دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-29
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34335 |
|
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۸:۴۵ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

مهاجرت نخبگان نگران کننده نیست هاشم داداش پور درافتتاح پروژه ورزشی دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین و همچنین کلنگ زنی ساختمان خدماتی این دانشگاه درشهرستان آمل پس از بازدید میدانی گفت: دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین شهرستان آمل دانشگاه جوانی است که برای رسیدن به رشد و مرحله بلوغ زایش علم و فن آوری، به هزینه و […]

مهاجرت نخبگان نگران کننده نیست

هاشم داداش پور درافتتاح پروژه ورزشی دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین و همچنین کلنگ زنی ساختمان خدماتی این دانشگاه درشهرستان آمل پس از بازدید میدانی گفت: دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین شهرستان آمل دانشگاه جوانی است که برای رسیدن به رشد و مرحله بلوغ زایش علم و فن آوری، به هزینه و سرمایه زیادی نیاز دارد. 

 به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاح پروژه ورزشی دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین شهرستان آمل، سه دانشگاه صنعتی بابل، علم و فناوری مازندران و دانشگاه فناوریهای نوین آمل را از دانشگاههای برجسته مازندران دانست.

بازه زمانی نیاز بلوغ دانشگاههای جوان

وی در خصوص عملکرد دانشگاههای دانش بنیان و تخصصی فناوری های نوین تصریح کرد:درآغاز فعالیت دانشگاههای جوان نمی توان انتظار زایش داشت، چون زایش زمانی اتفاق میافتد که دانشگاه به یک مرحله بلوغ رسیده باشد اما درمرحله جوانی نیز استعدادهایی دردانشگاه تازه تاسیس مازندران وجود دارد که میتواند برای منطقه ظرفیت‌سازی خوبی داشته باشد.

به گفته معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درتمام دنیا دانشگاه‌ها در۳ حوزه، افزایش دانش بشری، کمک به بالفعل شدن مزیتهای منطقه‌ای، افزایش ظرفیتهای توسعهای و اثرات اقتصادی نقش آفرینی می کنند که متعاقبا سبب افزایش گستره دانش عمومی می شوند.

وضعیت سرانه ورزشی دانشگاهها مطلوب است

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون وضعیت سرانه ورزشی در دانشگاههای کشور مطلوب است، افزود: طبیعی است، دولت و حاکمیت با سرمایهگذاری درحوزه دانشگاههای فناوری نوین میخواهد،دانشگاههاباافزایش ظرفیتهای منطقهای برتوسعه منطقه‌ای تاثیرات خوبی بگذارد.

داداش پور با اعلام اینکه یک متر سرانه فضاهای سرپوشیده برای هردانشجو و حدود سه متر فضای باز برای آنها آمار بسیار خوبی است، ادامه داد: البته در دنیا شاخص خاصی وجود ندارد تا بدانیم کشورمان در چه وضعیتی قرار دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های کوچکتر و جوانتر به دلیل جوانی و وجود کمبودهای موجود دربحث زمین از زیرساختهای ورزشی کمتر برخوردارند،ابراز داشت: در دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل با توجه به کمبود زمین نمیتوان در یک محدوده کوچک انتظارپاسخگویی به همه نیازهای ورزشی دانشجویان را داشت.

مهاجرت نخبگان نگران کننده نیست
مهاجرت نخبگان نگران کننده نیست
seyyedeamol.ir

افزایش ظرفیت زمین برای گسترش امکانات

داداش‌پورهمچنین اذعان داشت: تعداد یک هزار و ۵۷۰ دانشجو در دانشگاه فناوریهای نوین آمل مشغول به تحصیل هستند هرچند با توجه به سرانه متوسط کشورکمبودهای زیادی احساس میشود که  برای جبران کمبودبایدبتوانیم ظرفیتهای زمین را افزایش دهیم تامنابع لازم برای گسترش فضاهای ورزشی در حوزه دانشگاهی افزایش یابد.

مهاجرت نخبگان نگران کننده نیست

این مسئول علمی درخصوص مهاجرت دانشجویان نخبه تاکید کرد: آمار خاصی از این مهاجرت نداریم چراکه وزارت علوم صرفا مسئول خروج دانشجویان نیست.

وی در ادامه تاکیدکرد: باید همه دستگاه‌ها به فرایند ماندگاری نخبگان کمک کنند تا تعادل بین مهاجرت‌ دانشجواز کشوربرای ادامه تحصیل با پذیرش دانشجو ازکشورهای همسایه در شرایط مساو‌ی قرار گیرد.

وی افزود: آمار خروج نخبگان در کشور ناراحت‌کننده نیست و با توجه به داده‌های جهانی، ازآمارکاملا معمولی برخورداراست، ولی درکل دنیامرسوم هست که کشورهای مهاجرفرست،ازمهاجر‌پذیرترین کشورهانیزمحسوب می‌شوند،مانند: کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان، ایتالیا، کانادا، استرالیا که بعنوان کشورهای مهاجرپذیر از جهت جمعیت دانشجویی در جایگاه کشورهای مهاجر‌فرست نیز قرار دارند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید