جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34420 |
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

جشنواره بومی مازنی خوش ذوق برپایی جشنواره های بومی محلی استانی می تواند کمک های شایان توجهی به معرفی فرهنگ و آداب و رسوم فورکلور آن استان به شهروندان بخصوص نوجوانان و جوانان، در عصری که در فضای غیرواقعی مجازی غبارآلود شده است باشد. به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی […]

جشنواره بومی مازنی خوش ذوق

برپایی جشنواره های بومی محلی استانی می تواند کمک های شایان توجهی به معرفی فرهنگ و آداب و رسوم فورکلور آن استان به شهروندان بخصوص نوجوانان و جوانان، در عصری که در فضای غیرواقعی مجازی غبارآلود شده است باشد.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام برپایی نخستین جشنواره بومی محلی استان مازندران بیان داشت: توجه بیش ازحد نوجوانان به فضای مجازی در زمان حاضرموجب فراموشی بسیاری از فرهنگ ها، زبان ها و گویش های بومی جوامع شده است و برگزاری این چنین جشنواره هایی می تواند تاثیر بسزایی در زنده نگهداشتن زبان بومی مازندران داشته باشد .

حسین جوادی با بیان این که یکی از بهترین روش ها برای انتقال فرهنگ و هویت بومی اجرای جشنواره های بومی است، عنوان کرد: آداب و رسوم مردم منطقه، شناساندن افراد سرشنایی که دراین استان متولدشدند ازظرفیت‌ها وجاذبه‌های فرهنگی مازندران بشمارمیرود که حتی درکنار جاذبه های طبیعی می تواند به جذب گردشگران کمک شایانی کند.

جشنواره بومی مازنی خوش ذوق

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، فراموش شدن فرهنگ بومی را یکی از آسیب های عصر حاضر خواند و تصریح کرد: متاسفانه امروز از فرهنگ بومی ومحلی مازندران فاصله گرفتیم، آداب و رسومی که می تواند در افزایش پیوند خانودگی، کاهش آسیب های اجتماعی و حس همگرایی در جامعه نقش پر رنگی داشته باشند.

وی حفظ هویت تاریخی یک جامعه از دیگر کارکردهای برگزاری جشنواره بومی محلی دانست و خاطرنشان کرد: امروز همه کشورها به دنبال این هستند تا با ثبت و ترویج فرهنگ بومی، شخصیت ها و مفاخر گذشته، هویت ملی خود را حفظ کنند.

دبیر نخستین جشنواره بومی محلی نوجوان مازنی در مورد نحوه برگزاری این رویداد اظهار داشت: تمامی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی و اول متوسطه می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

موضوعات جشنواره

جوادی بابیان موضوعات این جشنواره، عنوان کرد: آداب ، رسوم و سنن استان مازندران، رویدادهای تاریخی، مذهبی و فرهنگی استان، شهدای گرانقدر مازندران، مشاهیر ادبی، دینی، علمی، تاریخی، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی مازندران و هر موضوعی که به معرفی استان سرسبز و لاله خیزمازندران بپردازدمی توانند آثارمرتبط بااین جشنواره باشند.

بخش های مختلف جشنواره

دبیرنخستین جشنواره بومی محلی نوجوان مازنی تصریح کرد: خاطره گویی، شعر، سرودگروهی،مجری گری،نقالی،دکلمه وقصه گویی رشته هایی هستند که موضوعات اشاره شده را روایت می کنند.

زمان جشنواره

حسین جوادی آخرین مهلت ارسال آثار را اسفند سال جاری و اختتامیه آن را اردیبهشت سال آینده عنوان کرد.

جشنواره بومی مازنی خوش ذوق
جشنواره بومی مازنی خوش ذوق
seyyedeamol.ir
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید