شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34288 |
|
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

تعاملات ایران و روسیه درآمل به همت فرمانداری شهرستان آمل و رئیس پارک علم و فناوری مازندران نشست همکاری تجاری و اقتصادی ایران و روسیه در تالار اکسین آمل برگزارشد. در این نشست همکاری گروه اقتصادی و حقوقی دو کشور با اهداف مشترک رشد و توسعه شرکت‌های تجاری و تصویب قراردادهای دوجانبه در صدد رفع […]

تعاملات ایران و روسیه درآمل

به همت فرمانداری شهرستان آمل و رئیس پارک علم و فناوری مازندران نشست همکاری تجاری و اقتصادی ایران و روسیه در تالار اکسین آمل برگزارشد.

در این نشست همکاری گروه اقتصادی و حقوقی دو کشور با اهداف مشترک رشد و توسعه شرکت‌های تجاری و تصویب قراردادهای دوجانبه در صدد رفع مشکلات شرکت های تازه بنیان و به دنبال آن استفاده از ظرفیت های موجود برای رسیدن به توسعه اقتصادی جهانی برآمدند.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: مدیرکل همکاری‌های بین‌المللی تیم تجاری روسی دراین نشست، همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و روسیه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: دراین سفر یکروزه از ۴۰شرکت بازدید بعمل آمدکه مشخص شد،میتوان تعاملات خوبی را برای ادامه کارهای اقتصادی با این منطقه داشته باشیم.

تعاملات ایران و روسیه درآمل

تاتیانا بالابانوف ادامه داد: در این نشست شرکت‌های نفت، ذغال سنگ، محصولات سنگین و اتوماسیون و طراحی شرکت ها حضور داشتند که بصورت اهداف مشترکی با شرکت‌های روسیه ارتباط برقرار کردند.

وی به راه اندازی شعبه زغال سنگ روسیه در مازندران بشکل اتوماسیون اشاره و تصریح کرد: امیدواریم با همکاری مثبت، این دو کشورگام های مثبتی را در جهت توسعه اقتصادی جهانی برداشته و از ظرفیت های ایران به رشد تجارت جهانی برسیم.

تعاملات ایران و روسیه درآمل

گزارش اجمالی از پارک علم و فن آوری مازندران

قربانعلی نعمت زاده، رئیس پارک علم و فناوری مازندران نیز در گزارشی اجمالی از دستاوردهای این مجموعه عنوان کرد: پارک علم و فناوری مازندران در راستای حمایت اقتصادی، رشدوشکوفایی استعدادهادرسراسرکشور دردانشگاه‌هاورودپیداکرده است.

فناوری نوین در چشم انداز آینده

نعمت زاده همچنین بیان داشت: تشویق و ترغیب جوانان فن آور با ایده‌های خلاق به صورت مستمر ازجمله فعالیت های این مجموعه هست و درادامه توجه به تولید و ثروت از طریق شبکه‌سازی دانش‌بنیان، نیازسنجی ایده‌پردازی تحقیق و توسعه طراحی و مهندسی، تجاری‌سازی و انتقال فناوری نوین در چشم انداز آینده مورد توجه ما هست.

وی ازاهداف این پارک به تبدیل پارک علمی فناوری مازندران به مرکزبین‌المللی شناخته شده با تولید محصولات دانش بنیان اشاره کرد و افزود: ساختن بستر قوی و مطمئن و سازنده برای فناوران جوان از اهداف دیگر این سازمان است.

 رئیس پارک علم و فناوری مازندران درگزارش خود اذعان داشت:هم‌اکنون در این استان ۷۷ شرکت پیش رشد، ۱۷۲ شرکت درحال رشد و ۴ تا پسا رشد و چهار مجموعه شرکت فعالیت دارند ودرحوزه‌های فناوری خدمات تجاری‌سازی،محصولات پیشرفته، محصولات دارویی و پزشکی، ماشین‌های پیشرفته نرم افزار و تکنولوژی، پاتولوژی پیشرفت خوبی داشت که در مجموع ۴ هزار و ۱۶۶ نفر با ۱۷۲ نفر دکتری و ۶۳۲ نفر فوق لیسانس، یک هزار و ۵۳۱ نفر لیسانس و ۸۳۱ نفر دیپلم در این پارک مشغول بکار هستند.

محصولات استراتژیک دانش بنیان

قربانعلی نعمت زاده دانش بنیان شدن محصولات استراتژیک کشاورزی بخصوص برنج را از اهداف بزرگ مجموعه خود اعلام کرد و اظهار داشت: درامر تعاملات با کشورهای خارجی اکنون با ۳۳ شرکت از ۳۰ کشور مبادله کالا انجام می‌شود که روسیه، اذربایجان، ترکیه، عمان و عراق از جمله آن کشورهاست.

افزایش و توسعه مراکز رشد

وی همچنین تاکیدکرد: درحال حاضرپارک فناوری مازندران بدنبال ارتباطات جدید تجاری با کشورهای جهان هست که با فعالیت ۱۰ مرکز رشد در شهرستان‌ها امیدواریم، در آینده نزدیک هر شهرستان یک مرکز رشد داشته باشدو سهم سرانه استان از ۳.۶ دهم درصد را به ۷.۱۰ دهم درصد افزایش دهیم.

تعاملات ایران و روسیه درآمل

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید