پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-02
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 35836 |
|
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۱۴ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

برنج دربازار مدرنیته بورس سیداسماعیل یزدانپناه: ازحضور برنج مازندران دربازارهای بین المللی حوزه CIS و فروشگاههای زنجیره ای بزرگ مثل X5 خبرداد. به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: مراسم نکوداشت چهارمین سال ورود بورس مرکزبین الملل تجارت و پایانه صادرات برنج ایران درشهرستان آمل با حضورمدیرعامل فرابورس ایران، مدیر توسعه بازار فیزیکی سازمان بورس کالای […]

برنج دربازار مدرنیته بورس

سیداسماعیل یزدانپناه: ازحضور برنج مازندران دربازارهای بین المللی حوزه CIS و فروشگاههای زنجیره ای بزرگ مثل X5 خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: مراسم نکوداشت چهارمین سال ورود بورس مرکزبین الملل تجارت و پایانه صادرات برنج ایران درشهرستان آمل با حضورمدیرعامل فرابورس ایران، مدیر توسعه بازار فیزیکی سازمان بورس کالای ایران، مسئول امورمالی استانداری مازندران و فرماندارویژه شهرستان آمل در سالن این مرکز برگزارشد.

مدیریت مرکزبین الملل تجارت و پایانه صادرات برنج ایران درشهرستان آمل با خیرمقدم به میهمانانش بورس کالا را یکی از شفاف ترین حوزه های تجارت جهانی دانست وافزود: بورس کالا آیینه ای از بازار بوده و یکی ازابزارهای مهم رونق بازارکسب و کارهست.

اهمیت برنج بعنوان کالای استراتژیک دربورس

یزدانپناه تصریح کرد:باتوجه به امنیت غذایی؛ اهمیت حضوربرنج دربورس بعنوان دومین محصول استراتژیک کالای کشاورزی احساس شد که با کمک کارشناسان ما توانستیم امسال چهارمین سال ورود این کالای مهم را در بورس شاهدباشیم.

حضوربرنج مازندران در بازار بین المللی

مدیریت مرکزبین الملل تجارت و پایانه صادرات برنج ایران درشهرستان آمل به ادامه روند صادرات برنج از این پایانه اشاره وابرازکرد:رقابتهای زیادی من جمله رقابت درصادرات برنج، رقابت با برنج کشورهایی مثل هند و پاکستان درحوزه صادرات برنج وجود دارد که در این راستا باید خیلی از پارامترهای کیفی کلا و بسته بندیها را رعایت کنیم ودر بحث تبلیغات بازاریابی وسیع فراملی انجام دهیم تا بتوانیم محصول کیفی خودمان را در بازارهای بین المللی عرضه کنیم.

سیداسماعیل یزدانپناه از فعالیت های مجموعه خود در حوزه صادرات می گوید: ما فعالیتهای زیادی در این زمینه داشتیم ازجمله شرکت در نمایشگاه بین المللی کشورهای حوزه خلیج فارس و حوزه CIS و راه اندازی دفتر برنج پایانه صادرات مازندران درسرای شهرمسکوروسیه که تا بتوانیم پیگیر بستن تفاهم نامه هایی با فروشگاههای زنجیره ای بزرگ مثل X5 نیز باشیم.

حذف واسطه گری در بورس

جواد فلاح نیز درادامه بیان داشت: در۴ سال گذشته ما توانستیم درآمل بورس کالای کشاورزی را راه اندازی کنیم به گونه ای که کشاورزان مستقیما برنج خود را به بورس کالا عرضه کرده و ازاین طریق به سراسر کشور بفروشند.

به گفته مدیرتوسعه بازارفیزیکی سازمان بورس کالای ایران، این بازارهم برای قیمت برنج شفافیت می آورئ هم برای کشاورز و هم برای مصرف کننده که در این بین سبب حذف واسطه نیز می شود.

وی همچنین تاکیدکرد: یکی از ابزارها و بازوان مهم و قوی درحوزه رونق تجارت بازار که به زنجیره ارزش تولید برنج کمک می کند و باعث پایداری تولید برنج می شود بورس کالای کشاورزی است.

برنج دربازار مدرنیته بورس

فلاح از ورود محصول با کیفیت برنج طارم به بورس خبر داد وگفت: برنجهای پذیرش شده درانبار بورس کالا بصورت تضمینی بیمه شده و اگر احیانا برای برنجی مشکل پیش بیاید انبار پاسخگو هست.

نحوه مبادلات برنج دربورس

مدیرتوسعه بازارفیزیکی سازمان بورس کالای ایران اذعان داشت: برنج کشاورز در انبار از لحاظ کیفی مورد ارزیابی قرار می گیرد و اگر کیفیت برنج مورد انبار باشد انبار برنج را از کشاورز تحوبل می گیرد و برایش قبض انبار یا همان گواهی سپرده کالا را صادرمی کند که شماره این گواهی درکنار کد سهامداری کشاورز نشسته و کشاورز می تواند برنج خود را در پارت حداقل یک کیلوگرمی عرضه و بفروشد.

توجه به تابلوی عرضه و تقاضا

وی در توضیحات تکمیلی اضافه کرد: البته کسی که این برنج را خریداری می کند برای اینکه برنج خود را از انبار تحویل بگیرد حداقل باید ۱۰۰ کیلو برنج را خریداری کند و کسی که ۱۰۰ کیلو برنج یا بیشتر را از روی تابلو خریداری کرده باشد می تواند از انبار برنج خودش را تحویل بگیرد و اگر نسبت به برنج خریداری شده اعتراضی داشته باشد می تواند از بورس درخواست کند تا از طریق کارگزار به شکایتش رسیدگی شود.

سهل الوصول بودن کالا در بورس بدون واسطه

فلاح با اشاره به امنیت استانداردهای مبادلات برنج دربورس ابراز داشت: دراین بازارتجاری با شفافیت موجود هم کشاورزبه بازارکل کشور دسترسی پیدا می کند؛ هم کسانیکه به بورس دست رسی دارند می توانند این برنج را از انبار بورس بصورت مستقیم از کشاورز خریداری کنند، بنابراین دست هرگونه واسطه ای دراین میان برداشته خواهدشد منتها چیزی که حائز اهمیت است آموزش و اطلاع رسانی از این شفافیت در بورس هست که کشاورزان با آگاهی از روند مبادلاتی دربورس حضور پیداکنند.

اقدامات پشتیبانی بورس از کالا

محمدعلی شیرازی، مدیرعامل فرابورس ایران هم ادامه داد: در بحث اقدامات حمایت و پشتیبانی ازبرنج بعنوان یکی ازمحصولات که دربورس کالاعرضه می شود انشاالله باعث شود ارزش افزوده اصلی آن به صاحبان اصلی یعنی کشاورزان برسد.

شیرازی درخصوص تامین مالی فرابورس اظهارکرد:درفرابورس صاحبان سهامی ایران ابزارهای متنوعی از سهامداری، سرمایه ای گرفته باید دراندازه های مختلف با توانمندیها و استعدادهایی که در منطقه است در خدمت کشاورزان قرار بگیرد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید