جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-10
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 35864 |
|
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۷:۱۸ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

واگذاری بناهای تاریخی درآمل اجرای ستادگرامیداشت هفته مازندران درشهرستان آمل با دبیری اداره فرهنگ ، ارشاداسلامی و همکلری اداره میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی آمل اتفاقات فرهنگی بومی، محلی خوبی درسطح شهرستان خواهد افتاد. مهدی بهمنی اعلام کرد: خانه های تاریخی شهرستان آمل برای واگذاری عبارتنداز: بناهای تاریخی عبادی، شفاهی و قریشی که درصورت اعلام […]

واگذاری بناهای تاریخی درآمل

اجرای ستادگرامیداشت هفته مازندران درشهرستان آمل با دبیری اداره فرهنگ ، ارشاداسلامی و همکلری اداره میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی آمل اتفاقات فرهنگی بومی، محلی خوبی درسطح شهرستان خواهد افتاد.

مهدی بهمنی اعلام کرد: خانه های تاریخی شهرستان آمل برای واگذاری عبارتنداز: بناهای تاریخی عبادی، شفاهی و قریشی که درصورت اعلام آمادگی سرمایه گذار مناسب هزینه مرمت این بناهای تاریخی از مبلغ اجاره آن کسرخواهدشد.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی درآمل

ریاست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آمل درگفتگو با پایگاه خبری سیده آمل به حضور هنرمندان کشوری در نمایشگاه صنایع دستی آمل اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه به مدت یکماه درمیدان ۱۷ شهریور آمل برپاخواهد بود که با توجه به استقبال مردمی احتمال افزایش زمانی بازدید از نمایشگاه نیز هست.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه که از ساخته های دست هنرمندان مازندرانی ودیگر استانهای کشور برپا شده؛ موجب افتخار ماست که در ۲ بخش فروش صنایع دستی و بحث آشنایی و اشاعه فرهنگ بومی محلی استانهای مختلف از محسنات آن هست.

به گفته بهمنی ۲موزه شهرستان آمل روز۱۶آبان بصورت رایگان درمعرض بازدید همگان قرار گرفته است.

اجرای تور گردشگری در آمل

وی از اجرای تورآمل گردی در هفته آینده خبرداد و افزود: این تورگردشگری با حضور دانش آموزان و دانشجویان برای آشنایی با بناهای تاریخی داخل شهرستان با همراهی راهنمای اداره میراث فرهنگی شهرستان انجام می شود.

برپایی جشنواره کنس دشو در روستای سنگچال

ریاست میراث فرهنگی آمل با تاکیدبراینکه  برپایی مراسم سنتی “کنس دشو” در روستای سنگچال بخش امامزاده عبدالله شهرستان آمل یکی دیگر از آئین های سنتی مختص آملی ها است، ابراز داشت: این مراسم از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۲ ظهر روز پنجشنبه ۱۸ آبانماه با حضور علاقمندان موسیقی های محلی و برنامه های متنوع دیگر اجرا خواهدشد.

واگذاری بناهای تاریخی درآمل

وی درخصوص واگذاری بناهای تاریخی خاطرنشان کرد: این بناها هرکدام بیش از ۲۰۰ الی ۹۰۰ سال قدمت دارد که از لحاظ حفظ و نگهداری برای دولت هزینه براست و به همین جهت بخاطر استفاده بهینه از این بناهای مطرح تاریخی لازم دیدیم با ورود بخش خصوصی، آنها را واگذار کنیم تا دراین رکود درآمد در حوزه فرهنگی با فعال شدن آنها و تردد مردم در این بناها یک رویداد فرهنگی خوبی اتفاق بیافتد.

مهدی بهمنی اعلام کرد: خانه های تاریخی شهرستان آمل برای واگذاری عبارتنداز: بناهای تاریخی عبادی، شفاهی و قریشی که درصورت اعلام آمادگی سرمایه گذار مناسب هزینه مرمت این بناهای تاریخی از مبلغ اجاره آن کسرخواهدشد.

رکود عملیاتی شدن پروژه پیاده روسازی هسته مرکزی آمل

رئیس میراث فرهنگی آمل در پاسخ به چگونگی وضعیت چالش پایان موعد زمانی پل معلق مرکز به پایگاه سیده آمل می گوید: در بحث پیاده روسازی مرکز شهر از دوره قبل شورای شهر آمل و شهرداراسبق موفق به خروج پل ۱۲ چشمه با قدمت ۴۰۰ سال از بار ترافیکی شدیم که درحال حاضر بعنوان پل پیاده رو از آن استفاده می شود.

وی همچنین با ابراز تاسف اضافه کرد: متاسفانه مدت ۲ سالی هست که اصلا هیچ اقدامی از سوی شهرداری آمل برای ادامه تکمیل طرح پیاده رو سازی مرکز شهر و خروج پل معلق ۱۰۰ ساله که تاریخ انقضای آن هم سر رسیده هیچ اتفاقی صورت نگرفت.

پروژه پیاده روسازی هسته مرکزی آمل منتظر سرمایه گذار

ریاست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آمل بیان داشت: با توجه به کمبود بودجه شهرداری آمل پل تاریخی معلق آمل برای خروج از بارترافیکی منتظر سرمایه گذار پروژه پیاده رو هسته ای شهر آمل هست.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید