شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-04
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 35812 |
|
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

مدیریت بحران چالش عمارت تمام مسئولین کشوری و استانی از ابرتهدید دپوی سایت زباله عمارت جاده هراز آمل می گویند اما تاعمل فاصله ای ۲۰ ساله است. به گفته حمیدبخشی، تمام خدماتی که بصورت غیرمسلحانه به اداره امورمردم کمک می کند را پدافند غیرعامل یا دفاع غیرعامل(passive defense )می گویند. مدیرکل هواشناسی استان مازندران: جا […]

مدیریت بحران چالش عمارت

تمام مسئولین کشوری و استانی از ابرتهدید دپوی سایت زباله عمارت جاده هراز آمل می گویند اما تاعمل فاصله ای ۲۰ ساله است.

به گفته حمیدبخشی، تمام خدماتی که بصورت غیرمسلحانه به اداره امورمردم کمک می کند را پدافند غیرعامل یا دفاع غیرعامل(passive defense )می گویند.

مدیرکل هواشناسی استان مازندران: جا دارد ازهمین جابه مسئولین کشوری، استانی و شهرستان اعلام کنم، خطر بیولوژیک سایت دپوی زباله عمارت را جدی بگیرید و هیچ وظیفه ای را بالاتر و مهمتر ازحل بحران زباله عمارت آمل و سونامی پیش رو ندانید.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: همایش نکوداشت بیستمین سالگرد پدافندغیرعامل با حضور مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری مازندران،مدیرکل هواشناسی استان مازندران، امام جمعه شهرآمل، امام جمعه شهر امامزاده عبدالله، فرماندارویژه شهرستان آمل،شهردارآمل،نماینده منتخب شهرستان، مدیران و نمایندگان دستگاههای اجرایی این شهرستان درسالن اجتماعات شهرداری آمل برگزارشد.

۸ آبان ۱۳۸۲ سالروز تاسیس پدافندغیرعامل در ایران

حمیدبخشی، با بیان اینکه هرساله ۸ آبان ماه برنامه هایی تحت عنوان پدافندغیرعامل همزمان درسراسرکشور برگزار میشود، ابراز داشت: این برنامه ها بیشتر جنبه آموزشی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی داردکه درکنار آن بسیاری ازبازدیدها، افتتاحیه های پروژه های مرتبط با پدافندغیرعامل نیز به اجرادر می آید.

وی در ادامه افزود: امسال بیش از ۶۰۰ عنوان برنامه از سوم تا دهم آبان ماه در سطح استان مازندران انجام خواهد شد.

حوزه های ماموریتی پدافندغیرعامل

 مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری مازندران تصریح کرد: آنچه که برای ما حائز اهمیت هست این است که با آموزش های عمومی و فرهنگسازی همه مردم و مدیران اجرایی را از بحران و پیشگیری از خطرات وقایع آگاه سازیم تا خدای ناکرده جامعه دچار حادثه نشود.

وی از حوزه ماموریتی مجموعه پدافندغیرعامل می گوید: افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، استمرار خدمات ضروری و تسهیل مدیریت بحران از کارهایی است که در ستاد بحران برای رسیدن به ایجاد پایداری سلامت جامعه است تا خدای ناکرده جان مردم و اموالشان به خطر نیافتد و نظم امور مختل نشود.

تصویب سازمان پدافندغیرعامل درمجلس

به گفته حمیدبخشی، تمام خدماتی که بصورت غیرمسلحانه به اداره امورمردم کمک می کند را پدافند غیرعامل یا دفاع غیرعامل(passive defense ) می گویند.

مدیرکل پدافندغیرعامل مازندران با اشاره به اینکه برخلاف سازمانهای دیگر با سبقه دیرینه؛ سازمان پدافندغیرعامل یک سازمان نوبنیان است که بیستمین سال تاسیس آن را پشت سرمی گذاریم و امسال مجلس شورای اسلامی قوانین این سازمان را به تصویب رسانید که در شهریور ماه امسال نیز به ارگانها ابلاغ و در ۶ ماه آینده تشکل های آن نیز رسما وارد عمل خواهندشد.

سطوح چهارگانه پدافندغیرعامل

وی با تاکیدبراینکه این تشکل دارای ۱۱کارگروه تخصصی درهر استان است که به لحاظ ساختاری ۴ سطح دارد،اذعان داشت: سطح اول شورای پدافندغیرعامل که با ریاست استانداربا اعضای ترکیبی نیروهای کشوری و لشکری است و دومین سطح دبیری شورای پدافندغیرعامل توسط اداره پدافندغیرعامل ضمن دبیرکل ستادی، حوزه ماموریتی خود را در راستای نظارتی، تسهیل نمودن، هشداردهنده بودن انجام وظیفه می کند.

بخشی سومین سطح کاری رادرحوزه نظارتی، پیگیری گزارشات ارسالی اعلام و اظهار کرد:چهارمین سطح پدافندغیرعامل فرمانداران ماهستند، همچنان که ریاست شورای تامین شهرستان را بعهده دارند، رئیس شورای پدافندغیرعامل نیز هستند.

مدیریت بحران چالش عمارت

مدیرکل پدافندغیرعامل مازندران به تهدید بحران زباله عمارت پرداخت واعلام کرد: این معضل پروژه نه تنها زمینهای زراعی و محیط زیست را به مخاطره انداخته بلکه پروژه سدهراز رانیز دچار چالش نموده یکی از ابرتهدیدها در موضوعات مدیریتی کلان استان هست که باید حل شود.

روزانه ۴۱۰ تن زباله به عمارت سرریز می شود

سیدمحمدرضا رضوی درادامه این همایش با هشدار بزرگترین پدیده بحران درمازندران سخنان خود را آغازکرد وگفت: روزی ۴۱۰ تن زباله به سایت دپوی زباله عمارت آمل ریخته می شود و جوشش شیرابه ها و گازهای مسموم حاصل از آن در جاده ترانزیت هراز فاجعه ملی است که باید فکری عاجل برای حل این معضل به انجام رسد.

مدیرکل هواشناسی استان مازندران تاکید کرد: اگر بارش سیل آسای غیرپیش بینی انجام شود، با رانش سونامی زباله در جاده و رودخانه هراز روبرو خواهیم شد.

وجود سم کشنده کادمیوم در انباشت زباله ها

وی درتوضیحات بیشتر ازخطرات سم کادمیوم موجود این سایت زباله می گوید: با ورود این سم به آبهای زیرزمینی و مزارع کشاورزی قطعا شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی انواع بیماریهای لاعلاج بخصوص سرطان های پوستی و گوارشی خواهیم بود.

رضوی همچنین اضافه کرد: اگر از امروز به عمارت زباله ای ورودپیدا نکند تا ۱۰ سال دیگر خطرات آن به قوه خودش باقی است و تنها راه حل آن جمع شدن پلاستیک از زباله و خشک شدن آن، سپس انتقال به نمکزار بین سمنان ، یزد هست ولاغیر

هشدارسونامی خطرات زباله عمارت

مدیرکل هواشناسی استان مازندران: جادارد از همین جا به مسئولین کشوری، استانی و شهرستان اعلام کنم خطر بیولوژیک سایت دپوی زباله عمارت را جدی بگیرید و هیچ وظیفه ای را بالاتر و مهمتر از حل بحران زباله عمارت آمل و سونامی پیش رو ندانید.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید