پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-09
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 35867 |
|
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

ائمه جمعه درراس امور هستند غلامرضا عبدی تصریح کرد: ۴۰ درصد ازامورستاد امربه معروف و نهی از منکر از آموزش و پرورش درجامعه پایه ریزی می شود که روسای این اداره در سطح کشور بایدفعال شدن ستاد امربه معروف ونهی از منکر را درمحل خدمت خود اعلام کنند. جلسه معارفه دبیرستاد امربه معروف و نهی […]

ائمه جمعه درراس امور هستند

غلامرضا عبدی تصریح کرد: ۴۰ درصد ازامورستاد امربه معروف و نهی از منکر از آموزش و پرورش درجامعه پایه ریزی می شود که روسای این اداره در سطح کشور بایدفعال شدن ستاد امربه معروف ونهی از منکر را درمحل خدمت خود اعلام کنند.

جلسه معارفه دبیرستاد امربه معروف و نهی از منکر بخش امامزاده عبدالله شهرستان آمل باحضور غلامرضا عبدی، دبیرستادامربه معروف و نهی از منکر مازندران و مسئولین شهرستانی در دفتر امام جمعه شهر امامزاده عبدالله برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: طی مراسمی حجت الاسلام محمدصادق اصغری بعنوان دبیرستاد امربه معروف و نهی از منکر بخش امامزاده عبدالله شهرستان آمل معرفی شد.

در این مراسم امام جمعه امامزاده عبدالله با خیرمقدم گویی و تشکراز حضورمسئولین امر بهمعروف و نهی از منکر را کاری بسیار خطیر و ارزشمند توصیف کرد وگفت: برای تسریع در اجرای برنامه های مرتبط به ستاد امربه معروف و نهی از منکر، انشاالله دفتراین ستاد درهمین مکان بصورت موقت برپاخواهد شد تا با رای زنی هیات امنای آستان مبارک امامزاده عبدالله هماهنگی های لازم برای دفتر دائمی انجام شود.

دبیرستادامربه معروف و نهی از منکر مازندران در ادامه این جلسه با بیان اینکه ازطرف حجت الاسلام محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران حامل پیام تقدیر از پیگیری این امر مهم هستم اذعان داشت: قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی بر اساس ۳ عنصر قرآن، سنت و مکتب اهل بیت علیهماالسلام شکل گرفته است.

وی همچنین افزود: اصل هشتم قانون اساسی اختصاص دارد به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و طبق همین اصل نظام جمهوری اسلامی، رسالت نشرمعارف اسلامی و صدورانقلاب را برعهده دارد.

ائمه جمعه درراس امور هستند

غلامرضا عبدی با اشاره به نقش مهم ائمه جماعت در امر به معروف ونهی ازمنکر اظهار داشت: جایگاه سازمان امر به معروف و نهی از منکر بصورت نهاد مستقل و فراگیر درقانون اساسی دیده شده است که امام جماعت هرشهر بعنوان رئیس و ناظر در راس همه امور فعال می باشد.

به گفته دبیرستادامربه معروف و نهی از منکر مازندران برای فراگیرشدن این فریضه مهم ستاد و شورای امربه معروف و نهی از منکر تشکیل شد که کار دبیر این ستاد طبق سیاست های امام جمعه جنبه اجرایی دارد.

نقش آموزش و پرورش در امربه معروف و نهی از منکر جامعه

غلامرضا عبدی تصریح کرد: ۴۰ درصد ازامورستاد امربه معروف و نهی از منکر از آموزش و پرورش درجامعه پایه ریزی می شود که روسای این اداره در سطح کشور باید فعال شدن ستاد امربه معروف و نهی از منکر را در محل خدمت خود اعلام کنند.

وی با تاکیدبراینکه ۳ دیدگاه درخصوص امربه معروف و نهی از منکردر کشور وجود دارد عنوان کرد: یک نگاه نگاهی است که عموم مردم درعرف جامعه نسبت به عفاف و حجاب و امربه معروف و نهی از منکر دارند و نگاه دوم نگاهی خاکمیتی است.

دبیرستادامربه معروف و نهی ازمنکر مازندران در توضیحات بیشترمیگوید: نگاه حاکمیتی نسبت به امربه معروف و نهی از منکر، برگرفته از شرع مقدس اسلام هست اما نگاه حاکمیتی براساس شرایط و مصلحت هاست تا به چالش برنخوریم مثلا درمجلس نگاهی دیگر بود که شورای نگهبان آن را رد کرد.

وی از فعال شدن ستاد امربه معروف و نهی از منکردر همه ارگانها خبرداد وبیان داشت: براساس ماده ۱۰ قانون درهمه ارگانها ستاد امربه معروف و نهی از منکرباید اجرایی شودو اگر مسئولی از این حکم تخطی کرد بعنوان ترک فعل مورد پیگیری قرارخواهد گرفت.

دبیرستادامربه معروف ونهی ازمنکر مازندران ادامه داد: امربه معروف و نهی از منکرجزء واجبات و ضروریات دین محسوب می شود که در راس آن امام جمعه و بعد دبیر که مسئولیت اجرایی را دارد واعضاء زیر مجموع آنها که مسئولین اجتماعی، آموزش، معارف، فرهنگی،برنامه ریزی،عفاف وحجاب وغیره تا۱۸عرصه برحسب جایگاه ماموریت هایی برایشان تعریف خواهدشد.

ائمه جمعه درراس امور هستند
ائمه جمعه درراس امور هستند

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید