پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-09
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 35722 |
|
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۷:۰۰ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

بررسی سیاه چاله سرطان Lifestyle ،یانحوه سبک زندگی فرآیندی است که درسلامت ماتاثیرات بسزایی خواهدگذاشت،چالش کانسر سرطانی متاسی ازعلتهای مختلف زیست محیطی است که می توان با تغییر نحوه سبک زندگی از آن پیشگیری کرد. توصیه پزشکان حوزه سلامت؛ برای بهبود اوضاع، بازگشت به سبک زندگی ایرانی یعنی دوری از تشعشعات مخرب امواج گوشی های […]

بررسی سیاه چاله سرطان

Lifestyle ،یانحوه سبک زندگی فرآیندی است که درسلامت ماتاثیرات بسزایی خواهدگذاشت،چالش کانسر سرطانی متاسی ازعلتهای مختلف زیست محیطی است که می توان با تغییر نحوه سبک زندگی از آن پیشگیری کرد.

توصیه پزشکان حوزه سلامت؛ برای بهبود اوضاع، بازگشت به سبک زندگی ایرانی یعنی دوری از تشعشعات مخرب امواج گوشی های همراه،حذف غذاهای فست فودی و انواع سس ها بوده و خیساندن محصولات زراعی درآب بمدت لااقل ۲ساعت می تواندتاثیرات نیترات و نیتریت برنج و انواع میوه وسبزیجات بطور چشمگیری کاهش دهد.

آنچه که امروزه اهمیت دارد مراجعه بموقع و تشخیص زود هنگام بیماری درمراحل اولیه این بیماری است تا دربهبود ودرمان غربالگری پیشگیرانه کانسرها نتیجه مطلوب بدست بیاید.

به همت انجمن حمایت ازبیماران مبتلا به سرطان آرین، اولین کنگره بین المللی رویکردهای نوین سبک زندگی، پیشگیری و درمان سرطان ازتاریخ ۱۳ مهر ماه ۱۴۰۲ در دانشگاه شمال با رویکرد آگاهی بخشی و دستیابی به مطالعات بروز برگزار شد و بمدت ۳ روز ادامه دارد.

دکتر احسان زابلی، دبیرعلمی این کنگره درمصاحبه با سیده آمل، از پذیرش ۱۶۳ مقاله علمی بین ۲۹۰ مقاله ارسالی ازداخل کشور وکشورهای شرکت کننده استرالیا،آمریکا،آلمان، چین،به این کنگره خبردادوگفت: استمرار این کنگره درسالهای بعد به بازدهی و میزان رضایتمندی گروههای هدف دارد.

وی با بیان اینکه درحال حاضرآماردقیقی ازتعداد مبتلایان داخل کشور دردست نیست ادامه داد: درسال ۲۰۲۰ آمار مبتلایان ما به سرطان ۱۳۹ هزار نفر بود که از آن تعداد منجر به فوت ۷۹ هزارنفر شد.

آمار بدست آمده از نتایج مطالعاتی

به گفته زابلی: براساس پیش بینی مطالعات بالینی کورکومین این عدد درسال ۲۰۳۰ به تعداد ۲۳۰ الی ۲۵۰ هزار مبتلا به سرطان خواهدرسید، بنابراین ما چه بخواهیم چه نخواهیم با یک سیر افزایشی مبتلا به کانسر در کشور و تمام دنیا مواجه هستیم.

وی همچنین تصریح کرد:این آمارها لزوما به این معنا نیست که تعداد بیماران زیادشد، یکی ازدلایل بالا رفتن آمارهای مطالعاتی، پیشرفت علمی درتشخیص بیماری از طریق مولیته های سنوگرافی است که به تشخیص بموقع کانسرتوده ای سرطانی به یاری علم پزشکی آمده است.

بررسی سیاه چاله سرطان

دبیرکنگره بین المللی رویکردهای نوین سبک زندگی، پیشگیری و درمان سرطان، چالش کانسر سرطانی را متاسی از علتهای مختلف محیطی دانست وافزود: تاثیرعلل تغذیه ای درسبک زندگی غیرقابل انکار هست.

رابطه سموم آفت کش در کشاورزی و کانسرهای سرطانی

زابلی باتاکید براینکه درسرطان معده نقش نیتراتها ونیتریتهایی که درسموم کشاورزی مااستفاده می شود واقعا بالاست، اظهار داشت: این ترکیبات محلول درسمومی که در کشاورزی با عنوان اوره استفاده می شود جزء ترکیبات اصلی سم هستند که در کشورهای اروپایی با اصلاح سموم میزان آسیب پذیری آفت کش ها را بصورت قابل ملاحظه ای پایین آورده اند.

جهادکشاورزی اصلاح سموم آفت کش در اولویت سلامت جامعه قرار دهد.

نتایج تحقیقات در این خصوص نشان داده ماندگاری اسید نیترات و نیتریت سموم آفت کش در زمین های زراعی و باغات ایران به مدت ۸ سال است که متاسفانه هرساله این روند ادامه دارد و نه تنها به مواد مغذی طبیعی خاک آسیب می رساند؛ بلکه محصول مصرفی نیز بعنوان سم مورد استفاده قرار می گیرد.

درحالی که کشورهای اروپایی با اصلاح سموم کشاورزی و بهره گیری از کشاورزی بیولوژیک میزان ماندگاری آثارمخرب آفت کش ها درخاک را به حداقل ۲۴ الی ۴۸ ساعت رسانیده اند و حاصل کارشان محصولی اورگانیک؛ بدون نیترات و نیتریت هست.

تغییر سبک زندگی یا lifestyle

ازطرفی حذف غذاهای تازه وسنتی از سفره های ایرانیان و تغییر ذائقه نسل جدید، رویکرد تازه ای را برای استفاده از فست فودها، سرخ کردنی ها و غذاهای رستورانی باز کرده که این روند هم درافزایش انواع سرطان تاثیرگذار خواهدبود.

نتیجه تحقیقات بالینی

آمارپیش بینی مطالعات بالینی کورکومین می گوید:بعداز بیماریهای قلبی و عروقی، سرطان بیشترین عامل مرگ و میر جوامع هست که با این روند افزایشی درسال ۲۰۳۰ مبتلایان سرطانی به تعداد ۲۳۰ الی ۲۵۰ هزارنفرخواهدرسید.

شایع ترین کانسرها

طبق آماربدست آمده از تحقیقات و مقالات پزشکی، سرطان پروستات در آقایان و سرطان سینه در بانوان بعد از سرطان دستگاه گوارشی بالاخص معده درایران بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است و همچنین سن بیماران مبتلا نیز کاهش پیدا کرد.

تاثیر پیشگیری در روند بهبود بیماری

دبیرکنگره بین المللی رویکردهای نوین سبک زندگی، پیشگیری و درمان سرطان توصیه کرد: با مشاهده علائمی مانند درد،خونریزی،ضعف بیماران برای پیشگیری به پزشک مراجعه کنندتابامراجعه زودهنگام تشخیص غربالگری درصورت مثبت بودن آزمایشات طول درمان و روند بهبودی بیماری تسریع یابد.

بررسی سیاه چاله سرطان
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید