جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-03
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 35105 |
|
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

ماهیت دستگاه محیط زیست در۲ مرحله حدود ۷۴۰ کیلوگرم لاشه خوک شکار شده کشف و متهمین به مراجع قضایی تحویل داده شدند. ریاست محیط زیست شهرستان آمل در مصاحبه اختصاصی با سیده آمل از راه اندازی خانه محیط زیست و ساماندهی ثمن های مردمی دوستداران طبیعت ایران در این شهرستان خبر داد و افزود: ماهیت […]

ماهیت دستگاه محیط زیست

در۲ مرحله حدود ۷۴۰ کیلوگرم لاشه خوک شکار شده کشف و متهمین به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

ریاست محیط زیست شهرستان آمل در مصاحبه اختصاصی با سیده آمل از راه اندازی خانه محیط زیست و ساماندهی ثمن های مردمی دوستداران طبیعت ایران در این شهرستان خبر داد و افزود: ماهیت دستگاه محیط زیست نظارتی است و کنترل حفظ محیط زیست در بخش های مختلف صنعتی، معدنی، منابع طبیعی و شکارصید جزء دستور کار ما هست.

دستگیری قاچاقجیان شکارو فروش گوشت خوک

به گفته علی محمددعاگو در ۲ ماه اخیر توسط همکاران زحمتکش محیط زیست آمل در ۲ مرحله حدود ۷۴۰ کیلوگرم لاشه خوک شکارشده از ۲ باند شکار و فروش گوشت کشف و ضبط شده و متهمین به مراجع قضایی تحویل داده شده اند.

راه اندازی خانه های محیط زیست

وی در ادامه با تاکید براینکه تمام سعی مابراین است تا محیط زیست را مردمی کنیم بیان داشت: باید مردم، احساس و قبول کنند محیط زیست متعلق به خودشان است و اگر درحفظ آن کوتاهی کنند آلودگی ایجاد شده طی چرخه زمانی به خودشان بازمی گردد، بنابراین یکی از راهکارهایی که در دست اقدام داریم برپایی خانه محیط زیست است.

ماهیت دستگاه محیط زیست

دعاگو نتیجه نشست با ثمن های مردمی برای راه اندازی خانه محیط زیست را خوب ارزیابی کرد وگفت: با حضور علاقمندان به محیط زیست؛ این خانه می تواند بصورت متمرکز عمل نموده و اتاق فکری برای همیاری محیط بانان سازمان باشد.

جلوگیری ازصدور بی رویه مجوز بهره برداری معادن هراز

رئیس محیط زیست شهرستان آمل درخصوص راه اندازی بی رویه جاده هراز تصریح کرد: صاحبان ۶۰ واحد معدنی در دره هراز مجوز گرفته اند که از این تعداد ۳۲ واحد معدنی فعال هستند که تمام سعی ما کنترل آلایندگی آنها و حداقل آسیب به منابع طبیعی است و درصورت مشاهده تخلف برابر با قانون برخورد می شود.

استاندارد عرصه محیط بانی جهان

وی از سختی کار محیط بانان ایران در وسعت زیاد می گوید: دراستاندارد جهانی آمده است درقبال ۱ هکتار ازمحیط زیست ۱ محیط بان قرار می گیرد و این در حالی است که درکشور ماهر ۵ هکتار محیط زیست ۱ محیط بان دارد به همین علت تعداد شکارچیان از محیط بانان بیشتر است.

عدم جذب محیط بان از مشکلات کنترل محیط زیست

علی محمددعاگو با اشاره به اینکه در اداره محیط زیست آمل فقط ۱۵ محیط بان در ۳ پاسگاه محیط بانی بصورت رسمی فعالیت دارند ادامه داد: با توجه به کمبود نیروی محیط بان و ۵۵ درصد ردیف خالی برای جذب نیرو در سازمان محیط زیست؛ متاسفانه برای جذب نیروی تازه نفس هیچ اقدامی انجام نمی شود.

معضل پسماند زباله

رئیس محیط زیست شهرستان آمل همچنین به مساله پسماند زباله بیمارستانی پرداخت و اذعان داشت: خوشبختانه پسماند بیمارستانها و مراکز درمانی آمل مدیریت شده است و پس از تفکیک آنها و عفونت زدایی مانند پسماندزباله های عادی دپو می شود.

دعاگو با ابراز نگرانی از وضعیت کوه زباله عمارت در جاده هرازاضافه کرد:متاسفانه هنوزتصمیم قطعی در خصوص آنالیز عملکرد معضل زباله عمارت انجام نشده است و تنها جلساتی با مسئولین برگزارشد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید