پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-02
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 30443 |
|
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

باقی ماندن مشکل کمبود اعتبار و قیر در راهسازی یکی از شاخصه های توسعه فرهنگ و تمدن کشورها ایجاد راه های مواصلاتی شوسه وآسفالتی است که شهرها را بهم مرتبط می سازد و از قدیم الایام راه سازی مهمترین مسئله استراتژیک در برنامه ریزی های عمرانی هدفمند چشم انداز دولتها محسوب می شده و همچنان […]

باقی ماندن مشکل کمبود اعتبار و قیر در راهسازی

یکی از شاخصه های توسعه فرهنگ و تمدن کشورها ایجاد راه های مواصلاتی شوسه وآسفالتی است که شهرها را بهم مرتبط می سازد و از قدیم الایام راه سازی مهمترین مسئله استراتژیک در برنامه ریزی های عمرانی هدفمند چشم انداز دولتها محسوب می شده و همچنان هست.

از بررسی های انجام شده، ایران در صورت گسترش زیرساخت های حمل و نقل جاده ای و ترانزیت کالا می تواند تا حدود ۲ میلیارد تن کالا و حدود ۳۰ میلیارد دلار درآمد ارزی به دست آورد.

البته این رقم غیر از درآمدهای جانبی مانند اشتغال مستقیم و غیرمستقیم فروش سوخت و مهمانسراهای بین راهی است. و از لحاظ امنیت جاده ای نیز باید گفت راههای بین شهری و درون شهری در بحث سازه های زیربنایی جاده ای آنقدر مهم هستند که غیر اصولی بودن زیرساخت جاده ای و نداشتن آسفالت با عرض و شانه مناسب ۳۰ درصد از تلفات جاده ای را به خود اختصاص دهد.

با توجه به اینکه شهرستان آمل بعنوان شهری که گذرگاه اتصال پایتخت کشور به شهرستانهای شمالی است، با وجود معادن و شهرکهای صنعتی و شرکتهای مواد غذایی بنام مانند کاله ، قندکاترین، شیرآوران، صنعت کشاورزی  و … قطب اصلی اقتصاد کشور بوده که برای انتقال فرآورده ها و محصولاتش نیاز مبرم به راههای مواصلاتی با زیرساخت مناسب و امنیت بالا هست ولی متاسفانه شاهد بلا تکلیف ماندن طرح های ملی جاده ای هراز و آمل- نور هستیم .

جاده نور از شهرستان آمل به دلیل وجود ۱۶ روستا، تنها در منطقه لیتکوه و ساکنینش، شرکت برند جهانی کاله ، بیمارستان امام علی، شرکت چوب، تالارهای پذیرایی ، کسبه های سرگذر و… در بازه زمانی ۱۵ ساله همچنان در انتظار پایان طرح ملی ۴ بانده شدن این جاده استراتژیک مانده که در حال حاضر فقط شاهد چاله چوله های آبگرفته با سرعت گیرهای غیراستاندارد نفس گیر و وجود شانه های غیرهمسطح هستند و همه و همه اینها دست به دست هم داده تا در این مسیر ملت همیشه در صحنه متحمل بارترافیکی سنگین بوده و وقت همچون طلای خود را بیهوده درآن سپری کنند و در این گیرودار با روح و روانی آسیب دیده از این بی تدبیری ها موجبات سوانح جاده ای و حوادث حاشیه ای نیز بوجودآید.

باقی ماندن مشکل کمبود اعتبار و قیر در راهسازی

سید محمد نظری مدیر کل راه وشهرسازی استان مازندران در پاسخ به پرسش سیده آمل مبنی بر چگونگی وضعیت پروژه های ملی راه های مواصلاتی شهرستان آمل توضیح داد: خیلی از پروژه های شهرستان آمل از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردارو کارهایش درحال اتمام است .

انجام دوپروژه راه و شهرسازی در آمل بمناسبت دهه فجر

نظری با اشاره به بهره برداری از ۲ پروژه حوزه باز آفرینی شهرستان آمل در ایام دهه فجر امسال افزود: مرکز جامعه سلامت وپارک معلولین با ارزش اقتصادی ۹ میلیارد تومان را به انجام رسانده ایم.

وی همچنین یکی از موانع پیشرفت پروژه های راه سازی را کمبود قیر عنوان کرد و اظهار داشت: تعریض جاده قدیم آمل به بابل از پروژه های ویژه استانی و ملی هست که با حل شدن مشکل قیر به انجام می رسد.

اتمام پروژه های ملی راه شهرستان آمل تا پایان سال ۱۴۰۰ 

مدیر کل راه وشهرسازی استان مازندران از چگونگی روند کاری اتمام محور نور چمستان به از اتمام پل انگه تارود خبر داد و گفت: رمل ورود و خروج این پل به مسافت ۲ کیلومتر به انجام رسیده که ان شاالله بزودی آسفالت می شود.

نظری با بیان اینکه در محور هراز هم بخش اصلی کار و مسیر تونل تک آور تا پایان سال به اتمام خواهد رسید عنوان کرد: حدود ۱۰ کیلومتر از مسیر آب اسک نیز تکمیل شده که با تزریق اعتبارات در سال ۱۴۰۰ این پروژه ملی را تحویل خواهیم داد.

 

 

 

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید