پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-02
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 35955 |
|
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

پیگیری فرمانداربرای مطالبه پرستاران سخنان فرماندار و امام جمعه شهرستان آمل درمراسم تجلیل ازپرستاران و کادر درمان نمونه به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار یعقوبیان تصریح کرد: جامعه عقلانی جامعه ای است که آمار کمبودهایش پایین بیاید ما اگر در هر مجموعه ای که تلاش می کنیم به این سمت […]

پیگیری فرمانداربرای مطالبه پرستاران

سخنان فرماندار و امام جمعه شهرستان آمل درمراسم تجلیل ازپرستاران و کادر درمان نمونه به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار

یعقوبیان تصریح کرد: جامعه عقلانی جامعه ای است که آمار کمبودهایش پایین بیاید ما اگر در هر مجموعه ای که تلاش می کنیم به این سمت برویم و برسیم به جایی که کمبودها صفرشود و نشاط در جامعه نقش ببندد یعنی رسیدن به همان مدینه فاضله عاقل که قرآن به آن تاکید دارد.

مراسم تجلیل و قدردانی از زحمات قشر زحمتکش پرستار با حضور ذات اله زارعی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل ، حجت‌الاسلام یعقوبیان امام جمعه آمل، روسای بیمارستانها و جمعی از مدیران شهرستانی و پرستاران نمونه و دانشجویان برتر پرستاری با میزبانی نظام پزشکی شهرستان آمل و همکاری دکترمحسن آسوری ریاست دانشکده پرستاری آمل برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل:درمراسم تجلیل ازکادر درمان نمونه پس از خیرمقدم و تبریک ایام ریاست دانشگاه، فرماندارویژه شهرستان آمل با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار وهمچنین تبریک هفته بسیج ، شهادت مظلومانه مردم بی دفاع و مظلوم غزه و فلسطین به دست رژیم کودک کش اسرائیل را محکوم کرد و ادامه داد: در اولین روز ازهفته بسیج قرارداریم ، یاد وخاطره شهدای بسیجی حوزه بهداشت و درمان و مدافعان سلامت را گرامی داریم.

با روحیه ایثارگری منشاء خیرشویم

ذات الله زارعی با تاکیدبر اینکه ضرورت جامعه امروز این است که همه ما با روحیه ایثار و ازخودگذشتگی که بسیجیان ما درطی ۴۲ سال انقلاب داشتند و دارند درهر جایی که هستیم منشاء خیر بشویم، اذعان داشت: به استناد آیه ۳۲ سوره مائده از کلام وحی هر کسی اگر نفسی را از یک نفر احیاء کند در واقع مردمی را زنده کرده است و این جایگاه شاد نمودن دل بیماران و اقوامشان بسیار رفیع هست و این جایگاه با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.

پرستاری شغل نیست

فرماندار آمل گفت: پرستاری را نباید به صرف یک تخصص نگاه کر، قطعا تخصص باید باشد اما تخصص همه این نیست چرا که جایگاه معنوی بسیار رفیعی دارد.

یادی از شهدای مدافع سلامت

وی به زحمات کادر درمان در ایام کرونا اشاره کرد و افزود:اگر نقش بی بدیل پرستاران ما در ایام کرونا نبود قطعا اتفاقات ناگوارتری را شاهد بودیم که همینجا جا دارد یادی از شهدای مدافع سلامت مردم داشته باشیم که جان عزیز خود را با روحیه ایثار و از خودگذشتگی در راه حفظ سلامت مردم فدا کردند تا آن شجاعت و صلابت انسانی را در این دوره به ثبت برسانند.

پیگیری فرمانداربرای مطالبه پرستاران

ذات الله زارعی با اعلام اینکه حتما با مکاتبه آقای کمالی مدیریت نظام پرستاری شهرستان آمل پیگیر مطالبه بحق پرستاران خواهم بود، خاطرنشان شد: قطعا روحیه معنوی که از پرستاران و کادر درمان سراغ داریم مسائل مادی و مالی در کارشان تاثیر نخواهد گذاشت و وظیفه مسئولان است که بفکر این قشر زحمتکش باشند و آنها را به مطالبات حقشان برسانند.

پیگیری فرمانداربرای مطالبه پرستاران
پیگیری فرمانداربرای مطالبه پرستاران
seyyedeamol.ir

وجه تسمیه روز پرستار

حجت الاسلام یعقوبیان نیز در این مراسم به وجه تسمیه روز پرستار با میلاد حضرت زینب پرداخت و ابرازکرد: حضرت زینب بعنوان عقیله بنی هاشم درحماسه کربلا به جهت دارا بودن ۷۵ لشکر عقل بشریت که خداوند به انسان کامل داده است در این بانوی حماسه ساز بالفعل بود.

ویژگیهای بارز حضرت زینب در روحیه پرستاران

امام جمعه آمل با بیان اینکه داشتن علم، صبر، درایت، شجاعت و توکل همراه با ولایت پذیری از امام زمان و سایر صفات از ویژگی های زینب کبری است، اظهار داشت: عقل هیچ تعارضی با عشق ورزی ندارد عاشق ترین انسانها، عاقل ترین انسانها هستند و این صفات در پرستاران مشهون و مشهوداست.

مدینه فاضله

یعقوبیان تصریح کرد: جامعه عقلانی جامعه ای است که آمار کمبودهایش پایین بیاید ما اگر در هر مجموعه ای که تلاش می کنیم به این سمت برویم و برسیم به جایی که کمبودها صفرشود و نشاط در جامعه نقش ببندد یعنی رسیدن به همان مدینه فاضله عاقل که قرآن به آن تاکید دارد.

حل مشکلات با مدیریت و برنامه ریزی

امام جمعه آمل تاکیدکرد: اگر نگاهی فرا منطقه ای و ملی باشد و اولویت شناسی شود با مشکل بودجه مواجه نیستیم و عدالت مالی درجامعه ما شکل خواهدگرفت

وی اضافه کرد: چیزی که هست پول هست و چیزی که نیست عقل امر معاش است متاسفانه ما درکشور کارگروه تخصصی برای تعیین اینکه چه مبلغ برای کجا اولویت دارد و کجا هزینه شود نداریم، بودجه هست و از نظر مالی آنقدر ما کسری نداریم ولی باید مسئولان امر با درنظر گرفتن اولویت ها عقل معاش داشته باشند و سرمایه کشور را دریکجا دپو نکنند.

جامعه پویا و بانشاط درگرو سلامت عقل

به گفته حجت الاسلام یعقوبیان: انسان عاقل عاشق هست و روحیه شادمانی و پویایی را در خود تقویت می کند که این نشاط محصول مطالعه عمیق و آگاهی از معرفت است که توانا بود هرکه دانا بود ز دانش دل پیر برنا بود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید