پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-09
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 35899 |
|
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۷:۴۸ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

بزرگان شهر پای کاربیایند لاطف تصریح کرد: کتابخانه مرکزی باید درمحلی ساخته شود که قابل دسترس عموم دانش آموزان و جوانان و شهروندان باشد به همت رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آمل مراسم مه جان مازرون برنامه ای دورهمی شعرخوانی شاعران استان مازندران با حضورمشاور استاندار، مدیر انجمن های ادبی اداره کل فرهنگ و […]

بزرگان شهر پای کاربیایند

لاطف تصریح کرد: کتابخانه مرکزی باید درمحلی ساخته شود که قابل دسترس عموم دانش آموزان و جوانان و شهروندان باشد

به همت رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آمل مراسم مه جان مازرون برنامه ای دورهمی شعرخوانی شاعران استان مازندران با حضورمشاور استاندار، مدیر انجمن های ادبی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان و مدیر انجمن های ادبی کتابخانه مازندران، درسالن اجتماعات شهرداری آمل برگزارشد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آمل در حاشیه دورهمی شعرخوانی مه جان مازرون در گفتگو با پایگاه خبری سیده آمل از فعال بودن ۹ کتابخانه در سطح شهرستان خبرداد و افزود: از این تعداد به تازگی ۲ کتابخانه دربند نسوان اداره زندان مردان بصورت مشارکتی افتتاح شد.

آمار کتاب در شهرستان آمل

یوسف لاطف بابیان اینکه درحال حاضر ۱۱۰ هزار نسخه کتاب درکتابخانه های شهر ستان آمل موجوداست، بیان داشت: درحال حاضر این آمار از کتابخانه های شهرستان آمل با سبقه دیرینه فرهنگی، آموزشی و علمی جدای از کتابهایی است که در مدارس و مساجد و حتی کتابهایی که مردم درمنازل خود دارند و اگر بخواهیم آمار کل کتابهای موجود را تخمین بزنیم چیزی حدود ۷۰۰ هزار نسخه کتاب در شهرستان آمل موجود هست.

ساخت کتابخانه مرکزی آمل

وی به وعده های ساخت کتابخانه مرکزی اشاره کرد و گفت: همانگونه که از نام کتابخانه مرکزی پیداست این کتابخانه باید در مرکزشهر واقع شود تا جهت دردست قرار داشتن کتاب برای همه شهروندان سهل الوصول باشد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آمل اذعان داشت: متاسفانه زمین انتخابی جانما شده برای این امر مهم در منطقه دوری از مرکز شهر یعنی بلوار ولایت معرفی شد که مناسب نبوده و نیست و هزینه کردن برای آنجا مساوی با هدر رفت بودجه مالی آن است.

بزرگان شهر پای کاربیایند

لاطف تصریح کرد: کتابخانه مرکزی باید در محلی ساخته شود که قابل دست رسی عموم دانش آموزان و جوانان و شهروندان باشد تا در کل روز از کتابهای آن استفاده کنند و بنظر بنده درخصوص جانمایی کتابخانه مرکزی جدید امام جمعه وبزرگان شهر باید پای کار بیایند.

کتابهایتان را به پسماند ندهید

به گفته یوسف لاطف برای نشر و ترویج فرهنگ کنابخانی وبازگشت کتابها به چرخه مطالعه و جلوگیری ازتحویل کتاب به سازمان پسماند طرح نذرکتاب و پویش اهداء کتاب و وقف کتاب اطلاع رسانی شد ولی متاسفانه شاهد استقبال کمی از این طرح ها بودیم.

استقبال از ترویج فرهنگ بومی

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آمل ادامه داد: ما برای ترویج فرهنگ اصیل بومی، محلی استان وشهرستان درکنار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان از اجرای هرگونه برنامه درشان شهروندان آملی و جشنواره بزرگداشت آرش در آمل استقبال خواهیم کرد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید