علمی و عملی استاد و استقامتی که علامه برای دریافت تعلیم و تعلم داشتند درج و منعکس شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید