دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-06
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 35364 |
|
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

باورهایی به عظمت ماوراء در مراتب اداری برای تسریع پیش برد کارهایمان به واسطه هایی رو می اندازیم و حتی متاسفانه این روزها، گرفتن زیرمیزی یک باوری غیرانکار شده است، اما هر حاجتی؛ با واسطه گیری های مرسوم زمینی که آلوده به ریب و فساد هست برآورده نمی شود. مادری چشم انتظار شفای کودکش و […]

باورهایی به عظمت ماوراء

در مراتب اداری برای تسریع پیش برد کارهایمان به واسطه هایی رو می اندازیم و حتی متاسفانه این روزها، گرفتن زیرمیزی یک باوری غیرانکار شده است، اما هر حاجتی؛ با واسطه گیری های مرسوم زمینی که آلوده به ریب و فساد هست برآورده نمی شود.

مادری چشم انتظار شفای کودکش و همسری گرفتار قرض، دردهای بی درمانی که تنها شفایشان نزد پاک دستان الهی و اولیاء الله نزدیک به خالق هستی هست و بس . اعتقاد و باوری که ورای این کره خاکی می توان به آن اطمینان کرد.

و ما دستان کوتاهمان را به سوی آسمانی بلند دراز می کنیم و ملتمسانه به خداوند قسم می دهیم بحق پاکی این افراد واجب التعظیم گره از کارمان بگشاید و تمام امیدمان را به زمینی های پاک درگهش گره میزنیم و در شبهای بزرگ الهی حاجتمان را می خواهیم.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: امامزاده قاسم روستای رودبار ( روئار) هرازپی شهرستان آمل با قدمت ۱۰۰۰ ساله یکی از امامزادگانی است که هرساله؛ ماه محرم بخصوص ظهر عاشورای حسینی زائران و عاشقان دلسوخته بسیاری را به گرد شمع وجودی خود جمع می کند.

باورهایی به عظمت ماوراء

فتح الله ولایی از ریش سفیدان و عضو شورای روستای رودبار درگپ و گفتی با پایگاه خبری سیده آمل از قداست امامزاده واجب التعظیم امامزاده قاسم این روستا اینگونه می گوید: قدمت این امامزاده، از زمانی که وقف نامه باب شد را تا ۲۰۰ سال آورده اند.

قدمت امامزاده قاسم روستای رودبار آمل

وی در ادامه با تاکیدبر اینکه بقایای آثار و شواهد موجود اطراف امامزاده که اکنون تخریب شده حاکی از تاریخی بالغ بر ۲۰۰ سال به ۱۰۰۰ سال از امامزاده قاسم رودبار است.

مراسمات عزای حسینی در روستای رودبار آمل

ولایی از نحوه برپایی مراسمات دهه اول محرم به روضه خوانی و اجرای تعذیه و عزاداریهای خانه ای اشاره و ابراز کرد: هرساله از صبح عاشورا تمامی ۳۰ روستای همجوار امامزاده قاسم برای عرض ارادت بصورت نوبتی در این مکان جمع می شوند و با سینه زنی و زنجیر زنی  ادای احترام می کنند.

این عضو شورای محل و بخش در ادامه افزود: در پایان ظهرعاشورا با نخل گردانی مراسم پایان می یابد و عزیزان حاضر در مراسم به صرف ناهار و پذیرایی به سوی منازل روستا که از روز قبل آماده پذیرایی شده اند رفته و مورد استقبال اهالی قرار می گیرند.

حاج فتح الله ولایی همچنین تصریح کرد: امیدواریم با پشت سرگذاشتن ۲ سال کرونایی که باعث کاهش رونق عزاداری شد دوباره آن شور و هیجان حسینی به امامزادگان برگردد.

باورهایی به عظمت ماوراء
باورهایی به عظمت ماوراء seyyedeamol.ir

 

باورهایی به عظمت ماوراء
باورهایی به عظمت ماوراء seyyedeamol.ir
باورهایی به عظمت ماوراء
باورهایی به عظمت ماوراء
باورهایی به عظمت ماوراء
باورهایی به عظمت ماوراء seyyedeamol.ir

 

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید