شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 35400 |
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

بودجه محلی خدمت ملی درمازندران  قابل توجه استاندار مازندران،درحالی که حضور مسافران و گردشگران انبوه در مازندران موجب رضایتمندی کسبه و بازاریان این استان شده، اما بسیاری از مردم نسبت به نبود زیرساخت های لازم دربخش های مختلف برای این میزان گردشگر ناراضی بوده و خواستار اتخاذ تدابیری از سوی مسئولان جهت رفع مشکلات پیرامون […]

بودجه محلی خدمت ملی درمازندران

 قابل توجه استاندار مازندران،درحالی که حضور مسافران و گردشگران انبوه در مازندران موجب رضایتمندی کسبه و بازاریان این استان شده، اما بسیاری از مردم نسبت به نبود زیرساخت های لازم دربخش های مختلف برای این میزان گردشگر ناراضی بوده و خواستار اتخاذ تدابیری از سوی مسئولان جهت رفع مشکلات پیرامون آن شده اند.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: با اعلام تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۱ و۱۲ مرداد به علت گرمای بی سابقه هوا در شهرهای مختلف کشور، بسیاری از هموطنان و مسافران عازم استان‌های شمالی کشور به ویژه مازندران شدند تا در دریای خزر تنی به آب بزنند و در جنگل‌های انبوه این استان به تفریح و استراحت بپردازند.

بودجه محلی خدمت ملی درمازندران

حجم چند برابری و بیش از حد ظرفیت خودروها درجاده های ورودی‌ مازندران به حدی بود که بار ترافیکی جاده چالوس در این مدت پرحجم و سنگین شد به طوری که بارها از رسانه ملی این جاده یک طرفه اعلام و این وضعیت باعث ازدحام خودروها به سمت دو مسیر دیگر خروجی ورودی استان ( جاده هراز و سوادکوه ) به تهران شده بود.

با این شرایط که مسافران از رفتن به استان‌های شمالی منصرف شوند اما بسیاری از آنها با تحمل ترافیک سنگین خود را به دریا و بخشی دیگر به جلگه و جنگل رساندند.

کلافگی شهروندان مازندرانی از شلوغی شهرها

در دو روزگذشته سه شنبه و چهارشنبه، خیابان‌های بسیاری از شهرهای گردشگری مازندران به ویژه از بار ترافیکی نیمه سنگینی برخوردار بودند و این روند باعث ایجاد مشکلات وکلافگی شهروندان بومی این شهرها شده بود.

به طور حتم ورود این تعداد مسافر و گردشگر از یکسو و کمبود زیرساخت‌های لازم برای پاسخگویی به مطالبات آنها برای مردم بومی منطقه با چالش‌هایی همراه شد به گونه‌ای که نارضایتی بومیان منطقه را به همراه داشت.

مازندران زیرساخت ندارد چرا با تعطیلی برای مردم استان سختی می آفرینید؟

یک شهروند چالوسی که به علت بسته شدن جاده کندوان با سواری بین شهری ازجاده هراز قصد عزیمت به تهران را داشت، با اشاره به مشکلات به وجود آمده از حضور مسافران و گردشگران در غرب مازندان گفت: ترافیک سنگین جاده‌ای، طولانی شدن صف پمپ بنزین‌ها، گرانی ارزاق عمومی، محدودیت سرویس دهی برخی دستگاه‌های خدمات رسان، ناهنجاری‌های فرهنگی و افزایش آمار تصادفات ارمغان مسافران برای مردم بومی منطقه است.

اکبر دیوسالار افزود: جاده‌های این منطقه ظرفیت این تعداد خودرو را ندارند و در بیشتر مواقع با ترافیک سنگین مواجه هستیم و این مسئله باعث شده تا خودروهای امدادی و آمبولانس‌ها نتوانند به خوبی امداد رسانی کنند.

وی اظهار کرد: به دلیل ترافیک سنگین جاده‌ای بسیاری از خودروهای مسافربری از جابه جایی مسافر خودداری می‌کنند و یا اینکه در ازای گرفتن کرایه‌های نامتعارف خدمات می‌دهند.

فشار به زیر ساخت های استان با حضور غیر مترقبه مسافران

شهروند دیگری از آمل که برای انجام کار درمانی عازم تهران بوده، درحدفاصل پلیس راه آمل به لاریجان درگفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، از حجم بالای حضور مسافران به این استان به شدت گلایه وانتقاد کرد وگفت: بواسطه یک تعطیلی روزجمعه حجم زیادی از شهروندان تهرانی هر هفته از عصر چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه به سمت مناطق ییلاقی شهرستان و دیگر شهرهای استان سرازیر می شوند واین وضعیت متاسفانه درسالهای اخیر روند رو به افزایشی داشته است.

اکرم شکری افزود: الان هم که دولت دو روز آخر هفته را تعطیل اعلام کرده، در زمانی که مازندران برای ساکنان خودش با خاموشی برق و افت فشار آب خانگی مواجه است، درچنین شرایطی چندین برابر ظرفیت استان جمعیت وارد می شود و این فشار مضاعف فقط و فقط برای ساکنان بومی مازندران باقی می ماند.

وی، همچنین از حجم زیاد زباله تولیدی توسط مسافران انتقاد کرد و افزود: پیش ازشروع هر تعطیلاتی مسئولان محلی با بسیج امکانات خود مناطق مختلف شهرهای استان را پاکسازی می کنند، اما با ورود مسافران تمامی زحمات آنها به هدر رفت.

کاسبان تعطیلات و ورود مسافران غیر بومی هستند.

شهروند دیگری هم که از غرب مازندران برای رفتن به تهران، ازمسیرجاده هراز درحال تردد بود، با انتقاد از اعلام بدون برنامه ریزی قبلی تعطیلی از سوی دولت گفت، درحالی که انتظار هست بیشتر مردم به واسطه کمبود آب ومصرف بی رویه برق درخانه های خود و شهرها بمانند، اما شاهد حضور بدون برنامه ریزی مسافران در مازندران هستیم.

حسین سلحشور گفت: واقعا کسی نیست که بگوید آقا، خانم، گناه مردم مازندران چیست که با هر بار تعطیلات فکر سفر به این استان هستید؟ مردم این استان از نبود زیرساخت های مختلف ازجمله جاده غیراستاندارد وکم عرض، خاموشی های برق درطول شبانه روز و افت فشار آب در رنج و سختی هستند وتحمل چند برابری مسافر که آورده ای برای مردم بومی استان ندارد، چیست ؟

وی اضافه کرد: متاسفانه واقعیت تلخ این هست که صاحبان اکثر فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید در برخی شهرهای استان به خصوص غرب مازندران غیر بومی هستند و درآمدی را که آنها به واسطه حضور مسافر و گردشگر به دست می‌آورند بلافاصله از استان خارج می‌کنند و کاسبان بومی کمترین منفعت را در این زمینه می‌برند.

مازندران خدمت ملی می دهد بودجه محلی می گیرد

یک شهروند آملی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر مازندران همواره به عنوان استانی که درحد یک کشور خدمات ملی در بخش‌های مختلف به حجم بالای بیش از ۲۰ تا ۳۰ میلیون مسافر در طول سال ارائه می کرد، افزود: اگر با حضور مسافران و گردشگران مشکلاتی در منطقه ایجاد می‌شود ناشی از ضعف زیرساخت‌ها است و باید مسئولان در این زمینه پاسخگو باشند.

محمدرضا خرمی افزود: اگر شبکه‌های توزیع برق، آب و گاز به تناسب رشد روزافزون منطقه تقویت می‌شد و تعریض خیابان‌ها و احداث پارکینگ‌ها صورت می‌گرفت دیگر با حضور مسافران شاهد مشکلاتی در این حوزه‌ها نبودیم.

 گردشگری پایدار جایگزین گردشگری انبوه

کارشناسان و صاحبنظران حوزه گردشگری نیز علل بروز مشکلات برای ساکنان بومی مردم غرب مازندران در هنگام حضور مسافران را ناشی از گردشگری انبوه می‌دانند و معتقدند که کشور باید با عبور از گردشگری انبوه به گردشگری پایدار برسد تا علاوه بر بهره مندی بیشتر از این صنعت، تبعات منفی نیز برای جوامع محلی نداشته باشد.

کارشناسان این حوزه معتقدند، اتخاذ یک رویکرد مسئولانه در سفر می‌تواند به میزان قابل توجهی از اثرات منفی ناشی از حضور گردشگران در یک منطقه بکاهد.

به گفته این کارشناسان، نباید اجازه داد تا این فرصت طلایی به تهدیدی برای مردم منطقه تبدیل شود و نارضایتی‌ها در این زمینه افزایش یابد چرا که سرریز شدن صبر و تحمل ساکنان محلی می‌تواند تبدیل به بحران اجتماعی در منطقه شود.

تکمیل بیش از ۹۰ درصد واحدهای اقامتی چالوس

رئیس اداره گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان چالوس به خبرنگار ایسنا گفت: با توجه به تعطیلی روزهای چهارشنبه ۱۱ و پنج شنبه ۱۲ مرداد ماه از شب گذشته بیش از ۹۰ درصد اقامتگاه‌های چالوس تکمیل شده و انتظار می‌رود ظرف امشب همه واحدهای اقامتی چالوس تکمیل شود.

حسین متاجی افزود: حضور حجم زیادی از مسافران در  تفرجگاه‌ها و سواحل چالوس نشان دهنده این است که تعطیلی دو روزه از سوی دولت مسافران زیادی را به منطقه شمال برای استفاده از دریا و جنگل کشانده است.

وی اضافه کرد: همه اعضای ستاد خدمات سفر شهرستان پای کار هستند تا خدمات شایسته‌ای را به مسافران ارائه دهند.

آماده باش پایگاههای امداد جاده ای و هلال احمر و دریایی و کوهستانی

در همین حال مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران، از آماده باش تمامی پایگاه‌های امداد جاده ای، دریایی و کوهستان جمعیت هلال احمر استان در پی اعلام تعطیلات سه روزه آخرهفته خبر داد و گفت: با توجه به تعطیلات اخیر و حضور پرشمار هموطنان ما در استان مازندران، تمهیدات لازم جهت پاسخگویی به فوریت‌های امدادی این ایام توسط این جمعیت پیش‌بینی شده است.

غلامعلی فخاری افزود: به تمامی پایگاه‌های امداد جاده ای، دریایی و کوهستان اعلام آماده‌باش شده است و تیم‌های عملیاتی مستقر در این پایگاه‌ها، با تجهیزات کامل آمادگی لازم جهت ارائه خدمات امدادی به شهروندان، گردشگران و مسافران را دارند.

او ادامه داد: هم‌چنین تیم‌های واکنش سریع و پشتیبانی شعب هم در حالت آماده باش قرار دارند تا در صورت نیاز بتوانند نسبت به پاسخگویی حوادث و سوانح و پشتیبانی از تیم‌های امدادی اقدام کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران: گفت در حوزه سواحل نیز تیم‌های امدادی و موتور سوار مستقر در مناطق ساحلی استان نیز به دقت نوار ساحلی را مورد پایش قرار می‌دهند تا بتوانند به مسافران خدمات لازم را ارائه کنند.

به خط شدن شهرداری های مازندران برای پذیرایی مسافران

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران درعین حال از تمهیدات پیش‌بینی شده در مساجد، تکایا و بقاع متبرکه روستاهای استان در تعطیلات برای استفاده مسافران در این هفته خبر داد و گفت: بعد از اعلام تعطیلی دو روزه توسط هیات دولت، نشستی در استانداری مازندران برگزار و دستور العملی برای همه دهیاران و بخشداران تهیه و صادر شده است.

علی اصغر احمدی افزود: دراین دستور العمل مقرر شد مساجد، تکایا و امامزادگان در روستاهای استان شبانه روزی برای استفاده مسافران باز باشند.

او بر لزوم فعالیت نانوایی‌ها در روستا طبق مقررات تاکید کرد و ادامه داد: تامین مرغ و پروتئین نیز از دیگر موارد این دستور العمل است و دهیاران اگر کمبودی در این زمینه در روستا وجود دارد به فرمانداری‌ها اعلام کنند.

مدیرکل دفترامور روستایی و شوراهای استانداری مازندران ادامه داد:کنترل اقامتگاه‌ های روستایی نیز از جمله مصوباتی بود که در آن مقرر شد دهیاران و بخشداران با نیروهای انتظامی همکاری داشته باشند.

احمدی افزود: ناظرانی از دفتر امور روستایی استانداری روزانه بر عملکرد دهیاران با تهیه گزارش‌های مصور نظارت می‌کنند و شنبه گزارش نهایی به استاندار اعلام می‌شود.

تردد در جاده های پرحجم مازندران و ادامه محدودیت ها

درهمین حال فرمانده پلیس راه مازندران، حجم تردد درجاده های ارتباطی این استان به سمت تهران را پرحجم اعلام کرد وگفت: در روز چهارشنبه به علت حجم بیش از حد ظرفیت ورود خودرو درمسیرجاده کندوان، این جاده یک طرفه اعلام شده وباعث هدایت وازدحام جمعیت در دو جاده هراز وسوادکوه به سمت شهرهای این استان شده است.

همچنین اعلام شد؛تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

پلیس راهور بیان کرد: تردد انواع وسایل نقلیه در صورت پرحجم بودن ترافیک در جاده چالوس از ساعت ۱۲ تا ۲۴ فردا جمعه از آزادراه تهران ـ شمال به مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام مامورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ همان روز از مرزن آباد به کرج و تهران یک طرفه خواهد بود.

جهانتاب افزود:محورهراز ازساعت ۱۴تا ۲۲فردا جمعه درصورت سنگین بودن بارترافیکی از شمال به جنوب به صورت مقطعی یک طرفه خواهد شد.

محدودیت تردد خودروهای سنگین

این مسئول افزود: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج- چالوس و بالعکس و تردد همه تریلرها کماکان از محور هراز ممنوع است.

وی ادامه داد: تردد همه کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۶ تا ۲۴ امروز پنجشنبه و فردا جمعه از محور هراز ممنوع است.

اجرای محدودیت‌های مذکور منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد، با هماهنگی اجرای محدودیت‌ها لغو می‌شود.

فرمانده پلیس راه مازندران خاطرنشان کرد: مسافران و رانندگان می‌توانند برای آگاهی از آخرین وضعیت راه‌ها، انسدادها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و شرایط جوی به سایت www.ir۱۴۱ مراجعه کنند و یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس بگیرند.

اعلام شماره مرکز ترافیکی پلیس راه مازندران

وی تصریح کرد: هموطنان می توانند با مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است تماس حاصل نمایند.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که از طریق سه محور چالوس، هراز وسوادکوه به پایتخت، جاده کیاسر به استان سمنان، رامسر به استان گیلان و گلوگاه به استان گلستان متصل می‌شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید