پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 33010 |
|
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

چهارشنبه سوری راچهارشنبه سوزی نکنید. ملل مختلف جهان باهر گرایش و رنگی برای پاسداشت اصالت های خود آیین های خاص خود را در مناسبت‌هایشان برگزار می کنند ایرانیان باستان با فرهنگی غنی با نزدیک شدن سال نو و پایان سال کهنه یکی از زیباترین رسوم خود یعنی رسم خانه تکانی و خرید عیدانه را برای […]

چهارشنبه سوری راچهارشنبه سوزی نکنید.

ملل مختلف جهان باهر گرایش و رنگی برای پاسداشت اصالت های خود آیین های خاص خود را در مناسبت‌هایشان برگزار می کنند
ایرانیان باستان با فرهنگی غنی با نزدیک شدن سال نو و پایان سال کهنه یکی از زیباترین رسوم خود یعنی رسم خانه تکانی و خرید عیدانه را برای میزبانی نوسال فراهم می ساختند که هرچه به شروع سال نو نزدیک تر می شدند شور و شعف وصف ناپذیری بدون اضطراب در خانه حاکم می شد.
وسرانجام آخرین چهارشنبه سال که در دهه های گذشته با چیدن سفره ،پخت آش آخر چهارشنبه ، گذاشتن انواع میوه فصل ، آجیل مشکل گشا به نیت بازشدن گره از کار و بازشدن بخت جوانان و در نهایت برپایی آتش آخر شب در ۷ تبق حس توصیف ناپذیری را در انسان بوجود می آورد.

چهارشنبه سوری راچهارشنبه سوزی نکنید.
متاسفانه در سال‌های اخیر با رسوخ فرهنگ غیربومی به آداب سنتی و فرهنگ فولکلور ما، شاهد حوادث غیرمترقبه ای ناشی از سوختگی مورد آتش زا هستیم که فرصت شادی چهارشنبه آخر سال را به تهدیدی جدی تبدیل می کند.
و همین امر مدیران و عوامل دست اندرکار حفاظت از ایمنی شهروندان را برآن داشته تا جهت ایجاد حوادث غیر مترقبه، با هم اندیشی جمعی برای پیشگیری و احیانا ایجاد خسارت اقداماتی را جهت مدیریت بحران در نقاط خطر و حادثه خیز اعمال کنند.
به گزارش واحد خبری سیده آمل: روح الله اسماعیلی ریاست سازمان آتش نشانی شهرستان آمل از اجرای صبحگاه مشترک در ایستگاه شماره ۱ آتش نشانی آمل خبر داد و گفت:
اجرای صبحگاه مشترک برای اولین بار درشهرستان آمل با هدف هم اندیشی همه مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان برای برگزاری ایمن آخرین چهارشنبه سال ۱۴۰۰ برگزار می شود.

  1. چهارشنبه سوری راچهارشنبه سوزی نکنید
    چهارشنبه سوری راچهارشنبه سوزی نکنید

وی در ادامه افزود: قطعا حضور ادارات مرتبط جهت پیشگیری و کمک رسانی به افراد حادثه دیده از سوانح چهارشنبه سوری موثرخواهد بود.

این مدیر جوان با آرزوی سلامتی برای همه هموطنان بخصوص شهروندان آملی به والدین توصیه کرد: برای کنترل نوجوانان خود و جلوگیری از ایجاد حادثه حتما از خرید مواد محترقه و نگهداری در جیب البسه خودداری نموده و به فرزندان خود متذکر شوند.
شایان ذکراست، آتشنشانی آمل دراین مراسم میزبان سیدعباس حسینی،فرماندارشهرستان، علی داوودی، شهردار و معاونت فرماندهی نیروی انتظامی، هلال احمر ، مدیریت بحران ، اورژانس و دیگر دستگاههای مرتبط بود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید