جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-26
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34379 |
|
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

ورودممنوع های جهاد تبیین جوادی با مثالی اینگونه به جهاد تبیین پرداخت: فردی که درجریانات اخیر به وضعیت موجود معترض بود را اغتشاشگر معرفی کرده ایم، دراین حالت ما تفسیر به رای کرده و موضوع را نشناخته ایم و تعبیر ما از موضوع آن چیز دیگری بود پس مجاهدی بودیم که بدرستی عمل نکرده ایم. […]

ورودممنوع های جهاد تبیین

جوادی با مثالی اینگونه به جهاد تبیین پرداخت: فردی که درجریانات اخیر به وضعیت موجود معترض بود را اغتشاشگر معرفی کرده ایم، دراین حالت ما تفسیر به رای کرده و موضوع را نشناخته ایم و تعبیر ما از موضوع آن چیز دیگری بود پس مجاهدی بودیم که بدرستی عمل نکرده ایم.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: جوادی آملی در مراسم گرامیداشت بسیج رسانه با بیان این مطلب که جهاد تبیین ۸ الزام دارد که در روشنگری این جهاد ضروریست، ادامه داد: وقتی صحبت جهاد می شود باید نقش جهاد و جهادگر در اقدام عملیاتی مشخص شود تا به اهداف آن جهاد برسیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: هراتفاقی که درعملیات جبهه های دفاع مقدس می افتاد از هماهنگی پشتیبانی تا خط شکنی و داشتن اطلاعات مناسب از موقعیت درجهادتبیین نیز متصور می شود.

ورودممنوع های جهاد تبیین

وی همچنین تصریح کرد: ما درجهاد تبیین تعریفاتی داریم ابتدا باید ببینیم جهاد تبیین چیست؟ و موضوعات آن چیست؟ آیا ما حق داریم اندیشه و باورهای شخصی خود را درجهاد تبیین دخالت دهیم؟

به گفته جوادی آملی مابایددراین جهادتنها به دنبال انعکاس واقعیت ها باشیم نه تعریف شخصی مان را درآن اعمال کنیم چرا که در اینصورت تبیینی انجام نمی شود بلکه آن موضوع تحریف شده و کاملا برمی گردد.

این مسئول فرهنگ و ارشادبیان داشت: در مقابل جهاد تبیین، جهاد تحریف هست و بعد از آن جهاد تفسیر به رای و بعد جهاد تعبیر را داریم.

وی با اظهار تاسف از اینکه امروزه همه این تحریف ها ، تفسیرها، تعبیرها بجای جهاد تبیین درحال انجام است، تاکیدکرد: همه این موضوعاتجهاد تبیین را زیرسوال می برند و تنها عامل شناخت موضوعی جهاد تبیین داشتن بصیرت درست و دوراز غرض ورزی هست.

تفاوت اغتشاشگر با معترض

جوادی با مثالی اینگونه به جهادتبیین پرداخت: فردی که درجریانات اخیر به وضعیت موجود معترض بود را اغتشاشگر معرفی کرده ایم، دراین حالت ما تفسیر به رای کرده و موضوع را نشناخته ایم و تعبیر ما از موضوع آن چیز دیگری بود پس مجاهدی بودیم که بدرستی عمل نکرده ایم.

نتیجه از دست رس خارج شدن منابع فکری درست

وی سومین آسیب فرهنگی رانداشتن منابع درست و واقعی معرفی کردو گفت: چند سالی هست که منابع وخوراک فکری انقلاب ازاندیشه های صاحب نظر مانند شهید دکتر بهشتی و شهید استادمطهری خالی شده است، درجهاد تبیین علاوه بر خط و مشی رهبری حتما به تفکراندیشمندان نیازمندیم تا در این جهاد به کمک ما بیایند و ما به درستی تبیین کنیم.

رمز موفقیت درجهادتبیین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به موقع انجام دادن جهاد تبیین را رمز موفقیت جهادگراعلام و اضافه کرد: همه این موضوعات را با رعایت اخلاق باید در منطقه عملیاتی این حوزه برد تا ببینیم چه اتفاقی می افتد و به چه دستاوردهایی خواهیم رسید.

قسم قرآن به تحریر واقعیت

جوادی آملی عنوان کرد: تبیین یعنی دقیقا بیان آنچه که واقعیت دارد و باید بشود که دراین خصوص قرآن آیه اول سوره قلم ما را قسم داد نون والقلم و مایسطرون” آنچه را که می نویسیم باید صادقانه باشد و تبیینی از واقعیت باشد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید