جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34339 |
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

جشنواره ها تخصصی می شوند جوادی به کم بودن بودجه فرهنگ و هنر درسطح کشور اشاره و عنوان کرد: حتی گفتن این مبلغ برای فرهنگ کهن ما خجالت آوراست، امور فرهنگی از جمله اموری هست که دولتها نباید از آن غافل شوند و آنرا درآمدزا محسوب کنند که ادارات کل ارشاد خودشان هزینه شان را […]

جشنواره ها تخصصی می شوند

جوادی به کم بودن بودجه فرهنگ و هنر درسطح کشور اشاره و عنوان کرد: حتی گفتن این مبلغ برای فرهنگ کهن ما خجالت آوراست، امور فرهنگی از جمله اموری هست که دولتها نباید از آن غافل شوند و آنرا درآمدزا محسوب کنند که ادارات کل ارشاد خودشان هزینه شان را دربیاورند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفتگو با سیده آمل برگزاری جشنواره ها را محل خوبی برای شناسایی استعدادها دانست و گفت: ما در جشنواره ها به داشته های فرهنگی، هنری هر منطقه پی می بریم.

وی افزود: در جشنواره ها با رقابت سالم ظرفیت ها شکوفا شده و در این رقابت ایجاد انگیزه می شود، به همین دلیل برگزاری جشنواره ها برای فرهنگ و ارشاد استان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

تغییر نوع رویکرد جشنواره ها

حسین جوادی باتاکیدبراینکه ما به دنبال کاری متفاوت هستیم ادامه داد: به همین دلیل ما بدنبال تخصصی نمودن جشنواره ها هستیم تا نوع  رویکرد جشنواره ها به سوی حرفه ای شدن تغییر کند

جوادی با اشاره به اینکه، برگزاری جشنواره سختی های خاص خودش را دارد،اظهار داشت: تعامل وهماهنگی های زیادی می خواهد تا جشنواره ای بزرگ و فاخر شکل بگیرد.

۱۰ جشنواره تخصصی برای ۱۰ شهر مازندران

وی از توزیع ۱۰ جشنواره تخصصی به ۱۰ شهر مازندران خبر داد وبیان داشت: من باب مثال: برگزاری جشنواره تاتر را به شهرستان تنکابن و جشنواره شعر را به شهرستان نور و جشنواره فضای مجازی را به قائمشهرو جشنواره هنرهای تجسمی به شهرستان آمل و دیگرشهرهای استان به اقتضای ظرفیتشان جشنواره ای تعلق گرفت.

جوادی آملی درادامه تصریح کرد: این نوزیع متجانس با ظرفیت هرشهر جشنواره ها را حرفه ای تر می کندو ما در آینده شاهد برگزاری جشنواره های حرفه ای با آثار تخصصی دراستان خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین گفت: هر شهرستان می تواند به رشته های مختلف بپردازد اما جشنواره تخصصی او بنا به رشته تخصصی است که ما برایش مکلف کرده ایم.

جشنواره ها تخصصی می شوند

وی اضافه کرد: قطعا جشنواره های تخصصی به ارتقاء عالمانه و آگاهانه و مدبرانه یک رشته کمک خواهد کرد و این طرحی است که احساس می شود تحول جدیدی را درعرصه فرهنگ وهنر استان مازندران درپی خواهد داشت.

حسین جوادی آملی با اعلام این مطلب که این نوع جشنواره ها یک روز کامل کاری را دربر خواهد گرفت، ابراز داشت: قراراست ۱۰جشنواره درهریک از این ۱۰ شهر از ساعت ۸ صبح تا ۹ شب هنرمندان با ارائه آثار خود در رشته مرتبط، دور هم جمع شوند ودرقالب کلاسهای وورک شاپ و جلسات پرسش؛ پاسخ با یکدیگر وهنرجویان خود تبادل نظر داشته باشند و درتعاملی با مدیرکل مربوط دیدار کنند ومسائل مرتبط را بازگو کرده با چهره های شاخص آن رشته آشنا شوند و گپ و گفت دوستانه انجام گیرد که این طرح فرهنگی درنوع خود بی نظیر است.

دلیل نداشتن آورده مالی برنامه های فرهنگی

حسین جوادی برنامه های فرهنگی را جزء کارهای خدماتی عنوان کرد وتاکید کرد: باوجود اهمیت فرهنگسازی درجامعه، همین امر باعث شد تا کارهای فرهنگی هیچ آورده مالی نداشته باشد، قطعا دولتها باید به جامعه خدمات فرهنگی فاخر ارائه دهند و دراین خصوص باید به این نتیجه برسند برای این امر مهم هزینه کنند، چرا که درغیر اینصورت هستند دشمنان ما که برای تغییر رفتار و باورهای فرهنگی مردم ما هزینه کنند که تاکنون همین اواخر نتیجه آن را هم دیدیم.

جوادی به کم بودن بودجه فرهنگ و هنر درسطح کشور اشاره و عنوان کرد: حتی گفتن این مبلغ برای فرهنگ کهن ما خجالت آوراست، امور فرهنگی از جمله اموری هست که دولتها نباید از آن غافل شوند و آنرا درآمدزا محسوب کنند که ادارات کل ارشاد خودشان هزینه شان را دربیاورند.

مرتفع سازی چالش های فراروی اجرای برنامه های فرهنگی

این مسئول فرهنگ وهنراستان یکی از راهکارهای مرتفع سازی چالش های مالی این حوزه را تعریف همزمان برنامه های فر هنگی با اعتبار مالی آن برنامه توسط دولتها اعلام کردوگفت: مصوبه دولت در راستای تعلق ۲ درصدی بودجه هر اداره و شرکت برای کمک به انجام امور فرهنگی هر شهر باید از فعل تئانستن به بایستن تغییر کند و نهادها و دستگاههای اداری باید ملزم به پرداخت ۲ درصد هزینه درخصوص فعالیت های فرهنگی شوند.

راهکارهای پیش رو

حسین جوادی آملی از دیگرراهکارهای همیاری به فرهنگ و هنر تقویت شورای فرهنگ عمومی و همکاری شهرداری ها با ادارات فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستانها نام برد و اذعان داشت: دررابطه با انجام امور فرهنگی با شهرداریها قراردادی بسته می شود تا برنامه های فرهنگی بصورت مشترک در تمام شهرها انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تلفیق برنامه های فرهنگی با امور شهرداری را فرصتی مغتنم بیان کردوخاظر نشان شد: قرار است درطرح معرفی شهر نمونه فرهنگی استان، هرشهر از زیر مجموعه شهرستانی با ارائه طرح فرهنگی، هنری فاخر وبا بازتاب اجرای آن بعنوان شهر نمونه فرهنگی مازندران انتخاب و معرفی شود که اعتبار مالی خوبی نیز برای فرهنگسازی انجام شده آن شهرداری و شهر بعنوان الگو تعلق خواهد گرفت.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید