پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 33472 |
تاریخ انتشار : ۰۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

شکوفایی خسروآباد بادرایت شهردارآملی خسروآباد، مرکز بخش جاجرود ازتوابع شهرستان پردیس استان تهران است  که شامل بخش های مختلف کمرد، منوچهر آباد، شمس آباد، خسرو آباد، باغک، نصرت آباد، عباس آباد،کاظم پورامری یا همان آبادی‌های جاجرود هستند؛ درحال حاضر روستای اصلی با ۳۸۶ خانواربصورت ثابت بعنوان شهرخسرو آباد از شهرستان پردیس جاجرود معرفی شده که […]

شکوفایی خسروآباد بادرایت شهردارآملی

خسروآباد، مرکز بخش جاجرود ازتوابع شهرستان پردیس استان تهران است  که شامل بخش های مختلف کمرد، منوچهر آباد، شمس آباد، خسرو آباد، باغک، نصرت آباد، عباس آباد،کاظم پورامری یا همان آبادی‌های جاجرود هستند؛ درحال حاضر روستای اصلی با ۳۸۶ خانواربصورت ثابت بعنوان شهرخسرو آباد از شهرستان پردیس جاجرود معرفی شده که پیشینه دهستان های آن به دوره قاجار باز می‌گردد.

به گزارش واحد خبری سیده آمل: با هماهنگی مهدی غلامی مدیریت خانه مطبوعات شهرستان آمل اصحاب رسانه این شهرستان درغالب اردوی کاری و بازدید از سدلتیان، مهمان سیدحسین نورانی، باسوابق وتجربه کاری۲۷ ساله درشهرداری آمل که درحال حاضر شهردار خسروآباد در شهرستان پردیس هست شدند.

شکوفایی خسروآباد بادرایت شهردارآملی
شکوفایی خسروآباد بادرایت شهردارآملی

شکوفایی خسروآباد بادرایت شهردارآملی

نورانی بعنوان اولین شهردار شهر نوپای خسروآباد دراین دیدار شرایط اقلیمی و کاری خود را اینگونه بیان کرد: شهر خسروآباد از لحاظ شرایط آب و هوایی و اقلیمی منطقه ی خوش نشین محسوب می شود که درپایان هفته از طیف های مختلف فرهنگی؛ سیاسی؛ اجتماعی وهنری پایتخت در خسرو آباد سکونت دارند.

وی حضور اندیشمندان و هنرمندان را برای شهرتازه بناشده خسروآباد مغتنم شمرد وافزود: این افراد درحوزه های مشاوره ای وهمچنین مالی می توانند تاثیرات خوبی برای ادامه رشد و توسعه خسروآباد  داشته باشند.

به گفته شهردارخسروآباد، حضور آقای زندی، بخشدار اسبق منطقه جاجرود بعنوان مشاورکنونی شهرداری خسروآباد در مدت قریب به ۲ سال خدمت کاری شایان توجه و قابل تقدیر است.

سید حسین نورانی در ادامه سخنانش از تجارب بکارگرفته شده خود در شهرداری خسروآباد گفت: بعداز مطالعه اولیه شهر و برآورد نیازهای آن برنامه مدونی را درقالب دفترچه به سازمان شهرداریهای کشور و فرمانداری و بخشداری ارائه دادم که ابتدا ۸پروژه درسال ۱۴۰۰با اهداف کوتاه مدت وبلندمدت درنظر گرفته شد.

رشد و توسعه شهر خسروآباد

وی تغییرنگاه اهالی را از حالت روستایی به شهروندی برای همکاری های لازم مهم دانست و تصریح کرد: پتانسیل موجود برای رشد و توسعه جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی این منطقه مهیا هست و تمام تلاش ما دربرنامه های کوتاه مدت بکارگیری و عملیاتی شدن این ظرفیتها برای بهبود اوضاع منطقه هست.

شهردار خسروآبادبه زیرساختهای درحال اجرا اشاره وتاکیدکرد: چون این شهر تازه تاسیس شده و درحال توسعه عمرانی است بنا را براین گذاشته ایم کارها را با مهندسی وبررسی همه جانبه بصورت پلکانی پیش ببریم تا با رشد شهری آن درآینده با چالش و مشکلات مواجه نشویم.

وی با تاکید بر ساماندهی و سازماندهی زیربنایی این شهر اذعان داشت: باید درنظرگرفت شهرداری خسروآباد درحوزه مالی و زیربنایی، اموراجرایی خود را از صفر شروع کرده است بنابراین لازم دیدیم تا همه اموال و داشته ها وپرونده های شهری را برای سهولت کاری درآینده با اتوماسیون طراحی شده بصورت کد گذاری بارگذاری و ساماندهی انجام دهیم.

اولویت های شهردارخسروآباد

نورانی همچنین زیرساخت مخابراتی فیبر نوری را از اولویت های کاری عنوان کرد و ادامه داد: درسال ۱۴۰۱ ما ۱۲ پروژه را برای خسروآباد پیش بینی کرده ایم که با همکاری شورای شهر بالغ بر ۶ میلیارد برای چند پروژه اولیه هزینه شد.

کسب درآمد با ماده ۱۰۰ ساختمان سازی ممنوع

وی همچنین تاکیدکرد: با اینکه از لحاظ مالی در مضیقه هستیم ولی شهروندان خود را بسوی ساخت و ساز غیرقانونی و دریافت عوارض ماده ۱۰۰ سوق نمی دهیم و صفرتا صد نحوه ساخت و ساز و نوع سازه معماری آنهانیزبایدزیرنظر کارشناسان شهرداری خسروآباد باشد وحتی یک متر ساخت و ساز غیرمجاز خارج از محدوده در پرونده کاری هم نداریم.

جذب نیروی شهرداری بادرنظرگرفتن جوانب

شهردارخسروآباد ازچگونگی مدیریت اداری خود اینچنین یادکرد: جهت تامین نیرو دربدنه شهرداری نیز حساب شده عمل کرده ایم یعنی بصورت حجمی چارت اداری شهرداری را پرنکردیم که درپرداخت حقوق و مزایای آنها دچار چالش شویم.

به عقیده نورانی افزایش نیروی زیاد دربدنه شهرداری بیکاری پنهان را دربردارد.چراکه طبق بخشنامه جدید باید ارزش افزوده شهرداری ها قطع شود و این قطعا شهردار شهرداریها را دچار مشکل خواهد کرد که با جلوگیری از استخدامی های بی رویه وسازماندهی نیروها از چالش پیش رو پیش گیری کرده است.

بازنگری طرح هادی درشهرسازی خسروآباد

وی با بیان اینکه با بازنگری طرح هادی، ۱۵۰ هکتار به توسعه شهر اضافه خواهدشد خاطرنشان کرد: با عملیاتی شدن برنامه های اجرایی انتظار می رود تاپایان سال ۱- پل ورودی شهر ۲- بازسازی دیواره های ریزشی به طول ۲ کیلومتر ۳- پارک به مساحت ۵ هزار مترمربع ۴- پیاده روسازی بطول ۲ کیلومتر ۵-زیرساختهای IT  ۶- جاده سلامت درکنار رودجاجرود ۷- احداث زمین ورزشی ۸- برنامه احداث گذر گردشگری باغ همایون تهران در منطقه ما با ۴۰ غرفه جهت گردشگری ۹- میدان میوه و تره بار ۱۰- افتتاح ساختمان آتش نشانی بصورت رسمی به سرانجام برسد.

سیدحسین نورانی با اظهار امیدواری از همکاری شورا و شهر وندان در راستای عملیاتی شدن پروژه ها و توسعه شهر ابراز داشت: سال گذشته بودجه شهرداری خسروآباد ۹ میلیون تومان بود که با توجه به تورم اقتصادی کشور این مبلغ به ۱۸ میلیون و ۵۰۰ افزایش یافت که با درنظرگرفتن نوپا بودن شهرداری با اجرای پروژه های زیربنایی مدد شهروندان و شورای خسروآباد قطعا در امر آبادانی و توسعه مثمرثمر خواهد بود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید