چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-08
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 35715 |
|
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

مازندران سرآمدجهان اسلام است حسینی بوشهری: امروزه در فضای جنگ بین علم و دین کفه سنگین را به نفع علم رقم زده اند. به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه درمراسم آغازسال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ حوزه‌های علمیه آمل که در سالن اجتماعات فرهنگ وارشاد این شهرستان برگزارشد با تاکیدبر اینکه علوم حوزوی در […]

مازندران سرآمدجهان اسلام است

حسینی بوشهری: امروزه در فضای جنگ بین علم و دین کفه سنگین را به نفع علم رقم زده اند.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه درمراسم آغازسال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ حوزه‌های علمیه آمل که در سالن اجتماعات فرهنگ وارشاد این شهرستان برگزارشد با تاکیدبر اینکه علوم حوزوی در شهرهای مختلف باید رونق پیدا کند، بیان داشت: روحانیت باید درعین رعایت ارزش‌ها و معیارها به موضوعات با نگاه عمیق بنگرد و مطابق با اصالت‌های خط مشی حوزوی و معیار لازم پیش برود.

مازندران سرآمدجهان اسلام است

 به گفته آیت الله حسینی بوشهری: استان مازندران و آمل با وجود علمای برجسته ای همچون آیت الله جوادی آملی و علامه حسن زاده آملی، در حوزه علم، فقاهت و اندیشه سرآمد جهان اسلام است،

وی همچنین ادامه داد: امروزه جایگاه روحانیت با قرار گرفتن در دنیای پست مدرن و غبارآلود که رابطه بین علم و دین در آن بحثی اساسی دارد، ازاهمیت بسیار برخوردار بوده و مهمتر آنکه علم از دین جدا نیست که هرکس راه خود را برود. حسینی بوشهری تصریح کرد: امروزه در فضای جنگ بین علم و دین کفه سنگین را به نفع علم رقم زده اند

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه به اهمیت داشتن مکتب پرداخته و افزود: باید درجامعه زبان دین حاکم شود و وظایف روحانیت در عرصه علم و دین همچنان پرچم برافراشته باید در اهتزاز باشد.

وی اذعان داشت:اگرچه تلاش‌های زیادی برای پایین آوردن این پرچم از سوی استکبار و دشمنان شده است اما باید این وظیفه سنگین با دستان روحانیت حفظ شود.

حسینی بوشهری با اشاره به امکانات دشمنان اظهارداشت: تمام امکانات و دستگاه‌های اطلاعاتی دنیا به جنگ دین، روحانیت و علما به کار گرفته شده است،

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان شد: دشمنان تنها مشکلشان انقلاب اسلامی نیست بلکه با ریشه اسلام و دین دشمنی دارند؛ روحانیت و علما سکانداران هدایت و روشنی هستند و اگر در جامعه ناهنجاری فرهنگی وجود دارد یا بخاطر کم کاری روحانیان است و یا اینکه این قشرکمتر به میدان آمده‌است.

استفاده از ظرفیت های پیش رو

  آیت‌الله سید‌هاشم حسینی بوشهری به ظرفیت های خوب پیش روی روحانیت اشاره کرد و گفت: با این استفاده بهینه، می توان به موقع ورود پیدا کرده و همیشه در میدان باشند، روحانیت باید با مردم صادق بوده و صادقانه با مردم رفتار کنند تا اقبال و استقبال مردم نیز از این حیث بیشتر شود زیرا سخن، کردار و رفتار روحانیت در طول تاریخ حجت شرعی مقبول بوده است.

روحانیت ملجا و پناهگاه مردم هست

وی خطاب به  طلبه‌ها عنوان کرد: طلبه ها باید بدانند که خداترسی همیشه برای روحانیت از آغاز تا پایان راه باید باشد، امروز روحانیت ملجا و پناهگاه مردم هستند و در این تهاجم عجیب و غریب علیه روحانیت جایگاه روحانیون بسیار ارزشمند است.

مازندران سرآمدجهان اسلام است
مازندران سرآمدجهان اسلام است
Seyyedeamol.ir

تشکیل ۹۰ کانون در مدارس علمیه مازندران

حجت‌الاسلام محمدجواد فلاح مدیر حوزه علمیه مازندران هم در ادامه مراسم اعلام کرد: در اجرای طرح آموزش حدود ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه دردستور کار قرار گرفت که تاکنون ۵۰۰ طلبه بین سه تا ۹ سال در آموزش پایش شدند و سه چهارم به حوزه برگشتند.

وی تاکید کرد: در جهت توسعه حوزه علمیه استان تقاضای مدرسه فقه اصول در شورای گسترش مطرح شد و مورد پیگیری قرار گرفت و در آمل با تاسیس آن در سال ۸۷ تاکنون در رشته‌های مختلف تدریس شده و  پنج رشته دیگررا نیز در دستور کارداریم.

فلاح با اشاره به اینکه درس خارج رسمی در سه شهر آمل، محمودآباد و قائمشهر انجام می‌شود، اضافه کرد: ۹۰ کانون در مدارس علمیه  استان مطرح شده است.

رئیس حوزه علمیه مازندران متذکرشد: در اجرای مراسم نکوداشت علمای برجسته مازندران تاکنون نکوداشت سه عالم انجام شد و ادامه آن دردستور کار است

 حجت‌الاسلام محمدجواد فلاح مهمترین دغدغه حوزه را اشتغال اساتید و کادر مدارس علمیه و تخصیص بودجه برای تدریس دانسته و بیان کرد: سال گذشته تمام دغدغه ما در امر علمی پژوهشی بود که حل شد و اکنون بخش عمده، مشکلات طلاب است که انشاالله با برنامه ای مدون حل خواهد شد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید