سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-07
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 29929 |
|
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

تردید هولوکاست جرم، هتک حرمت مقدسات آزادی پیام رهبرانقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسه در پی اظهارات توهین آمیز رئیس جمهور فرانسه درباره پیامبر عظیم الشان اسلام صلی الله علیه وآله : جوانان فرانسه! از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی […]

تردید هولوکاست جرم، هتک حرمت مقدسات آزادی

پیام رهبرانقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسه در پی اظهارات توهین آمیز رئیس جمهور فرانسه درباره پیامبر عظیم الشان اسلام صلی الله علیه وآله : جوانان فرانسه! از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟

سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود اما اهانت به پیامبر آزاد است؟

به گزارش واحد خبری سیده آمل: صبح امروز پنج شنبه ۸ آبان ۹۹ حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه شهرستان آمل در مراسم اولین روز از گرامیداشت هفته وحدت در محکومیت اهانت بی خردانه رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر مسلمین اظهار داشت: پیامبراسلام پیامبر رحمت ال للعالمین نه فقط برای مسلمانان که برای همه ادیان آسمانی و جامعه بشری دیروز و امروز است.

وی با بیان اینکه نبی مکرم اسلام در عصر و زمانی مبعوث به رسالت شد که جامعه آن روز در بدترین وضعیت اجتماعی فرهنگی، فکری به سر می بردند عنوان کرد: پیغمبری که در ۴۰ سالگی مبعوث به رسالت می شود و هدایت مردم را از طرف خدای سبحان بدست می گیرد، هم مردم را به سمت توحید و عقلانیت و بصیرت و نگاهی اجتماعی سوق می دهد و هم در کمترین زمان، رسالت خودش را در جهان آن روز تبدیل به جهان اسلام می کند.

امام جمعه آمل در ادامه افزود: جهانی که آن روز جهان ظلم و زورگویی و چپاول گری بود به سمت دوستی و زندگی در کنار هم سوق دادو پیامبرما پیامبری بود که مسیررا مسیر انسانیت ورسیدن به کمال نموده و موفق هم بود و این چیزی نیست که ما بگوییم بلکه همه انسانهای فرهیخته آن زمان تا به امروز می گویند.

مرتضوی با طرح این سوال که، چرا امروز اسلام هراسی شکل گرفته است؟ گفت : بایستی یک بررسی اجمالی هم به تاریخ داشته باشیم که رهبر فرزانه ما در پیامی به جوانان فرانسه بدینگونه به آن اشاره کرد که جوانان فرانسه! از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟

تردید هولوکاست جرم، هتک حرمت مقدسات آزادی
تردید هولوکاست جرم، هتک حرمت مقدسات آزادی seyyedeamol.com

سید جلیل مرتضوی همچنین با استناد بر طرح سوال رهبری به ملت فرانسه مبنی بر سوال اینکه ، چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود اما اهانت به پیامبر آزاد است؟ تصریح کرد: آیا این به معنای آزادی بیان است که  تردید در هولوکاست جرم تلقی شود و در رابطه با این قصه واهی حتی حرف زدن نیز جرم محسوب شده وافراد را به زندان بیاندازند و روشنگری در رابطه با هولوکاست جرم و توهین به مقدسات ملتی و توهین بر پیغمبر اسلام آزادی بیان است؟ یا تفسیر به رای ؟

امام جمعه آمل با اشاره به شهادت فرزندان ایران زمین در دفاع از آرمانها و مقدسات و دفاع از مظلومین و افتخارآفرینی شهداء مدافع حرم ابراز داشت:در حالی به پیامبر مسلمانان توهین شد که مکرون رئیس جمهور فرانسه خود از وجاهت اخلاقی و رفتاری درستی برخوردار نیست و بر این موضوع،همه سیاستمداران و فرهیختگان جهان واقفند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما مردم آمل و مسئولین این شهر با عشق به پیامبرمان در محکومیت هتک حرمت به پیامبر عظیم الشان اسلام همنوا با جهان اسلام این حرکت شنیع را محکوم و از آرمانهای ارزشی خود دفاع می کنیم .

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید