چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-08
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 35732 |
|
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

شایعترین سرطانها درکشور کمک گرفتن ازمهندسی ژنتیک و کاهش ماندگاری سموم آفت کش درزراعت و باغداری، کاهش رژیم غذایی پرچرب و فست فودها، کاهش استرس ها و مراجعه به مشاورین روانشناسی، داشتن فعالیتهای فیزیکی و ورزش مناسب و مستمر رویکردی به داشتن سبک زندگی سالم هست که همه ما از آن غافلیم. مژگان فیروزبخت تاکیدکرد: […]

شایعترین سرطانها درکشور

کمک گرفتن ازمهندسی ژنتیک و کاهش ماندگاری سموم آفت کش درزراعت و باغداری، کاهش رژیم غذایی پرچرب و فست فودها، کاهش استرس ها و مراجعه به مشاورین روانشناسی، داشتن فعالیتهای فیزیکی و ورزش مناسب و مستمر رویکردی به داشتن سبک زندگی سالم هست که همه ما از آن غافلیم.

مژگان فیروزبخت تاکیدکرد: تاثیربارداری درخانمهای تاسنین ۳۵سال و سایقه شیردهی آنها موارد ابتلا به سرطان را درآنها کمترخواهدکرد.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: محسن آسوری، مدیرعامل انجمن آرین و رئیس پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران و دبیر اجرایی نخستین کنگره رویکرد های نوین سبک زندگی،پیشگیری و درمان سرطان دستاوردهای ۳ روزه این کنگره را در حوزه های مختلف بسیار مطلوب اعلام کردو افزود: دراین ۳ روز از سوی اساتید دانشگاهی و پژوهشگران ۸ پنل مورد بررسی و تبیین قرارگرفت.

دستاوردهای کنگره

به گفته آسوری مخاطبین مادراین کنگره پزشکان و پیراپزشکان و فارغ التحصیلان رشته های مرتبط ازسطح کشور بودند که امیدواریم از بیانات ارائه داده شده بهره کافی ر برده باشند.

مدیرعامل انجمن آرین، از راه اندازی مرکزغربالگری و پیشگیری تشخیص زود هنگام از سرطان خبرداد و گفت: موافقت اصولی این مرکز را از وزارتخانه علوم گرفتیم و امیدوارم بزودی مجوز بهره برداری آن رانیز بگیریم.

شایعترین سرطانها درکشور

وی در بسط و توسعه این مرکز درآرین عنوان کرد: خدمات غربالگری را در این مرکزبا اولویت سرطان پستان،سرطانهای گوارشی و سرطان رحم که از شایعترین سرطانها هست در شهرستان آمل شروع می کنیم و سعی در گسترش آن به دیگر سرطانها را داریم.

رئیس پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه آمار دقیق تجمیعی از داده های مبتلایان به سرطان درآمل را دردست نداریم ادامه داد: خیلی از بیماران برای درمان به تهران مراجعه می کنند پس بدیعی است ما آمار دقیقی نداشته باشیم ولی تا کنون ۲ هزارو ۲۰۰ پرونده بیماران مبتلا به سرطان شهرستان آمل در مجموعه ما تحت پوشش و حمایت آرین هستند.

شایعترین سرطانها درکشور
شایعترین سرطانها درکشور
seyyedeamol.ir

مژگان فیروزبخت، عضو هیات علمی دانشگاه بابل نیز دراین کنگره ابراز داشت: ۳ مقاله خود را با موضوع ارتباط با سبک زندگی و روشهای بهبود کیفیت زندگی زنان مبتلا به سرطان پستان ارائه داده ام.

تاثیر سبک زندگی در ابتلا به بیماری

فیروزبخت تصریح کرد: از هر ۸ زن یک نفر ریسک مبتلا به سرطان های پستان که شایع ترین سرطانها در خانمها هست را دارد که تغییر شیوه سبک زندگی و غربالگری سالانه می تواند از بروز این بیماری پیشگیری کند.

این بانوی پزشک رژیم غذایی پرچرب، عدم فعالیت، استرس را از عوامل بروز بیماری دانست و اضافه کرد: بعضی از عوامل غیرقابل تغییر هستند، مثل سابقه بیماری خانواده و بستگان مادری، مادر، خواهر ریسک سرطان را افزایش می دهد.

غربالگری بهترین روش پیشگیری و درمان

وی با تاکیدبراینکه همچنان بهترین توصیه پزشکان مقابله با بیماری، غربالگری است چون سرطان بیماری است که از زمانی که شروع می شود تا زمانیکه نیاز به درمان های خاص پیدا می کند فرد می تواند با غربالگری ماموگرافی، سنوگرافی، معاینه خود فرد این بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود.

ارتباط بارداری با سرطان

مژگان فیروزبخت تاکیدکرد: تاثیر بارداری درخانمهای تاسنین ۳۵سال وسایقه شیردهی آنها موارد ابتلا به سرطان را درآنها کمترخواهدکرد

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید