جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34302 |
|
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۳۰ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

مازندران کریدور تجاری منطقه نشست همکاری تجاری، اقتصادی ایران و روسیه با حضور ۲۱ شرکت دانش بنیان روس در شهرستان آمل با حضور سیدمحمود حسینی پور، استاندار مازندران، مدیران وزارت توسعه اقتصادی کشور روسیه، خیریانپور، معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار مازندران، مدیرکل صمت مازندران، نعمت زاده رئیس پارک علم و فناوری استانو سیدعباس حسینی فرماندارشهرستان آمل […]

مازندران کریدور تجاری منطقه

نشست همکاری تجاری، اقتصادی ایران و روسیه با حضور ۲۱ شرکت دانش بنیان روس در شهرستان آمل با حضور سیدمحمود حسینی پور، استاندار مازندران، مدیران وزارت توسعه اقتصادی کشور روسیه، خیریانپور، معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار مازندران، مدیرکل صمت مازندران، نعمت زاده رئیس پارک علم و فناوری استانو سیدعباس حسینی فرماندارشهرستان آمل برگزارشد.

استاندار مازندران: اقتصاد دانش‌بنیان برای تقویت محصولات بومی و فناوری تجاری سازی گام بزرگی است که باید همه صاحبان صنعت و تولید بدنبال آن باشند.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل : سیدمحمود حسینی‌پور در نشست همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و روسیه به میزبانی مازندران در شهرستان آمل، به دفاع مقدس کشور ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق اشاره کرد و گفت: شرایط آن روزما بگونه ای است که امروز کشور روسیه دریک جنگ تمام عیار با اوکراین قرار گرفت.

جنگ فرصت مناسب برای خودشناسی است.

وی در ادامه افزود: ایران شاید بیش از دیگرکشورها شرایط اقتصادی روسیه را با توجه به حضور درجنگ درک کند، چرا که خود، شرایط بسیار سختی را در آن سال‌ها تجربه کرده است، دورانی که باعث استقلال و پیشرفت کشور ایران شد.

استاندار مازندران با تاکید براینکه جوانان ایران توانستند از دل تحریم‌ها بهترین فرصت‌ها را ایجاد کنند، بیان داشت: شاید روسیه درحوزه سیاسی با سوریه یک روابط راهبردی و استراتژیک داشت، ولی امروز با ایران به لحاظ راهبردی روابط استراتژیکی اقتصادی خوبی دارد.

تبادلات علمی دانش بنیان دو کشور

حسینی‌پور همچنین ابراز داشت: شاید به دلیل ملاحظاتی که در عرصه بین‌المللی بوده زمینه ای برای ایجاد این روابط فراهم نشد تا در زمینه دانش‌بنیان گفت‌وگو کنیم،، اما امروز فرصت مناسبی ایجاد شد تا دو کشور بتوانند درعرصه‌های تجاری، اقتصادی و فرهنگی گفتگو کرده و وارد میدان عمل شوند.

مازندران کریدور تجاری منطقه

به گفته استاندار مازندران: استان مازندران بعنوان کریدور شمال و جنوب یکی از محورهای مهم ایران جهت همکاری و ارتباط با روسیه است؛ امیدواریم با وجود مهمانان روسیه تعامل و همکاری با مراکز دانش‌بنیان و فعالان صنعتی پیدا کرده تا آینده نزدیک این گفتمان بین‌المللی درحوزه‌های فرهنگی، اقتصادی،  تجاری و حتی گردشگری بیش از پیش ایجاد شود.

وی همچنین اظهار داشت:نیروی انسانی جوان ودانش‌بنیان یکی‌ ازبزرگترین فرصت‌ هاست که باید در مازندران از این فرصت در زمینه های مختلف به خوبی استفاده شود.

اقتصاد مقاومتی منتج از علوم دانش بنیان

این مسئول دولتی بااشاره به اینکه ایران ازنظر سیاست‌های کلان نظامی با کشورهای استکبار در یک سطح است بیان داشت: درکشور ما توسعه اقتصاد دانش‌بنیان از منظر دیگر اهمیت دارد و آن هم سویی با اقتصاد مقاومتی است،اکنون شرایط ژئوفیزیک جهان و تحولات در عرصه‌های بین‌المللی درحال دگرگونی است و ظرفیت‌های بی بدیل کشورایران و بکارگیری از اقتصاد مقاومتی، ایران را درسطح بین‌المللی جهان قرار داده است، و این برکسی پوشیده نیست.

حسینی‌پور با اعلام اینکه استاندار مازندران: اقتصاد دانش‌بنیان برای تقویت محصولات بومی و فناوری تجاری سازی گام بزرگی است که باید همه صاحبان صنعت و تولید بدنبال آن باشند، تاکیدکرد: بی تردید یکی از واژه‌های اصلی اقتصاد دانش‌بنیان در استان پرظرفیت مازندران رقم خورد و با تاکیدات رهبری و تلاش‌های ارکان مختلف نظام و به رقم همه موانع و مشکلات اقتصاد دانش‌بنیان توسط جوانان پرنشاط و با انگیزه ایرانی پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

وی همچنین تصریح کرد: در این جلسه استارت آپی امروز دانش‌بنیان با روسیه می‌تواند به بالندگی تعامل تجاری کشور کمک کند و این نشست فرصت بزرگی برای تجار فعالان تولیدی دانش‌بنیان استان است تا کانون نوآوری دانش‌بنیان منطقه تبدیل شود.

حضور جوانان در عرصه های مختلف فرصتی مناسب است

استاندار مازندران نیروی انسانی جوان و دانش آموخته را یکی از بزرگترین فرصت‌های ایران دانست و مطرح کرد: استان مازندران ضریب هوشی اول کشور را در اختیار دارد و براساس تحلیل‌های علمی، اقتصاد دانش‌بنیان بر جهاد محور استوار است که مایه و ارکان اساسی راهبردهای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان را تکمیل خواهد داد و اصول اساسی برنامه‌های تشکیل می‌دهد.

آمل قطب اقتصادی و تجاری مازندران

حسینی پور با اعلام اینکه آمل یکی از شهرستان‌های اقتصادی مازندران است ادامه داد: ۷۰ درصد قطعات اتومبیل‌ها در اینجا تولید می‌شود و بزرگترین صنایع حوزه دانش‌بنیان قرار گرفته است، مازندران آمادگی جهت معرفی دیگر شهرستان به کشور روسیه را دارد چرا که دولت موظف به حمایت جهت ارتقای کسب و کار جوانان کشور است؛ به زودی اعزام هیئت فعالان اقتصادی به روسیه جهت ادامه تعامل و همکاری دستور کار است تا این همکاری تداوم پیدا کند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید