دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-29
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 35395 |
|
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

مهندسی شهری آمل آرزوست باید دید اعضاء شورای شهر آمل، شهرداری، مسئولان شورای ترافیک شهرستان در فرمانداری آمل چه اقدامات مهندسی شهری را در سال گذشته و چند ماهه اول سال ۱۴۰۲ برای بهبود توسعه شهری و فضای بصری آن طبق اصل ۹۹ قانون و رعایت شهرسازی و حقوق شهروندی به سرانجام رساندند که باعث […]

مهندسی شهری آمل آرزوست

باید دید اعضاء شورای شهر آمل، شهرداری، مسئولان شورای ترافیک شهرستان در فرمانداری آمل چه اقدامات مهندسی شهری را در سال گذشته و چند ماهه اول سال ۱۴۰۲ برای بهبود توسعه شهری و فضای بصری آن طبق اصل ۹۹ قانون و رعایت شهرسازی و حقوق شهروندی به سرانجام رساندند که باعث مباهات شهروندان آملی شود

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی سیده آمل:گلایه شهروندان آملی ازبافت جدید ناهمگون با معماری شهرستان آمل و نازیبا ساختن فضای بصری ورودی ها و خروجی های شهر، سیده آمل را برآن داشت تا فارغ از آسفالت بسیار بد و نابهنجار، پیگیر گلایه مردم و نظر کارشناسان اهل فن در سطح ترافیک شهرشود.

طبق ماده ۴- آیین نامه اجرایی قانون اصلاح موادی از قانون تأسیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، پیشنهاد انجام اصلاح هندسی، کم کردن عرض سواره رو، ایجاده پیاده راه و اقدامات مربوط به تعیین جهت حرکت درمعابر شریانی پس ازمطالعه وتهیه طرح توسط شهرداری و اتخاذ تصمیم در شورای ترافیکی شهرستان با رعایت سلسه مراتب شبکه معابر و ضوابط طرح های هادی و تفصیلی قابل اجرا می باشد.

چهار راهی که بسته شد

از موارد بسیار ساده مهندسی عمران راه و شهرسازی می توان به تقاطع ورودی کلاکسر، طالب آملی، بلوار ولایت به بلوار جانبازان زیر پل روگذر حاج محسن اشاره کرد.

مهندسی شهری آمل آرزوست

درحالی که قرار دادن نیوجرسی زیر این پل هیچ توجیه مهندسی توسعه شهری در امر ترافیک ندارد رانندگان برای انتقال سرنشینان خود و عبور از این بلوارها به بلوار دیگر باید بجای تقاطع از محل دوربرگردان دور بزنند که این وضعیت به بارترافیک شهری اضافه خواهدکرد.

 بر اساس بند پ- ماده ۴ شورای ترافیک شهری، هماهنگی و اتخاذ تصمیمات لازم در امور مربوط به مبادی ورودی و خروجی شهرها و نقاط تبادل سفرهای شهری و برون شهری در سطح شهرستان با رعایت استانداردهای مربوط و دستورالعمل و طرح های ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی است.

عدم نظارت و معضلات مهندسی شهری

متاسفانه هیچ نظارتی از سوی این وزارت خانه بر مبادی و میادین غیراستاندارد شهر آمل انجام نمی شود.

با گذاشتن نیوجرسی و مهندسی اشتباه در زیر پل حاج محسن بازار دست فروشان و سد معبر را نیز باید به این مقوله افزود که خود جای بسی بحث و حرف دارد و علاوه بر ناهمگون بودن خطرات زیادی برای عابران و رانندگان در پیک ترافیکی این مکان دارد.   

راه حل زیبا سازی شهری طبق قانون

درصورتیکه بعد از برداشتن نیوجرسی ها با هزینه ناچیز می شود، مدیریت مهندسی صحیحی را در این تقاطع، بعنوان ۴ راه به اجراء درآورد و بلوارها را به یکدیگر متصل کرد که هم از بارترافیکی کاسته شود و هم شهروندان از بافت توسعه شهری زیبای بصری لذت ببرند.

امیدواریم گلایه همشهری های آملی مورد توجه مسئولین فرمانداری، شهرداری، شورای شهر، نیروی انتظامی راهور و مهندسین شورای ترافیک شهرستان آمل قرار گیرد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید