یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-28
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 36021 |
|
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

سد تعفن عمارت رادرآورد عضوشورای شهرآمل ابرازداشت: منال، پاساکش، شوکاشور یک دروغ بزرگ هست، اگرقصد حل شدن این معضل هست باید حل شود نه اینکه جابجا شود. عضو دیگرشورا تصریح کرد: دل سوخته ای برای آمل وجود نداشته و ندارد که اولویت سد باعث شد بوی تعفن زباله عمارت شنیده شود. به گزارش پایگاه خبری […]

سد تعفن عمارت رادرآورد

عضوشورای شهرآمل ابرازداشت: منال، پاساکش، شوکاشور یک دروغ بزرگ هست، اگرقصد حل شدن این معضل هست باید حل شود نه اینکه جابجا شود.

عضو دیگرشورا تصریح کرد: دل سوخته ای برای آمل وجود نداشته و ندارد که اولویت سد باعث شد بوی تعفن زباله عمارت شنیده شود.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: همزمان با گرامیداشت روزجهانی خاک(۱۴آذر) درآمل، مساله زباله و پسماندهای تولیدی خانواده ها بعنوان خوره ای تفکیک ناپذیر ازخاک به موضوع چالشی تبدیل شد که بدلیل مسئولیت ناپذیر بودن افراد جامعه ومسئولین، شاهد رشد روزافزون تولیدات زباله و ناخاله ای هستیم که درجامعه امروز به سیاه چاله ای بحث برانگیز تبدیل شده است.

 اعضاء میزمردمی مدیریت پسماندآمل درهمین راستا با دعوت از مسئولین و اعضای شورای شهر و کارشناسان حوزه پسماند درمسجد سجادیه همچنان پیگیر حل این معضل از طریق شهرداری شهرآمل هستند.

اما ازمنظر دکترجوادیان با طرح این سوال که آیا اولویت مسئولین شهرما بخصوص شهرداری موضوع پسماند زباله هست یا نه؟ ادامه داد: مدیریت محیط زیست حول ۳ محور جنگل، مرتع و پسماند هست که هم درشهرداری و هم برای اعضاء شورای شهر اولویت اولشان برای حفظ منابع خاک و آب، موضوع پسماند نیست تا این چالش بزرگ شهرستان حل شود.

سد تعفن عمارت رادرآورد
سد تعفن عمارت رادرآورد seyyedeamol.ir

شهر هوشمند مسئول هوشمند می خواهد

این کارشناس پیشکسوت محیط زیستی افزود: من باب مثال؛ اگر شهرالکترونیک هوشمند می خواهیم، باید شهردار الکترونیکی هوشمند هم داشته باشیم و اگر پسماند برای ما معضل هست قطعا شورای شهر و شهرداری برای حل آن باید اقدام عاجلانه داشته باشند و حل زباله باید دراولویت قرارگیرد نه اینکه مساله پسماند موضوع دهم برای مجموعه شهرداری شود، چرا که اولویت آنها تامین حقوق کارمندان شهرداری است نه حل مشکلات شهری.

دکتر جوادیان با اشاره به فصول انتخابات بیان داشت: معضل وچالش زباله برای کاندیداهای انتخاباتی یک فرصت شده تا یکی از شعار هایشان حول محوریت حل چالش زباله دور بزند درصورتیکه ۲۰ سال است ما برای دفع و دفن عمارت دست و پنجه نرم می کنیم و هیچ یک از کاندیداهای مجلس و شوراهای شهربرای این کوه زباله مخاطره آفرین کاری نکرده اند.

اصل ۱۲ قانون در حوزه پسماند

مهندس ایراندوست عضوشورای شهرآمل به شوک ضرب العجلی ریاست جمهوراشاره کرد و گفت: طبق اصل ۱۲ قانون اساسی پسماند بر اساس ضوابط با حمایت سازمان جهاد کشاورزی، شورای اداری و معماری شهرسازی و وزارت کشور است که درخصوص تامین اعتبار وزارت کشور موظف است.

حل مساله از خواستن تا توانستن

عضوشورای شهرآمل ابرازداشت: منال، پاساکش، شوکاشور یک دروغ بزرگ هست، اگرقصد حل شدن این معضل هست باید حل شود نه اینکه جابجا شود، اگراولویت حل مشکل زباله می شد این مشکل حل شدنی بود ولی وقتی قرار است جابجا کنیم همین جریان ادامه دارد.

وی با تاکیدبر آسیب های شهری آمل، اذعان داشت: شهرداری که هنوز درترافیک شهرداری آسفالت و حقوق پرسنل خود مانده است چگونه می تواند به مساله مهم پسماند بپردازد؟ برای همین پیشنهاد می شود برای حل این چالش برون سپاری شود چرا که اعتماد مردم به شرکتهای خصوصی بیشتر است.

پول انتقال زباله از روستا چه می شود؟

خانم نیک بخت از فعالان اجتماعی موضوع پسماند شهرستان برتفکیک زباله ازمبداء یعنی تفکیک زباله خشک وتر توسط خانواده ها تاکیدکرد وگفت: همه روستائیان ما بابت حمل زباله پول می دهند این پول که مبالغ هنگفتی می شود، این مبالع به کجا می رود و صرف چه کاری می شود؟ مسئول پاسخگویی آن کیست؟

توکلی عضودیگر شورای شهرآمل نیز می گوید: تمام سعی ما براین بود تا یک هم افزایی از سوی شورا و شهرداری شکل بگیردو بدنبال این بودیم این معضل در اولویت اول قرار بگیرد.

سد تعفن عمارت رادرآورد

وی همچنین تصریح کرد: دل سوخته ای برای آمل وجود نداشته و ندارد که اولویت سد باعث شد بوی تعفن زباله عمارت شنیده شود.

مهندس توکلی با اعلام اینکه، بحث عمارت جمع شدنی نیست، یادآورشد: یک بخشی از مدیریت این است که بخواهی انجام دهی و بخش دیگر این است که بتوانی انجام دهی با گذشت ۲۰سال انباشت زباله عمارت این کوه جمع شدنی نیست اما در ادامه مدیریت برای جلوگیری از ادامه کار، امکان پذیر است تا پله پله مساله حل شود که مهم خواستن است تا بتوانیم.

عمارت فرصت یا تهدید

به گفته این شورانشین آملی؛ عمارت فرصتی برای رساندن صدایمان به مسئولین شد اما این جابجایی بی مورد و بی موقع مسئولین باعث عقب افتادن برنامه ها و سیاست گذاریهای حل مسائل است.

انتخاب درست زمین برای ادامه کار زباله آمل

توکلی خاطرنشان شد: مشکل اصلی ما انتخاب زمین مساعد است، تا هنگامیکه همه مسئولین از استاندار، فرماندار، شهردار، شورای تامین و ngoها ومردم کنارهم قرارنگیرند موضوع عمارت و عمارتها باقی خواهد ماند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید