یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-05
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 36213 |
|
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

نابغه های قرآنی جهان اسلام درآمل حضورخردسالترین حافظ کل قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه جهان اسلام درجشنواره حیات فاطمی آمل به مناسبت میلاد فاطمه زهراء سلام الله علیه و گرامیداشت روز مادر باعث شگفتی آملی هاشد. حدیث نظری ۱۵ساله، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن وحدیث در دانشگاه اصفهان، حافظ کل قرآن کریم، […]

نابغه های قرآنی جهان اسلام درآمل

حضورخردسالترین حافظ کل قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه جهان اسلام درجشنواره حیات فاطمی آمل به مناسبت میلاد فاطمه زهراء سلام الله علیه و گرامیداشت روز مادر باعث شگفتی آملی هاشد.

حدیث نظری ۱۵ساله، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن وحدیث در دانشگاه اصفهان، حافظ کل قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و خواهر کوچک تر وی، ثنا نظری ۸‌ساله حافظ کل قرآن و بخش هایی از نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است که می تواند آیاتی از قرآن کریم را به پنج زبان زنده دنیا نیز ترجمه کند.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: حدیث نظری حافظ کل قرآن کریم در مراسم گرامیداشت میلاد فاطمه زهراء در جشنواره حیات فاطمی مصلی آمل ضمن معرفی کردن خودش عنوان کرد: تحصیلاتم را از دوره ابتدایی بصورت جهشی انجام دادم ودر حال حاضر دانش‌آموز پایه دهم تجربی هستم و همزمان فوق لیسانس دانشگاه علوم قرآن و حدیث اصفهان و کم‌سن‌ترین دانشجوی ارشد کشور شناخته می‌شوم. همچنین کم‌سنترین مربی قرآن کشور هستم.

نابغه های قرآنی جهان اسلام درآمل

این حافظ قرآن کریم افزود: تافل بین‌المللی زبان انگلیسی را دارم و در سن چهارسالگی سواد کامل خواندن و نوشتن فارسی، عربی و انگلیسی را داشتم و در سن پنج‌ سالگی شروع به حفظ کل قرآن کردم و به مدت بیست ماه کل قرآن را حفظ کردم. بعد از قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را به طور کامل حفظ کردم.

موفقیت درسایه قرآن

وی ادامه داد:درسن ۱۰سالگی منابع کنکور مقطع کارشناسی راتهیه کردم ودرمدت چهارماه تمامی منابع را کار کردم و سال اول پذیرفته شدم. سال بعد در کنکور مقطه کارشناسی‌ارشد شرکت کردم و از مهر ۱۳۹۹ وارد دانشکده علوم انسانی دانشگاه اصفهان شدم. پایان‌نامه خود را نوشتم و در حال حاضر کم‌سن‌ترین دانشجوی دکترای کشور هستم. درحال حاضر مشغول کلاس‌های مدرسه، دانشگاه،فراگیری زبان و کلاس های تدریس قرآن هستم.


حدیث نظری درباره خواهرش بیان داشت: ثنا حافظ مسلط قرآن است که در محافل قرآنی شرکت می‌کند و به عنوان خردسال‌ترین حافظ قرآن در جهان اسلام شناخته شده است. همه توانیایی‌هایی که داریم در خانه و به کمک پدر و مادر فرا گرفته‌ایم و این موضوع ما را از سایر حفاظ متمایز می‌کند.

نابغه های قرآنی جهان اسلام درآمل


وی با بیان اینکه روزانه ۱۰ جز را تثبیت می‌کردم و آیات را برای مادرم می‌خواندم، گفت: خواهرم، ثنا در اثر شنیدن قرآن و تلاوت من، بدون این که ما متوجه شویم حافظ قرآن شد. او در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در سال ۹۸ در سن سه سالگی به عنوان کم‌سن‌ترین حافظ قرآن در کل جهان معرفی شد.

حمایتهای مسئولین از ۲ نابغه قرآنی کشور

این نابغه قرآنی درباره حمایت‌های مادی ومعنوی مسئولان و متولیان قرآنی کشور از خود و خواهرش گفت: تنها حمایت مسئولان دعوت ما به برنامه‌های مختلف تلویزیونی و همایش‌ها بوده است، درتمامی ۱۰ سالی که اجرای محفل و برنامه داشته‌ایم، وقتی از ما می‌پرسند که آیا به دیدار مقام معظم رهبری هم رفته‌اید؟ متاسفانه پاسخ ما منفی است. مورد بعدی تبلیغ در کشورهای خارجی ازجمله عراق است که در برنامه محفل هم این آرزو را بیان کردم.

مقطع دکترا درسایه حفظ قرآن

نظری از مهمترین اثری که قرآن در زندگی‌اش گذاشته است، اظهارکرد: همه پیشرفت‌هایی که از لحاظ درسی نائل شده‌ام به جهت قرار گرفتن در مسیر قرآن است. امروز که در مقطع دکترا تحصیل می‌کنم، هم سن و سالان من کلاس نهم مدرسه را تجربه می‌کنند و سعی می‌کنند تازه انتخاب رشته کنند، اما من نه تنها رشته علوم انسانی را انتخاب کردم، بلکه در حال تحصیل در مقطع دکترا در رشته علوم و معارف قرآن هستم و قصد دارم برای سال آینده در رشته علوم تجربی وارد شده و در ادامه پزشک شوم و این از برکات قرآن است.

وی تصریح کرد: از نظر مادی هم توفیقاتی داشته‌ام. از نظر معنوی هم زمانی که در محافل مختلف در استان‌های مختلف اجرای برنامه داریم، هم از لحاظ سیاحتی خوب است و هم اینکه با عزت به این محافل می‌رویم و تشویق می‌شویم.

تاثیرات آموخته های شنیداری

در ادامه به سراغ ثنا نظری رفتیم که وی ضمن معرفی خود گفت: از یک‌سالگی با گوش کردن به آیات قرآن حفظ این کتاب آسمانی را آغاز کردم و در ۳سالگی حافظ کل قرآن شدم. الان چهار سال و نیم است که حافظ قرآن هستم. از بدو تولد حفظ قرآن برای من شروع شد و تا سه سالگی قرآن را حفظ شدم و در حال حاضر صبح‌ها، عصرها و شب‌ها طبق برنامه به قرآن گوش می‌دهم

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید