دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 36868 |
|
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

وضعیت کتابخانه های مازندران سکینه خانون مهدیان از اتمام کار ۲۸ پروژه نیمه‌کاره در مازندران خبر داد و اعلام کرد: درصورت فراهم شدن زمین جهت ساخت کتابخانه مرکزی آمل ما دراستان آمادگی ارائه نقشه‌های ساختمانی با آخرین تجهیزات و امکانات را داریم.  به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران دراولین جلسه انجمن […]

وضعیت کتابخانه های مازندران

سکینه خانون مهدیان از اتمام کار ۲۸ پروژه نیمه‌کاره در مازندران خبر داد و اعلام کرد: درصورت فراهم شدن زمین جهت ساخت کتابخانه مرکزی آمل ما دراستان آمادگی ارائه نقشه‌های ساختمانی با آخرین تجهیزات و امکانات را داریم.

 به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران دراولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی آمل واقع در سالن شهیدان عباس‌زاده این شهرستان بااشاره به سرانه عضویت ۱۲میلیون نفردرکتابخانه‌های عمومی کشور تعداد ۳میلیون و ۸۰۰ کتابخانه در کشور وجود دارد، اظهار کرد: از ۱۲۴ باب کتابخانه در این استان، ۶کتابخانه سال گدشته اضافه شد.

وضعیت کتابخانه های مازندران

 وی با بیان اینکه از این تعداد دو باب مشارکتی واقع در زندان و مستقل شباهنگ آمل به بهره‌برداری رسید، افزود: کتابخانه‌های آمل پاسخگوی نیاز مردم این شهر نیست و منقاضیان این شهر با ورود به کتابخانه با عدم فضای مناسب ونبود صندلی مواجه می‌شوند.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران باتاکید براینکه چنین حجمی از متقاضیان به کتابخانه‌ها نشانه اطمینان خانواده‌ها نسبت به فضای امن کتابخانه است، ابرازداشت: با وجود چنین استقبالی باید بیشتر دراین حوزه کار کرد.

 مهدیان همچنین اضافه کرد:سه کتابخانه جوابگوی شهرستان آمل رانمی‌دهد و ساخت کتابخانه مرکزی بهترین راهکار است.

وی خاطرنشان شد: طی سفر ریاست جمهوری مقررشد، استارت کارساخت کتابخانه مرکزی این شهرستان زده شود و با کمک و ظرفیت خیرین به ساخت این کتابخانه بپردازیم.

سکینه خانون مهدیان از اتمام کار ۲۸ پروژه نیمه‌کاره در مازندران خبر داد و اعلام کرد: درصورت فراهم شدن زمین جهت ساخت کتابخانه مرکزی آمل ما دراستان آمادگی ارائه نقشه‌های ساختمانی با آخرین تجهیزات و امکانات را داریم.

وضعیت کتابخانه های مازندران
وضعیت کتابخانه های مازندران
seyyedeamol.ir

۵۰سال انتظار از بهره برداری کتابخانه مرکزی آمل

 یوسف لاطف رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی آمل نیز دراین نشست با بیان فعال بودن شش کتابخانه نهادی در این شهرستان عنوان کرد: آمل از یک کتابخانه روستایی و دو کتابخانه مشارکتی زندان بند مردان و زنان و کتابخانه مستقل شباهنگ و ۱۰ کتابخانه برخوردار است.

 وی همچنین به عضویت هفت هزار و ۱۶۹ دارای افزایش چهار درصدی اشاره وبیان داشت: این عضویت درسال ۱۴۰۱حدود شش هزار و۸۷۴ عضو بود که تمام تلاش و هدف ما درسال‌جاری، رساندن ۹هزارعضویت در کتابخانه های آمل هست.

رئیس کتابخانه‌های عمومی آمل تصریح کرد: درامرامانت با ۷۴هزار و ۷۷۷ جلد به رشد ۱۰ درصدی رسیدیم که امسال هدف به ارائه ۹۰هزار جلد است.

 وی همچنین ادامه داد: درمجموع ۱۰۷ هزار و۲۳۹ منبع کتاب داریم که این تعداد دو سال گذشته ۱۰۲ هزار و ۱۷۶ جلد بود که یکی دیگر از اهدافمان درسال‌جاری این است تا منابع کتب را به تعداد ۱۱۵ هزار جلد برسانیم.

 لاطف عنوان کرد: دراجرای تامین نیم درصدی شهرداری هدف اول یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در هدف دوم ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و درنهایت به چهار میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان خواهد بود.

وضعیت حمایت از کتابخانه مرکزی آمل

 وی از اجرای ۷۴۱ برنامه درسال گذشته مطرح و در امر پروژه ساخت کتابخانه مرکزی عنوان کرد: بارها برای ساخت کتابخانه مرکزی جلسات برگزار شد و حتی دو قطعه زمین در این شهرستان مطرح شد که اولی واقع بلوار بسیج بوده که به دلیل کمبود زمین در کمیسیون ۵ مورد توجه قرار نگرفت؛ زمین دوم بلوار ولایت، روبروی قجرمحله معرفی شد که به دلیل مسائل زمین در امر معارضه با بن بست خوردیم.

 این مسئول باتاکید براینکه برای بهره‌مندی یک کتابخانه مرکزی نیم قرن درگیر هستیم، اظهار داشت: باتوجه به‌ تعداد عضویت و متقاضیان کتابخانه عمومی فعلی جوابگوی مردم این شهرستان نیست.

لاطف با اشاره به حضور اعضای مجمع خیرین و ظرفیت آنها از مساعدت ۵۰ میلیون تومانی این مجمع نسبت به کتابخانه عمومی شهرستان در سال گذشته خبر داد.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید