سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / بعد از ظهر / | 2024-03-19
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34416 |
|
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

الگوی کشت شاخصه امنیت غذایی است معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی: امنیت غذایی مسئله درجه یک کشور است و الگوی کشت و بهره‌وری در مصرف آب از شاخصه‌های امنیت غذایی است به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: سیدمجتبی خیام نکویی در دیدار با آیت الله محمدی لائینی نماینده […]

الگوی کشت شاخصه امنیت غذایی است

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی: امنیت غذایی مسئله درجه یک کشور است و الگوی کشت و بهره‌وری در مصرف آب از شاخصه‌های امنیت غذایی است

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: سیدمجتبی خیام نکویی در دیدار با آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران، ابراز داشت: مازندران یکی از استان‌هایی است که دربخش کشاورزی جایگاه ویژه‌ای داردواین ظرفیت، ظرفیتی است که ما انتظار بیشتری از آن داریم.

وی تصریح کرد: در تدوین الگوی کشت که برای تمام کشور طراحی شده، ظرفیت‌های بسیار زیادتری ازظرفیت حاضر و نقش مازندران در امنیت غذایی لحاظ شده است.

الگوی کشت شاخصه امنیت غذایی است

خیام نکویی با بیان اینکه امنیت غذایی مسئله درجه یک کشور است و الگوی کشت و بهره‌وری در مصرف آب از شاخصه‌های امنیت غذایی است، ادامه داد: مازندران بعنوان پایلوت۱۴ استان کشور در رونمایی الگوی کشت است تا متناسب با نیازهای کشور بتواند الگوی کشت را با مدیریت استاندار و مشارکت سایر مسئولان استانی به ویژه بخش کشاورزی عملیاتی کند.

تبیین اگوی کشت توسط ائمه جماعات و روحانیون

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بدنبال این هستیم ازظرفیت روحانیون هم برای تبیین الگوی کشت استفاده کنیم چراکه اجرای الگوی کشت برعهده کشاورزان است تا به سمت استفاده از محصولات کم آب‌ بروند و بهره‌وری را در کشاورزی افزایش دهیم.

اجرای فاز اول الگوی کشت در پایان دولت سیزدهم

وی افزود: انتظار داریم در پایان دولت سیزدهم فاز اول الگوی کشت را در استان اجرایی کنیم که مهم‌ترین دستاورد آن درکنار تحقق امنیت غذایی، افزایش درآمد کشاورزان بوده و به دنبال آن ارزان سازی تولیدات کشاورزی هستیم.

 خیام نکویی اذعان داشت: انقلاب بهره‌وری در بخش کشاورزی مهم‌ترین مولفه الگوی کشت است که امیدواریم به خوبی به این مولفه دست پیدا کنیم.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید