پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 32995 |
|
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۲۴ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

تحقق وعده های دولت درسال ۱۴۰۱ درهفدهمین سفراستانی ریاست جمهور به همراه ۱۶ عضو کابینه دولت سیزدهم به مازندران،دکترصولت مرتضوی معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهور واردآمل شدکه در ابتدای ورود، به دیدار خانواده سردار شهید محمد تیموریان از شهدای هشت سال دفاع مقدس و فرمانده گردان یا رسول الله لشکر ۲۵ کربلا رفت […]

تحقق وعده های دولت درسال ۱۴۰۱

درهفدهمین سفراستانی ریاست جمهور به همراه ۱۶ عضو کابینه دولت سیزدهم به مازندران،دکترصولت مرتضوی معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهور واردآمل شدکه در ابتدای ورود، به دیدار خانواده سردار شهید محمد تیموریان از شهدای هشت سال دفاع مقدس و فرمانده گردان یا رسول الله لشکر ۲۵ کربلا رفت

وپس ازآن با حضور در گلزار شهدا امام زاده ابراهیم(ع) آمل با آرمان‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس و حماسه اسلامی ششم بهمن آمل تجدید میثاق کرد.

وی همچنین در پایان این سفر با همراهی نماینده منتخب آمل و فرماندار شهرستان و ائمه جماعت شهرستان آمل از دو واحد تولیدی و صنعتی فولادین ذوب فذا و دوشه هراز در شهرک صنعتی امام‌زاده عبدالله آمل بازدید به عمل آورد.

به گزارش واحد خبری سیده آمل: دکترصولت مرتضوی معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهور با بیان اینکه اهداف سفرهای استانی تنظیم سندتحول کشور با استنادبرآمایش و شناسایی توانایی ها وظرفیت های موجود دراستانها است افزود:باید قدردان خدمات پس از پیروزی انقلاب اسلامی باشیم که طی این دوران ابعاد خدمات آن غیرقابل حساب است

سرپرست نهادریاست جمهور همچنین تصریح کرد:به برکت خون شهدای انقلاب تحولی که ایجاد شده است بطوری درمسابقات جهانی تاثیرگذار بود که غیرقابل انکار هست.

مرتضوی باباحیدری ادامه داد: برای داشتن نسخه عدالت به جهانیان، کارآمدی نظریه دینی را باید به اثبات برسانیم وبرای آن نیاز به کاری بیش از گذشته داریم که باید برای دستیابی مانع زدایی کرده و برای استفاده مطلوب تر از ظرفیت های موجود تلاش کنیم.

تحقق وعده های دولت درسال ۱۴۰۱

وی در ادامه افزود:استعدادهای خدادی، انسجام ملی، هدایت های داهیانه رهبر، عزم و اراده دولت مرد تابع ولایت و وجود نخبگان جوان می‌طلبد تا بتوانیم ما آن آرمان‌های رهبری را نائل شویم..

نماینده دولت در جمع شورای اداری و نخبگان شهرستان اظهار داشت: دولت سیزدهم اسناد بالا دستی کشور را با یک نگاه ویژه تبدیل به اسناد تحولی کرده وسند تحولی در دولت اسلامی آیت الله رئیسی هفته قبل منتشر شد که خروجی آن با ابعاد مختلف باید بسط و ترمیم عدالت باشد آن هم عدالت درتوزیع امکانات، استفاده از ظرفیت‌ ها، زدودن فقر و محرومیت.

رفع مشکلات آب استانهای سیستان و بلوچستان و خوزستان

وی با بیان اینکه در این امر دولت با تمام قدرت و استفاده از ظرفیت‌ها آماده اقدام و عمل است، اذعان داشت: دولت از روز ورودش و قبل از تشکیل هیأت‌های وزیر، سفرهای ریاست جمهوری آغاز و برای حل مشکل آب مناطق سیستان وبلوچستان و خوزستان را بعنوان یک بحران ملی  ورود پیداکرد.

آمار موجودی خزانه دولت

به گفته مرتضوی باباحیدری : منابع اطلاعاتی از خزانه مالی مبنی بر تائید خالی بودن مالی اعلام شده بود بلکه خزانه دولت بدهکار هم بودکه همین امر موجب مشکلات اقتصادی برای مردم شد.

وی با اعلام اینکه طبق آمار در هر ماه ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اوراق خزانه ای دولت گذشته صادر شد تا باید نقدینگی پرداخت شود تاکیدکرد: با فعالیت دولت فعلی چه در تولید، صادرات، هموار کردن مسیر ارتباطات با جهان توانست ورود یابد.

مرتضوی به سفرهای خارجی اشاره کرد وگفت: دراین سفرها بخش قابل توجهی از مشکلات پیش روی کشور با تعامل و تبادل نظر برطرف شد و متعاقبا سفرهای استانی نیز بمنظور رفع مشکلات در دستور کار قرار گرفت که این هفدهمین سفر استانی به مازندران است تا عمده ترین مشکلات مطرح شده براساس فراخوان با هماهنگی کامل و درحدتوان همه قوه ها دراین دولت شناسایی و برطرف می شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه نگاه دولت به کلان کشور، نگاه مستند بر اسناد آمایشی است؛ اذعان داشت: اسنادی بر شناسایی استان ها در بخش‌های مختلف چون سرانه تولید ناخالص، درآمد ناخالص و سایر بخش‌ها مطلوب است اما همینقدر ازسرانه استفاده می‌شود.

تحقق وعده های دولت درسال 1401

 

استفاده از ظرفیت های مازندران

به گفته این مسئول بلندپایه دولت سیزدهم اگر استان مازندران ظرفیت‌های بالقوه اش را به بالفعل تبدیل کند بخش بزرگی از مشکلاتش رفع می‌شود؛ البته نگاه تولید محور و توسعه به مازندران، در این امر اقدامات خوبی در دستور کار قرار گرفته است.

مرتضوی باباحیدری دراین سفر بخشی از نگاه به این استان را ملی و بخشی را منطقه‌ای و بخشی دیگر را مرتبط با بخش‌ها دانست و اضافه کرد: در نگاه کلان بایدبه حل موضوع ارتباطات پرداخت، دراین سفر برای راه‌های ارتباطی سه محور مواصلاتی تامین اعتباری شده که هراز بصورت کلان منابع عمومی طبق ماده ۵۶، تبدیل و تقاطع دارایی ها پیش بینی اعتبار شده است.

توسعه ریلی و راههای دردست رس

وی با اشاره به توسعه ریلی راه آهن مازندران از تشکیل کارگروه‌های متعددی در مسیرهای ریلی خبرداد و گفت: درادامه این خط ریلی مازندران به راه‌های بندرچابهار، گیلان، تهران می‌رسد.

معاون رئیس جمهور با تاکید براینکه در زمینه آب های کشاورزی با احداث سدها در بازده زمانی ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ جهت تامین اعتبار داریم، بیان داشت: هم اکنون استان های شمالی به ویژه مازندران ازدو موضوع پسماند و ساخت کارخانه زباله‌سوز رنج می‌برندکه با تشکیل سازمان مدیریت پسماند در وزارت کشور دراین سفر برای احداث کارخانه های پسماند و زباله های سطح استان منابع مطلوبی درنظر گرفته شد.

مرتضوی باباحیدری موضوع مهم در زمینه جذب مسافران به این استان را مدیریت مطرح و اذعان داشت: جمعیت مازندران و ماندگاری آن بیشتر از شهر مشهد نیست که در آنجا دورریز زباله وجود ندارد اگرچه دولت بیشترین کمک را در این حوزه کرده اما باز مشکل دارد و آن بخشی به مدیریت و نوع کار کردن بر می گردد.

وی اضافه کرد: موضوع حائز اهمیت در امر بهره‌وری است که تقریبا ۹۲ درصد از تولید آب در بخش کشاورزی مصرف می شود اما بهره وری ۳۳ درصد است یعنی دو سوم آب مصرتی در این بخش هدر می‌رود؛ برخی صاحب نظران بر این باورند که باید از این ظرفیت مدیریت کنیم یعنی حداقل ۱۷ میلیون هکتار اراضی را به بازده زمانی رسانده و به سیستم های نوین آبیاری برسانیم و در جهت برداشت در هکتار تلاش یافته تا به افزایش دست یابیم.

مرتضوی باباحیدر با بیان اینکه در این مدت دولت افزایش بر صادرات نفتی و غیرنفتی داشته و منابع حاصل از فروش برگشت یافته است، عنوان کرد: امیدواریم سال جدید سال شکوفایی باشد. واگر مدیران اجرایی در شهرستان به صورت اتحاد همت ببندد قطعا بخشی از موضوعات کشور حل می‌شود.

seyyedeamol.ir
seyyedeamol.ir

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید