یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-05
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 36360 |
|
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

نتیجه جنگ چریکی جنگلهای آمل بمناسبت گرامیداشت ایام مقاومت جوانان سنگرساز آملی در ششم بهمن سال ۶۰ و بسته شدن پرونده قائله جنگل همایش جوانان وهیئت های ورزشی با حضور خانواده شهداء،دکتر سادات کرمی مسئول بسیج جوانان استان مازندران و امام جمعه آمل،فرمانده سپاه، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آمل و دیگرمسئولین شهری در […]

نتیجه جنگ چریکی جنگلهای آمل

بمناسبت گرامیداشت ایام مقاومت جوانان سنگرساز آملی در ششم بهمن سال ۶۰ و بسته شدن پرونده قائله جنگل همایش جوانان وهیئت های ورزشی با حضور خانواده شهداء،دکتر سادات کرمی مسئول بسیج جوانان استان مازندران و امام جمعه آمل،فرمانده سپاه، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آمل و دیگرمسئولین شهری در مصلی این شهربرگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: هاشم جمشیدپناه پس ازخیرمقدم گویی، جوانان امروز را درعرصه افتخار آفرینی و حفظ آرمانهای ارزشی کشور همانند حماسه آفرینان سال ۶۰ درآمل توصیف کردوگفت: امروز هم فرزندان این دیار در عرصه های مختلف علمی و ورزشی، حفظ آرمانهای نظام مقدس اسلامی ایران را وظیفه خود می دانند.

جوانان امروزرهپویان جوانان دیروز

ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان آمل تصریح کرد: درمیادین ورزشی جوانان برومند آملی سرآمد ورزش کشور شدند، همچنان که شاهد کسب مدال های رنگی جهانی وافتخارآفرینی آنها در مجامع بین الملل هستیم که با حضور آنها پرچم عزیز ما همراه با سرود ملی مقدس جمهوری اسلامی ایران به اهتزاز در می آید و این چیزی نیست جز داشتن غیرت ملی که همانا ادامه دهنده راه ۴۱ شهید ششم بهمن و شهدای دفاع از حریم مرز کشورهست.

سردارفریدون علیپور از رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس و فرمانده تیم مبارزه با گروهک تروریسمی جنگل نیز اذعان داشت: در آن سالها جوانان ما از یک طرف وظیفه دفاع را در مرزهای جنوبی و غربی کشور داشتند و از سویی عمال اجنبی با حمایتهای آمریکا و انگلیس در جنگلهای شمال کشور شروع به تهاجم و غارت روستاها را کردند.

وی به رشادتهای سردارسلیمانی برای حفظ نوامیس روستاهای مرزی ایران و عراق اشاره کرد وافزود: همانگونه که استکبار جهانی به گفته خود اوباما و سخنگوی کاخ سفید، مزدوران داعش را در این روزگار متولد کردند در ایام ۵۹ ما شاهد تولد گروهک تروریستی جنگلی بودیم که به هیچکس رحم نمی کردند و موجب ناامنی شمال کشورشدند.

علیپوربا تاکید براینکه هدف دشمنان انقلاب ازبین بردن ایرانیان و کشور ایران است ابرازداشت: داعیان حقوق بشر با حمایت های همه جانبه از صدام جنگ ۸ ساله ای را رقم زدند که حاصلش ریخته شدن جوانان برومند کشور بود تا ارزشهای ما ازبین نرود.

به گفته این رزمنده دفاع مقدس؛ سال ۵۹ زمانی که به جبهه و دفاع از آرمانهای انقلاب کشورم رفته بودم ۱۹ سال بیشتر نداشتم و وقتی که وارد سوسنگرد شدم شاهد به شهادت رسیدن بانوان و زنان سوسنگردی بودم که عراقی ها به آنها تعرض و درهمان بلوار شهر آنها را به شهادت و رها کرده بودند، عراقی های عرب زبانی که به هم زبان عرب سوسنگردی خود رحم نکردند چه رسد به فارسی زبانهای ایرانی.

نتیجه جنگ چریکی جنگلهای آمل

وی همچنین اظهارداشت: سال ۵۹ تا ۶۰ عوامل انگلیس و آمریکا مانند همین داعشی های امروز درجنگلهای آمل مستقر شدند که اهداف شومی را دنبال می کردند ولی با عنایت پروردگار همه نقشه های آنها به همت جوانان برومند آن زمان نقش برزمین شد.

مقر اصلی جنگلی ها

وی ادامه داد: مقراصلی تروریست های جنگل درنواحی امامزاده عالی کیا سلطان در دل جنگل های امامزاده عبدالله آمل بود و با مهمات و تجهیزات کاملی که با حمایت غربی ها آورده بودند به خیال خود سعی داشتند بعد از گرفتن آمل و بعد مازندران به پایتخت حمله کنند و برای خود حکومتی تحت لوای همان استکبار و استعمارگران راه بی اندازند.

رزمنده دفاع مقدس ازعملیات نابودی تروریست جنگل می گوید: همینکه متوجه وجود جنگلیها و ناامنی منطقه شدیم رودخانه هراز را از ۲ منطقه غربی یعنی خشواش و از شرق هراز یعنی منطقه چلاو را با ۴۰ نیروی جوان تحت کنترل گرفتیم و فضا را برای جنگلیها ناامن کردیم.

بسته شدن پرونده جنگلیها درجنگل

فریدون علیپور بیان کرد: پس از استقرار نیروهای سپاه در این ۲ منطقه واستقرار پایگاه در ۳ راهی امامزاده عبدالله آمل حلقه محاصره را از طریق زمینی و هوایی توسط هلی کوپتر و شناسایی اماکن استقرار آنها دریک حمله همه جانبه و کشته شدن فرماندهان تروریست ها که مهمترین آنها اکبراصفهانی و کاک اسماعیل بود پرونده این گروه مخوف سال ۶۱ درهمان جنگل بسته شد.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید