جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-03
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 35667 |
|
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۱۷ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

عاشقی با خدا درطبیعت پیرخرابات جنگل هیرکانی لاکوی سیاه بیشه آمل،پس از ۲دهه حفاظت ازگونه های مختلف گیاهی بخصوص مرال (گوزن سرخ) همچنان نگران چگونگی ادامه زیست این گونه کمیاب جهان است که جهت حفظ این میراث فرهنگی اکوزیستی به محل اسکان و مقرسرپناه برای خود و همیارانش، از سازمانهای NGO مردمی و دوستداران زمین […]

عاشقی با خدا درطبیعت

پیرخرابات جنگل هیرکانی لاکوی سیاه بیشه آمل،پس از ۲دهه حفاظت ازگونه های مختلف گیاهی بخصوص مرال (گوزن سرخ) همچنان نگران چگونگی ادامه زیست این گونه کمیاب جهان است که جهت حفظ این میراث فرهنگی اکوزیستی به محل اسکان و مقرسرپناه برای خود و همیارانش، از سازمانهای NGO مردمی و دوستداران زمین پاک و حیات وحش ایران درخواست یاری و از مسئولین کشوری تقاضای همکاری را دارد.

برای بار دوم در بازه زمانی گاوبانگی منطقه حفاظت شده سیاه بیشه، سیده آمل پای دردو دل پیرطاهرغفاری از پیشکسوتان محیط بان درارتفاع ۲ هزار و ۲۰۰ متری سلسله جبال البرز نشست که بعداز ۲ دهه حضور مستمر در این ارتفاع مناطق جنگل هیرکانی هنوز مکان اسکانی ندارد.

عاشقی با خدا درطبیعت

پیرطاهر از شرایط خاص حضور در لاکوی سیاه بیشه می گوید: همچنان درخرابه های دامداری ها با پویش حفظ اکوزیست البرز که اسما جزو مناطق ۴ گانه پارک ملی حیات وحش اعلام شده ولی هیچگونه امکاناتی برایش لحاظ نشده به کار حفاظت ادامه می دهم.

نتیجه پویش حفظ مرال

  وی با اشاره به اینکه مرال را ازخطر انقراض نجات دادیم بیان داشت: امروز با تیم پویش مرال نسل این گونه نادر را از ۵ عدد به حدود ٧٠ عدد رساندیم.

حضور همدانیهای همکار در منطقه

به گفته فعالان دوستدارطبیعت از همدان حاضر در منطقه، شاید گروههای محیط زیستی باشند که از این جلسه به آن جلسه بروند اما تیمی میدانی برای حفاظت حیات وحش البرز و جنگل هیرکانی که به این شکل حضور داشته باشند ما ندیدیم.

پیرطاهر تصریح کرد: ما هزاران روز و ساعت با میلیونها هزینه در اینجا برای حفظ محیط زیست هستیم ولی دریغ از یک نگاه یاری کننده که موجب دلگرمی ما باشد.

تقاضای پیرطاهر از دستگاههای دولتی

این پیشکسوت عرصه محیط زیست با گلایه از سازمانهای جنگلبانی و محیط زیست افزود: این دو سازمان، متولی جنگلها و مراتع و محیط زیست هستند ولی هنوز نتوانستند جایگاهی بما بدهند.

طاهر غفاری اذعان داشت: ما نمی گوییم این سازمانها یک منطقه را بنام پیرطاهر سند بزنند ما می گوییم برای حفاظت محیط آن یک مکان اسکان شما بدهید تا ما در شرایط هوای گرم و سرمای زمستان به تلاشمان ادامه دهیم.

نگرانی طاهر غفاری از آینده حیات وحش هیرکانی

وی با تاکیدبراینکه اگر من محل اسکانی دراین شرایط سخت داشتم امروز اینقدر فرسوده نمی شدم و این پویش بعد از من ادامه پیدا می کرد، ادامه داد: بیشترین آسیب را گردشگران بعنوان دوستداران طبیعت به طبیعت جنگل های هیرکانی زده اند و خواهش من این است که دست از سر جنگل های هیرکانی بردارید. چرا بلوط ٨٠٠ ساله یک یادگار از خود ندارد؟ چرا باید گونه های کمیاب گیاهی و حیات وحش مختص به لاکوی سیاه بیشه درمعرض خطر باشد؟!

طلب دست یاری پیرطاهر از هموطنان

پیرطاهر با اعلام اینکه حال طبیعت هیرکانی خوب نیست، ابراز داشت: امروز نیاز به همیاری همگانی سازمانهای مردم نهاد و NGO ها سمن ها و مردم دوستدار طبیعت بیش از پیش احساس می شود تا با حضورشان مایه دلگرمی ما شوند.

عاشقی با خدا درطبیعت
عاشقی با خدا درطبیعت seyyedeamol.ir
عاشقی با خدا درطبیعت
عاشقی با خدا درطبیعت
عاشقی با خدا درطبیعت
عاشقی با خدا درطبیعت seyyedeamol.ir

فیلم این گزارش را به آدرس آپارات مشاهده کنید🔻

https://aparat.com/v/RODuz

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید